Максималната скорост по магистралите става 140 км/ч

По скоростните пътища най-бързото движение ще е със 120 км/ч

Максималната скорост по магистралите става 140 км/ч

Скоростта за движение по магистралите се вдига от 130 на 140 км/ч., реши правителството в сряда. Промените в Закона за пътищата, които въвеждат определението “скоростен път”, бяха предложени от регионалното министерство в края на миналата година и в сряда бяха одобрени на редовното заседание на Министерски съвет.

 

Предлаганата скорост до 140 км в час се отнася само за леките автомобили, а не за автобуси и товарни автомобили.

 

"Нека не се лъжем. Кой кара по магистралата със 120 км/ч? Новите автомобили са направени така, че дори не могат да включат 5-та или 6-та скорост, а полицаите седят и дебнат. 140 км/ч е една прилична и икономична скорост за модерните автомобили. Който иска да си кара със 110-120 км", коментира премиерът Бойко Борисов миналата година.

 

Идеята обаче не срещна одобрението на транспортния министър Ивайло Московски, който каза в интервю пред столичен вестник, че в Европа максималната скорост е 130 км и му "се струва в повече да вдигаме скоростта”.

 

“Знам, че почти никой не спазва тези ограничения, но е добре да сме малко консервативни", каза Московски. Според него трябва да се изчака доизграждането на автомагистралите и тогава да се вземе решение по въпроса.

 

Максималната скорост по скоростните пътища ще е 120 км/ч.

 

С промените се регламентират и т.нар. скоростни пътища. Има проекти за седем такива отсечки до 2020 г., но единствено пътят София – Калотина е предвиден да започне да се строи още през 2012 г.

 

"Скоростният път" няма аварийна лента. Това прави строежът му с 20% по-евтин, а и по-лесен за изграждане, тъй като е по-тесен и особено на места, където отчуждаването е трудно или невъзможно, скоростният път е добро решение, обясняват експерти.

 

Максималната разрешена скорост за този нов тип пътища у нас е 120 км/ч.

 

Шофьорите нямат право да спират на скоростния път, както и да правят обратен завой.

Ако им се наложи да спрат заради авария, ще трябва да го направят на площадката за принудително спиране. Ако това се случи през нощта или видимостта е намалена, шофьорът е длъжен да постави светлоотразителен триъгълник или да включи аварийните светлини.

 

Без билбордове по магистралите

 

Друга важна промяна в Закона за пътищата забранява билбордовете по магистралите и скоростните пътища. Това означава над 700 билборда да бъдат демонтирани от собствениците им. Това трябва да стане до половин година след влизането в сила на закона.

 

Премахването на рекламата от скоростните пътища се прави с цел намаляване на катастрофите заради отвличане на вниманието на шофьорите. Идеята беше лансирана още по времето на предишните управляващи, когато шеф на пътната агенция беше Янко Янков, но до внасяне на предложенията в парламента така и не се стигна.

 

В редица европейски страни, като Германия и Великобритания например, по магистралите няма билбордове от съображения за сигурност.

 

Рекламни съоръжения се допускат обаче по останалите републикански пътища, но те трябва да са на повече от осем метра от края на пътя. Освен това билбордовете ще бъдат обезопасени допълнително.

Още от България