Майкъл Флин получил около 34 хиляди долара от руската телевизия Ар Ти

Майкъл Флин

Бившият съветник по националната сигурност на президента на САЩ Доналд Тръмп Майкъл Флин е получил над 33 750 долара от руски държавен телевизионен канал за участие в събитие в Москва през декември 2015 г. Платени са му били и още хиляди долари за речи, както и под формата на покрити разноски, предаде Асошиейтед прес, като се позова на огласени в четвъртък документи.

Конгресмен от Демократическата партия в САЩ заяви, че тези финансови отношения на Флин с руската телевизия Ар Ти е възможно да са в нарушение на конституционна забрана за получаване на подаръци от чужди правителства.

Комисията за надзор и правителствени реформи на Камарата на представителите публикува документите, които били придобити в хода на разследването, чийто предмет е дейността на Флин в месеците преди Тръмп да го назначи за съветник по националната сигурност. В папките пише, че Ар Ти - която се разглежда от американското разузнаване като пропаганден орган на руското правителство - също така е заплатила престоя му в луксозни хотели и други разноски, направени от него и големия му син Майкъл Флин-младши по време на посещението в Москва.

Флин е бил на телевизионна галавечер на Ар Ти, където е седял до руския президент Владимир Путин. Тръмп го уволни миналия месец с мотива, че съветникът е подвел вицепрезидента Майк Пенс и други официални лица от Белия дом за свои разговори с руския посланик във Вашингтон.

В документите, които бяха огласени от конгресмена републиканец Илайджа Къмингс, се казва също, че платените суми включват по 11 250 долара, платени на Флин от две руски компании за речи във Вашингтон.

Къмингс каза, че изплатените от Ар Ти средства на Флин са в разрез със забрана в американската конституция да се плащат хонорари на бивши офицери от американските въоръжени сили. Флин е бивш началник на Разузнавателното управление към американското министерство на отбраната, откъдето е уволнен през август 2014 г. Въпреки че Ар Ти се самоопределя като независима медия, според доклад на разузнавателните служби на САЩ, огласен през януари, тя отдавна се разглежда от Вашингтон като руски пропаганден орган, отбелязва Асошиейтед прес.

В писма до Тръмп, министъра на отбраната Джеймс Матис и директора на ФБР Джеймс Коми, Къмингс посочва, че Флин "е нарушил конституцията, като е получил десетки хиляди долари от агент на глобален противник, атакувал американската демокрация". В думите си Къмингс има предвид заключението на разузнавателните служби на САЩ, че Русия е организирала кибератаки срещу хора от Демократическата партия и нейни структури в месеците преди президентските избори.

Говорителят на Флин Прайс Флойд каза, че шефът му е е информирал надлежно бившия си работодател, Разузнавателното управление към министерството на отбраната, преди да отиде в Москва, както и след завръщането си.

Говорителят на управлението Джим Кудла потвърди, че Флин е бил съобщил предварително за пътвуането си в съответствие с правилата.

Още по темата
Още от Свят

Кой според вас стои зад решението за отстраняване на Силвия Великова?