Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистралата до Калотина ще търси пари по "Свързана Европа"

Пътят през Кресненското дефиле в плен на "социалната конюктура" и еколозите

1 коментар
Снимка: БГНЕС

Магистралата от София до Калотина ще търси финансиране по новия механизъм "Свързана Европа", съобщи Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". По думите му проектът ще кандидатства при следващата сесия за подаване на проектни предложения по финансовия инструмент, която трябва да бъде отворена до края на годината.

Това е поредна промяна в позицията на българското правителство за финансирането на тази ключова връзка с дължина около 50 км до сръбската граница.

Първоначално, по време на първия кабинет на ГЕРБ, се предвиждаше да бъде финансирана по оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г. и дори беше пусната обществена поръчка.

Правителството на Пламен Орешарски спря търга поради недостиг на средствата. Обявено бе, че строежът ще е по програма "Транспорт" 20014-2020 г., но последва промяна в плановете и решение да се финансира част от нея ( Калотина – Драгоман) по "Свързана Европа".

След това служебният кабинет на Георги Близнашки реши магистралата от София до ГКПП "Калотина" да отпадне от финансиране с европейски средства и да се прави по "Транзитни пътища VІ".

Второто правителство на ГЕРБ първоначално обяви, че ще търси финансиране на обекта по плана "Юнкер", но сега очевидно е променило позицията си.

В същото време от сръбска страна продължават да напредват към българската граница и магистралата вече е стигнала до Пирот, казаха пътували наскоро българи. Сърбия строи аутобана до границата с България от 2008 г., като за изграждането на 115-километровата отсечка бе взет заем от над 1.2 млрд. евро от Европейската инвестиционна банка.

В търсене на оптималния вариант за Кресненското дефиле

Вече близо десет години продължава и търсенето на оптималното магистрално трасе за преминаване през Кресненското дефиле. Сега то е попаднало и в капана на "социалната конюктура", по думите на инж.Лазаров.

Освен еколози, които настояват за прокопаването на дълъг тунел от над 15 км, нова пречка се оказва и кметът на Кресна Николай Георгиев. Той настоява пътят да продължи да минава през града. В противен случай над 3000 жители са обречени на "социална изолация", твърдял Георгиев и заплашвал с гражданско неподчинение, ако не бъде взето решение пътят да минава през града. Няколко такива писма са изпратени до АПИ, каза Лазаров.

Така заради еколозите и кмета на Кресна и няколко села все още не е взето решение как ще се строи този участък. "Търсим оптималния вариант", каза Лазаров.

Според него има технологично време магистрала "Струма" да бъде готова до края на 2020 г., въпреки че все още не е избрано трасето през Кресненското дефиле.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #1

    Щото по "Свързана България" няма и стотинка, нищо че Сливница и Драгоман са си наши градове.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.