Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Макдоналдс" изгуби правата върху "Биг Мак" в ЕС

2 коментара
Сн. ЕПА/БГНЕС

Веригата за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald's) изгуби правата си върху търговската марка на един от най-известните си продукти - сандвича "Биг Мак" (Big Mac) в ЕС. Това стана, след като малката ирландска верига за бързо хранене "Супермак" (Supermac) спечели съдебно дело срещу световния гигант за бранда, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.

През март 2017 година ирландската компания поиска от Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост да прекрати ексклузивното ползване на термина "Биг Мак" от "Макдоналдс" в ЕС.

Според службата "Макдоналдс" не е доказал реално използване на оспорваната търговска марка като име на бургер или ресторант. От компанията предоставили в своя защита европейски сайтове, както и постери, опаковки и писмени показания от представители на компанията, потвърждаващи продажбите на "Биг Мак" в Европа. От службата на Европейския съюз за интелектуална собственост обаче смятат, че са нужни други доказателства, а не уебсайтовете и рекламни материали.

В резултат на това заявлението за отмяна е успешно и оспорваната търговска марка трябва напълно да бъде анулирана, посочва службата. Така сандвич или друг продукт със същото име вече може да се предлага и от други компании, а не само от "Макдоналдс". Решението за отмяната на правата върху марката обаче може да бъде обжалвано.

В изявление, цитирано от Франс прес, "Супермак" обвинява "Макдоналдс" в търговски тормоз. той се състоял в регистрирането на марки, които веригата на практика не използва. Това обаче не позволява на конкуренти да ползват тези наименования за продуктите си.

От "Супермак" заявяват, че сега могат да разширят дейността си във Великобритания и Европа. Компанията отбеляза, че никога не е имала продукт, наречен "Биг Мак", но "Макдоналдс" е използвал сходството в имената, за да блокира разрастването на ирландската верига.

В исторически план Макдоналдс води доста съдебни битки в областта на търговските марки и обикновено не губи, коментира преподавателката по право в Университета на Кънектикът Уиладжийн Маклийн.

През 1993 г. Макдоналдс спечели съдебно дело, с което не се разрешава на зъболекар в Ню Йорк да продава услугите си под името "Макдентал".

През 2016 година американската верига провали усилията на сингапурска компания да регистрира "Маккофи" (MACCOFFEE) като марка в ЕС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #2

    "Макдоналдс" е основан през 1955 год., "Супермакс" през 1978 г. (дали не са пунтаж на групата Супермакс от 1977 г.) и накрая те са собствениците на бранда! Де да знаеше Винпрома като пусна вермута Чочосан, че може да поиска направо името Чинцано.

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.