Магистралните влакове ще спират само в областните градове през 2021 г., за да пристигат по-бързо. Това става ясно от съобщение на БДЖ относно финалния вариант на графика за движение на влаковете през следващата година.
Целите за намаляване на времето за пътуване на основните бързи влакове са разстоянията между София и Бургас да се изминава за не повече от 6 часа, между София и Варна - за 7 часа, между София и Стара Загора - за по-малко от 4 часа, и между София и Благоевград - за 2 часа, посочиха от БДЖ.
За да се случи това, е необходимо ясно разграничаване между бързите и регионалните влакове, като бързите влакове обслужват единствено големи областни центрове, а регионалните - в населените места в самите области.
За удовлетворяване на необходимостта от крайградски превози с железопътен транспорт са осигурени пътнически влакове, които да покрият досегашните разписания и спиранията на гарите по маршрута на бързите влакове.
Предвидено е движението на 560 влака средно на ден, което ще увеличи обема на превозите с над 1 милион километра.
С новия график е предвидено удължаване на маршрута на бързия влак "Янтра" Горна Оряховица-София-Горна Оряховица до Пловдив и възстановяване на нощните влакове между Русе и Димитровград, с което значително ще се подобри връзката между Северна и Южна България. Ще бъдат удължени маршрутите на бързите влакове Плевен-Варна-Плевен, които ще пътуват директно от Враца до Варна и обратно.Ще бъде осигурена и още една възможност за пътуване между Враца и Варна чрез създаване на удобна връзка с нощния влак София-Варна.
Проектът на График за движение на влаковете за 2021 г. беше публикуван за обществено обсъждане на 9 юни 2020 г., за да могат клиентите на БДЖ да се запознаят с намеренията на дружеството за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти.
Актуализираният вариант беше публикуван на 10 септември 2020 г., което предостави възможност на областните и общински администрации да имат достатъчно време да се запознаят с проекта и да изпратят своите предложения.
След публикуването на двата проекта са постъпили общо 139 предложения за промени от граждани, областни и общински администрации.
От изпратените предложения са удовлетворени желанията на 64 от тях, които са добре аргументирани в полза на обществения интерес и са технологично изпълними, посочват от БДЖ.
Останалите 75 предложения не са изпълними поради технологична невъзможност, неефективност и слаба населеност на влаковете, като някои от предложенията са изпълнени частично.
До голяма степен неизпълнените предложения са свързани с желанието бързи влакове да спират на повече гари по маршрута им на движение.
Изработването на разписанието е съобразено с необходимостите и аргументираните желания на няколко общински и областни центрове по маршрута на даден влак и стремежът е насочен в максимална степен графика да бъде удобен за всички, но не винаги това е напълно постижимо, посочват от БДЖ. От националния превозвач напомнят, че се правят проучвания и приоритетно се съобразява разписанието с броя на пътуващите от дадено населено място.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Като научили, че влакът от София до Варна пътувал 7 часа, китайците изразили възхищението си от размерите на нашата страна.
А на Септември,Костенец,Зимница,Карнобат,Комунари,Синдел,Левски,Царева ливада,Дъбово,Тулово,Мездра,Димитровград и другите свързващи ключови гари ще спират ли?