“Маpлборо” и “Парламент” вече легално на българския пазар

“Маpлборо” и “Парламент” вече легално на българския пазар

Четири марки цигари на “Филип Морис” от петък ще се продават легално на българския пазар, след като компанията отново регистрира свое дружество за търговия у нас.

Преди четири години компанията, която е основната част от “Алтрия Груп”, се оттегли от страната заради огромната контрабанда на продуктите ѝ и недобрата държавна политика в отрасъла. Което обаче не попречи на българските пушачи да се снабдяват с “Марлборо”, “Честърфийлд”, “ЛМ” и “Парламент” с надписи “duty free only”, независимо че не са купени от безмитен магазин, а от кварталния павилион за 2,50 лв. Сега заради предстоящото влизане на страната ни в Европейския съюз и отварянето на пазара “Филип Морис” се завръща у нас.

“Марлборо Ред”, “Марлборо Голд”, “Парламент Аква Блу” и “Парламент Силвър Блу” се пускат в търговската мрежа и заведенията на големите градове, като на следващ етап дистрибуцията им ще се разширява, съобщи на пресконференция в четвъртък Андрей Василеску, мениджър на “Филип Морис България ЕООД.

Двете марки “Марлборо”, които ще са внос от Холандия, ще се продават за 4,50 лв., опаковките “Парламент”, идващи от Германия – по 5 лв. Избрани са тези цигарени фабрики, а не производството в Румъния, защото така е структурирана мрежата за доставки. Дистрибутор на българския пазар на продукцията на “Филип Морис” ще е компанията “Кавен Орбико”, която е базирана в София, но е регионален дистрибутор и за стоки на “Крафт”, “Проктър енд Гембъл”, “Жилет”, “Варта” и др. световни компании.

“Филип Морис” присъства на 160 пазара в света

“Филип Морис”, която има близо 150-годишна история, присъства на 160 пазара в света. За нея работят 60 000 служители от 100 страни. Марките ѝ тютюневи изделия се произвеждат в над 50 фабрики, от които 35 са собствени, в останалите свиването на цигарите на компанията става по лиценз. За 2005 г. тя е имала приходи от над 45 млрд. долара, при положение, че през 1970 г. те са възлизали на 425 млн. долара. Реализираните цигари на “Филип Морис” през миналата година са 804,5 млрд. къса, докато преди 35 години количествата са били 87  млн. къса.

“Ще въведем мерки, които да не позволяват продажбата на наши продукти на непълнолетни лица. Наша цел са възрастните пушачи, избрали информирано да са такива и при положение, че държим от световния цигарен пазар 15 на сто имаме накъде да реализираме ръст, без да привличаме непълнолетни към пушенето”, заяви Ричард Морган, управляващ директор на компанията за Румъния и България. Той обаче каза, че на по-късен етап ще бъдат обявени конкретните мерки срещу продажбата на тяхна продукция на деца. 

От “Филип Морис” не пожелаха да се ангажират с прогнози какъв дял от нашия пазар могат да завземат с регистрираните високи цени предвид платежоспособността на българина. Морган каза, че това ще стане ясно след по-сериозното навлизане на марките им на пазара, но плановете им са оптимистични и целта на компанията в която и да било страна е да е номер едно. Той заяви, че тенденцията в световен мащаб е за поскъпване на цигарите.

Морган не се ангажира с отговор на въпроса има ли компанията планове да произвежда у нас цигари по лиценз или в собствени фабрики, но Василеску след пресконференцията заяви, че принципно компанията би могло да има приватизационен интерес в България.

Очаква се “Булгартабак холдинг” да реши до септември дали да обяви за продажба цигарените фабрики в Пловдив и Стара Загора, каквато идея има заради проявен инвеститорски интерес. 

Споделяне
Още от Бизнес