Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистралата София – Белград е реалност, обяви сръбският президент

Александър Вучич откри отсечката между Пирот и Димитровград

8 коментара
Магистралата София – Белград е реалност, обяви сръбският президент

Десетилетната приказка за магистралата между София и Белград вече е реалност, обяви в събота сръбският президент Александър Вучич при откриването на отсечката, свързваща Пирот и Димитровград с дължина 30.5 км, предаде Танюг.

От българска страна за модернизация на участъка между Калотина и Драгоман беше обявена обществена поръчка преди няколко дни.

По време на церемонията Вучич заяви още, че няма да се спре, докато не изпълни ясния план и изключителната цел – 1200 километра автомагистрали в Сърбия.

"Усмивката ми днес е дълга 30.5 километра", демонстрира задоволството си държавният глава на западната ни съседка.

По думите му скоро се очаква да бъде подписан и договор за строежа на автомагистралата Ниш – Плочник, част от трасето Ниш – Прищина, с която Сърбия ще се свърже със сърбите в Косово и с албанците в Албания, а Ниш ще стане кръстопът на всички пътища.

"Ще свържем цяла Сърбия и ще направим ясна цялост от нашата страна", добави Вучич, отбелязвайки, че резултатите на политиците се измерват и с километрите построени магистрали, железопътни линии, както и със стандарта на живот.

Той посочи, че новата магистрала ще може да послужи и като резервна самолетна писта и добави, че хората, които строиха пътя, са свършили огромна работа и са променили конфигурацията и пейзажа в тази част на Сърбия.

Според него с новата отсечка се създава "кръвоносна система", която ще храни всяка част от страната и която свързва частите на Сърбия така, че никой вече няма да е изолиран от света.

"Даваме на страната това, което ѝ е най-необходимо за напредък и развитие. Всичко, което хората тук създават, от килими и автомобилни гуми, сега е с 30 километра по-близо до останалите части на Сърбия и Европа", подчерта Вучич.

Президентът не пропусна да похвали качеството на новата магистрала с думите, че "всеки, който пътува по нея, ще има усещането, че пътува по европейски автомагистрали, а тунелите по нея са по-хубави от швейцарските".

Част от магистралата на сръбска територия е построена от "Трейс Груп Холд". Българският строителен холдинг първи приключи своя обект с дължина от 14.3 км от европейския път още в края на 2016 г. Ръководител на обекта беше младият инженер Янко Янков. "Трейс" показа, че са сериозно дружество и работят на пълни обороти", каза тогава директорът на сръбската компания "Коридори", която е възложител на проекта.

През миналата година "Трейс" завърши и изграждането на алтернативен магистрален път Бела Паланка - Пирот. Строителството на 22 километровата отсечка беше ръководено от инж. Илия Недев.

Компанията продължава строителството на най- тежкото трасе на новоизграждащата се магистрала Е75 Гърделица - Царична долина.

При откриването на магистралата до Димитровград в събота сръбският министър на строителството Зорана Михайлович съобщи, че до края на годината ще бъде изградена 100-километрова отсечка, без участъка Банцереви - Црвена река.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Pilgrim
    #8

    Абе по-задълбочено и пространно - "колеги".
    1.Факт е че Сърбия строи магистрали и т.н. без наличието и ползване на еврофондове и на "заинтересовани" д-ви.
    2.Калитина-Драгоман- София аутобан няма - защо- защото чичо Сам и някои от Брюксел и Берлин казаха- НЕ, докато Сърбия не я вкараме в нато- на куково време, в ЕС може би,но първо трябва да вкарат Албания и Косово!
    3.Няма магистрала, а решиха да правят ЕС, втори мост на Дунав при Калафат като контра на сръбското трасе и то в район във Влашко който

  2. Преслав
    #7

    Минавал съм много пъти отрам преди и последно преди два месеца. Най-сетне се елиминира опасното трасе под надвисналите скали , което за времето си е било инженерно постижение. Сега малко да поохладя хейта тук. Тази магистрала я правиха повече от десет години , с огромни скандали за отклоняване на милиони и комисионни. Накрая беше достроена от любимата на Боко родна " Трейс Груп". Дали са строили по-качествено , отколкото го правят у нас предстои да видим. Стига превъзнасяхте сърбите - освен все още истинската вкусна храна , неподлежаща на безумни ЕС регулации във всичко са по-назад от България.

  3. Дядо ми Петър
    #6

    Защо не съм чул да има магистрала от Калотина до София?

  4. АлександърНиколов
    #5

    Това че сърбите наричат Цариброд Димитровград е разбираемо, то е от благодарност че слугата на Сталин и най-голям предател в модерната ни история Г. Димитров им го подари заедно с цяла Моравска България по настояване на Сталин. Но защо китното българско градче Каменец все още носи името на този ренегат, подбудител на братоубийствени метежи, атентати, преврати и нечуван геноцид и морален упадък?

  5. dimitardi100
    #4

    Щастлив е човекът, защото в Сърбия няма от странното племе, което свързва строежа на магистрали с яденето на асфалт !

  6. olele
    #3
  7. Vladi
    #2

    а нашите "визионери" сега започват да строят нещо , с две ленти.

  8. безпартийна
    #1

    Аз не се съмнявам, че магистралата е добра. Само у нас се строят такива, които на втория месец от пускането пропадат. Защо ли?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.