"МакДоналдс" въвежда мобилно приложение за поръчка от разстояние

"МакДоналдс" въвежда мобилно приложение за поръчка от разстояние

Веригата за бързо хранени МакДоналдс, която направи революция през 1970-те години чрез услугата да си купуваш храна, без да слизаш от колата (drive-thru), обяви новата си инициатива. В сряда компанията съобщи,  че ще направи възможно забързването на поръчките от шофьори чрез употребата на ново мобилно приложение. Нововъведението е опит да се привлекат наново клиентите, след като миналата година трафикът на клиентела в американските клонове на веригата за бързо хранене спадна с над 2%, пише в."Чикаго Трибюн".

С новото приложение посетителите ще могат да си поръчат "Бик Мак" с порция пържени картофки още преди да са стигнали с автомобила си мястото за поръчки. Същото ще важи и за клиентите, намиращи се в самия ресторант. Поръчването чрез мобилно устройство ще бъде въведено в 20 000 заведения от веригата по целия свят до края на 2017 година.

През 1970-те години "МакДоналдс" представя за първи път в Америка възможността да се храниш в колата си. Първоначално идеята била замислена като обслужваща американските войници, на които им е било забранено да напускат превозните си средства в униформа. Днес 70% от приходите на веригата са благодарение на клиентите на т.нар драйв-тру (drive-thru). В последните 4 години обаче компанията търпи постоянна загуба на клиенти заради неспособността си да се адаптира към дигиталната икономика за разлика от конкурентите си "Дънкин Донътс" и "Стърбъкс", което прави услугите ѝ по-бавни и тромави.

Поради тази причина в момента от "МакДоналдс" целят въвеждането не само на мобилно устройство за поръчки от разстояние, но и изграждането на 690 свои клона, които са част от техния план "Опитай бъдещето". Те  включват компютърни терминали (киоск) за самообслужване при наличието на дълги опашки, промяна при употребата на табли и специални преконфигурирани кухни, предназначени да съкратят разстоянието, което служителя трябва да измине до касата и обратно.

Още от IT