Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Манчестър Юнайтед" е най-скъпият футболен бранд

"Байерн Мюнхен" остава втори, в първата десетка са шест английски клуба и нито един италиански

2 коментара
"Манчестър Юнайтед" е най-скъпият футболен бранд

Английският футболен клуб "Манчестър Юнайтед" е най-скъпият футболен бранд, измествайки германския "Байерн Мюнхен", според доклад на консултантската компания Brand Finance.

Независимо, че вече два сезона "Ман Юнайтед" не е успял да зарадва феновете си с крупни трофеи, стойността на бранда се оценява на 1.2 млрд. долара.

"Байерн Мюнхен" остава втори (933 млн. долара), трети е "Реал Мадрид" (873 млн.), а френският "Пари Сен Жермен" е девети. В първата десетка няма нито един италиански клуб, докато шест са английски.

"Барселона", който, спечели финала на Шампионската лига в събота, пада с две места надолу от миналогодишното си класиране до сегашната шеста позиция. Стойността на бранда се оценява на 773 млн. долара.

"Ман Юнайтед" се изкачва на първо място на базата на оценка за броя на феновете на клуба по целия свят и на свързаните с това изгодни рекламни договори.

Въпреки че заради неуспешните два сезона клубът губи фенове, той запазва легионите си от привърженици в Индия, Югоизточна Азия и Китай. По този начин "Манчестър Юнайтед" има глобално около половин милиард индивидуални привърженици. Независимо от публикуваните наскоро данни в испанския в. "Спорт", че феновете на "Манчестър Юнайтед" се стопяват, спонсорите очевидно не са се повлияли от тази новина, посочва консултантската компания.

Отбелязват се изгодният спонсорски договор на "Манчестър Юнайтед"с "Шевролет", както и чупещият рекордите договор за екипировка с "Адидас", който бе подписан през 2014 г. за срок от 10 години и на стойност 750 млн. паунда, предаде Би Би Си. Другата рекордна сделка е за телевизионните права (5.1 млрд. паунда), благодарение на която редица английски клубове бележат значителен прогрес в класацията.

Brand Finance прогнозира, че в следващите години "Манчестър Юнайтед" ще получи повече приходи и стойността на бранда, която само от 2014 г. досега е скочила с 63%, ще продължи да се повишава.

В топ 36 на класацията присъстват 15 английски, 6 германски, 5 италиански, 3 испански, 3 френски, 2 турски, 1 холандски и 1 шотландски клуб.

Що се отнася обаче до стойността на самите клубове, испанските гиганти "Реал Мадрид" и "Барселона" са пред "Манчестър Юнайтед". "Байерн Мюнхен" е четвъртият клуб, който минава границата от 2 милиарда евро.

Топ 10 най-скъпите футболни брандове:
1. (3) Манчестър Юнайтед - 1 206 739 000 долара
2. (1) Байерн Мюнхен - 933 896 000 долара
3. (2) Реал Мадрид - 873 768 000 долара
4. (5) Манчестър Сити - 800 510 000 долара
5. (7) Челси - 795 502 000 долара
6. (4) Барселона - 773 622 000 долара
7. (6) Арсенал - 703 505 000 долара
8. (8) Ливърпул - 577 469 000 долара
9. (10) Пари Сен Жермен - 541 324 000 долара
10. (12) Тотнъм - 360 248 000 долара

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мони_deactivated_1480055728
    #2

    Бербатов преговаря с Олимпиакос за 2 милиона евро годишно

  2. Phoenix
    #1

    Ало,дежурният редактор/цензор/администратор...Пропуснали сте нулите в таблицата - все пак бъдете прецизни....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.