Махат се рекламите на алкохол и цигари в София

Столичният инспекторат започна в четвъртък проверки на всички монтирани реклами на тютюневи и алкохолни изделия в София. Подобни реклами противоречат на Наредбата за преместваемите обекти.

За тези елементи няма одобрявани проекти, нито издавани разрешения за поставяне. Те се намират най-често в или около магазините за алкохол и тютюневи изделия под формата на неонови надписи и изображения, тенти, чадъри и др.

Първоначално инспекторите ще издават предписания за премахване на съоръженията, а в последствие ще налагат и глоби. В зависимост от големината на глобите варират между 1000 и 5000 лева за физически лица и от 10 000 до 50 000 лева за юридически лица.

Междувременно в четвъртък стана ясно, че до месец-месец и половина ще бъде обявен новият конкурс за отдаването на общински терени за разполагането на рекламни елементи. Очаква се да има промяна в срока за наемането на тези терени - от 5 на 10 години, което ще доведе и до повишаване на първоначалната наемна цена.

Столицата вече е разделена на шест зони с различен регламент за поставяне на рекламни елементи. Първа зона, която обхваща района на жълтите павета в участъка между булевардите “Дондуков” и “Цар Освободител” е забранена за разполагане на реклама. В тази зона, в която попада и историческата част на града, повече няма да се поставят рекламни знаци.

След март месец се предвижда премахването на павилионите и сергиите от там, за да може този район на столицата да се превърне в туристическа атракция.

В останалите зони режимът за поставяне на реклами ще бъде по-либерален. Огромните билбордове от 12 кв. метра и повече, които все още ги има във всички части на София, ще бъдат поставяни само в периферията на града.

Още по темата
Още от България

Какви ще са разследванията на Нова телевизия занапред?