Махат се жп гара “Пионер“ и 7 км релси заради новата спортна зала

Малко софиянци се сещат, че зад чисто новата спортна зала на София на 4-ти километър минава жп линията от гара “Подуене“ до гара “Пионер“ в жк “Дианабад“. Трасето и “Пионер“ не се използват и буренясват от години, което прави лошо впечатление на премиера Бойко Борисов два месеца преди откриването на “специалното“ за него съоръжение. Това става ясно от стенограмата на Министерски съвет от сряда.

“Московски, до къде стигнахте с тази бутафорна жп линия зад спортната зала?“, обръща се Борисов към новия транспортен министър, малко след като му е честитил поста.

От отговора на Ивайло Московски става ясно, че Национална компания “Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) няма актове за собственост за голяма част от 7.5 км жп линия до гара “Пионер“, затова от Географската информационна система на София (ГИС) ще извадят скици, а областният управител на столицата Данаил Кирилов ще подпише новите документи за собственост. “Иначе НКЖИ има готовност моментално да бъдат гласувани на борд за демонтаж“, казва Московски. Така най-накрая се изяснява съдбата на гара “Пионер“, която не се използва от близо 10 години, а НКЖИ се сбогува с мераците да я продаде за над 115 млн. лева, заявени преди няколко години.

“Да, гарата и железопътната линия ще бъдат демонтирани“, заяви пред Mediapool Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ. “Пионер“ отдавна е загубила значението си за промишлените предприятия в покрайнините на София, жп линията също не се използва, обясни Ламбрев. Тя тръгва от “Подуене“, минава през ж.к. “Слатина“, спортната зала, под “Цариградско шосе“, покрай автогара “Юг“ и стига до “Пионер“ в “Дианабад“. Жп линията е трета категория, което означава, че железницата може да я демонтира дори без решение на Министерски съвет, обясни Ламбрев.

За демонтажа са необходими 240 хил. лева с ДДС, ще бъде обявена обществена поръчка, каза шефът на НКЖИ. На първо време ще се премахнат релсите около спортната зала заради предстоящото ѝ откриване. Теренът ще бъде рекултивиран и ще се превърне в пешеходна и велоалея за посетителите на гарата, идващи от “Плиска“ и от “Слатина“. Това ще се случи със съдействието на общината, уточни Ламбрев.

Постепенно ще се демонтират релсите по цялата дължина на линията. Ще се наложи кратко затваряне на прелезите за автомобили, пресичащи се с линията, след което пак ще отворят за движение, каза шефът на НКЖИ. Все още не е ясно колко време ще отнеме демонтажът и рекултивацията на целия релсов път.

Още по темата
Още от България