Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистралата Русе – Велико Търново ще мине през четири защитени зони

Десет срещи с обществеността за трасето на магистралата

2 коментара
Магистралата Русе – Велико Търново ще мине през четири защитени зони

Бъдещата магистрала между Русе и Велико Търново (133 км) ще засегне четири защитени зони, ще мине в близост до предприятия, ще засегне къщи и обработваеми площи. Това показва публикуваният Доклад за оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) на страницата на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Докладът е дело на "Данго Проект Консулт" ЕООД и разглежда трите варианта на магистралата "син", "червен" и комбиниран. Експертите препоръчват комбинирания вариант като най-щадящ околната среда.

Прогнозите са трафикът по бъдещата магистрала да достигне над 10 000 автомобила дневно чак през 2045 година. За сравнение в момента толкова се движат средно между София и Пловдив.

Трасето на магистралата Русе – Велико Търново по комбинирания вариант е с дължина от 133 км, преминава през две области – Русе и Велико Търново и десет общини.

Началото на магистралата ще бъде при бъдещия втори мост на Дунав, който се предвижда да е в източната част на промишлената зона на Русе – на около 3 километра от сега съществуващото съоръжение.

Магистралата ще обхожда западно Велико Търново, а краят ѝ ще е след град Дебелец по посока на второкласния път II-55.

Трасето на магистралата се развива по нов терен извън съществуващия сега първокласен път I-5.

Проектът е разделен на три участъка - Русе – Бяла (40 км), обход на град Бяла (36 км) и Бяла – Велико Търново (57 км). По него е заложено изграждането на 22 моста и виадукта с обща дължина от близо 15 км.

Ще бъдат засегнати 3848 имота с обща площ от 11 725 дка. От тях 695 дка е орната земя, има и 48 дка овощна градина.

Маршрутът на магистралата преминава през четири защитени зони – "Ломовете", реките Росица, Янтра и Дряновска. По това трасе обаче магистралата ще бъде извън природния парк "Русенски Лом".

При строителството на магистралата има голям риск да бъдат засегнати складови бази на военния завод "Дунарит" и на производителя на биогориво и крупен автомобилен и жп превозвач "Булмаркет".

Общественото обсъждане на доклада по ОВОС ще се проведе между 28 ноември и 1 декември 2017 г. Предвидени са общо 10 срещи в населените места, през които ще преминава трасето на автомагистралата.

На 28 ноември е дискусията в общините Павликени, Горна Оряховица и Велико Търново, а на 29 ноември в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла. На 30 ноември докладът ще бъде представен пред жителите на общините Борово, Две могили и Иваново. На 1 декември е обсъждането в община Русе.

Изграждането на магистралата е сред приоритетните обекти на правителството, тъй като направлението осигурява транзитния трафик по коридор ІX и международен път Е85.

С построяването ѝ ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места, посочват от пътната агенция.

Магистралата Русе - Велико Търново ще бъде основната връзка, която ще свърже планирания втори мост над река Дунав при Русе с Велико Търново, както и с първокласните пътища София - Велико Търново – Варна и София - Плевен – Русе. Магистралата ще има връзка и с бъдещата магистрала "Хемус", чието строителство трябва да продължи през следващата година.

Трасето на три варианта посочено в Доклада по ОВОС

Началото на трите варианта се намира на границата между Румъния и България на предвидения за строителство втори мост над Дунав при Русе.

Червен вариант - от км 0+000 до км 131+825 – Преминава покрай вилни зони и селищни образувания около Русе, източно от с. Басарбово и западно от с. Иваново, като пресича р. Русенски Лом, продължава в западна посока северно от регулацията на с. Тръстеник, преминава между селата с. Горно Абланово и с. Екзарх Йосиф, югоизточно от с. Белцов и западно от с. Ценово.

Развитието на трасето преминава между с. Ценово и с. Пиперково, доближава се западно до регулацията на Гара Бяла и преминава южно от с. Пейчиново, след което продължава почти да се движи в южна посока. В следващия си участък трасето преминава през начупен хълмист релеф, като пресича коритото на р. Кощра и р. Елийска, продължава западно от с. Иванча, продължава в южна посока, преминава западно от с. Стефан Стамболово и пресича следата на АМ "Хемус".

После се предвижда да се спуска към р. Росица, да преминава източно от с. Водолей и да пресича р. Негованка. Трасето продължава западно от с. Хотница и пресича р. Бохот, изкачва се до с. Самоводене и се спуска към р. Янтра.

След р. Янтра до края теренът става планински, след което преминава от юг на жп гара Дебелец и гр. Дебелец.

Син вариант - от км 0+000 до км 121+600 - Преминава покрай вилни зони и селищни образувания около гр. Русе, пресича р. Русенски Лом между селата Басарбово и Иваново, преминава западно от гр. Две Могили, западно от регулацията на с. Батишница и продължава в южна посока.

После ще преминава между гр. Борово и с. Пет Кладенци, западно от с. Каранци и ще пресича два пъти р. Янтра. Трасето ще продължава източно от селата Петко Каравелово и Куцина, след което преминава западно от с. Крушето и продължава право на юг, където пресича следата на АМ "Хемус".

Пресича р. Росица и заобикаля от запад с. Янтра, като продължава между селата Поликраище и Първомайци, преминава от западната страна на село Самоводене.

Следващият терен е планински и както при другите варианти и тук ще има тунели, след това трасето преминава от юг на ж.п. гара Дебелец и гр. Дебелец.

Препоръчваният комбиниран вариант – от км 0+400 до км 133+240, е компилация между червения и синия вариант.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Загор Загоров
    #2
  2. Лизи Гугуткова
    #1

    Няма достатъчно трафик за магистрала. Има европейски и български норми. В свестните страни се прави скоростни пътища. Ама нали трябва да усвоим парите...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.