Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мърдок спечели битката за “Уол стрийт джърнъл”

5 коментара
Мърдок спечели битката за “Уол стрийт джърнъл”

Рупърт Мърдок е на път да постигне десетилетната си мечта да управлява авторитетния “Уол стрийт джърнъл” (Wall Street Journal), след като бордът на медийния гигант “Дау Джоунс” (Dow Jones & Co) се съгласи да продаде компанията на “Нюз корпорейшън” (News Corp.) за 5 милиарда долара, съобщава Асошиейтед прес.

На заседание във вторник вечерта бордът на “Дау Джоунс” е приел сделката, съобщи информиран източник, малко след като тя бе одобрена от “Нюз корп.”.

76-годишният медиен магнат прекара последните три месеца в ухажване на семейство Банкрофт, което контролира “Дау Джоунс” повече от век.

“Уол стрийт джърнъл” и другите притежания на “Дау джоунс” се добавят към обширната империя на Мърдок от над 100 вестника и телевизионни станции. Тя се простираща се от телевизия Фокс, онлайн мрежата MySpace, британския в. “Таймс” и американския “Ню Йорк поуст”, а по-късно тази година ще стартира и бизнес канал на “Фокс”.

Семейство Банкрофт първоначално отхвърли офертата на Мърдок заради притеснения, че ще бъде накърнена репутацията на “Уол стрийт джърнъл” като независимо издание, а новинарското подразделение на “Дау Джоунс” ще бъде използвано за бизнес интересите на магната. Работещите в “Дау Джоунс” също бяха против сделката и настояваха да се намерят други купувачи.

Представител на семейството - Лесли Хил напусна във вторник директорския пост на “Дау Джоунс”, когато сделката беше готова. Но друг член на семейство Банкрофт - Крауфърд Хил призова своите роднини да гласуват за продажбата.

"Дау Джоунс" е основана преди 125 години. Компанията, която е конкурент на “Ройтерс груп” (Reuters Group) притежава освен "Уол стрийт джърнъл", агенцията "Дау Джоунс уайърс", финансово-икономическия седмичник "Берънс" отлайн изданието “Маркет уоч” (MarketWatch.com).

Според кореспонденти Мърдок иска да използва “Уол стрийт джърнъл”, за да конкурира издания като британския "Файнаншъл Таймс".

Предложената от Мърдок цена от 60 долара на акция обаче е направила офертата неустоима за членовете на фамилията и практически е елиминирала други предложения.

Бодовете на двете компании са провели заседанията си, след като семейство Банкрофт, които държат 64 на сто от акциите с право на глас в “Дау Джоунс”, са дали сигнал, че приемат сделката.

“За “Дау Джоунс” и американската журналистика е лошо, че фамилия Банкрофт не може да устои на щедрата оферта на Рупърт Мърдок”, каза бившият член на борда и изпълнителен директор на “Дау Джоунс” Джим Отауей, чието семейство контролира 7 на сто от акциите на компанията.

“Тъжно е, че се слага край на 105- годишна семейна традиция на защита на независимостта на “Дау Джоунс” като обществен тръст”, посочва той в изявление. 

Цената на акциите на "Дау Джоунс" скочи към края на борсовия ден във вторник с повече от 11 на сто, когато се разбра, че сделката е пред финализирне.

“Дау Джоунс” е дискутирала план, според който “Нюз корпорейшън” да покрие юридическите такси, които са най-малко 30 млн., е казал пред АП източник от фамилия Банрофт.

Банкрофт е сред фамилиите, които в продължение на столетие владеят най-мощните американски вестници. Кланът Сулцбъргър управлява “Ню Йорк таймс”, а Чандлърс – “Трибюн”.

За разлика от другите две фамилии, обаче, Банкрофт се въздържаха от намеса в редакционната политика на медиите си. Това е предизвикало критики, че те не се интересуват от компанията в момент на шеметни промени в начина, по който хората получават новините, вече основно чрез Интернет.

“Сега всъщност ние плащаме за нашата пасивност през последните 25 години”, писа Крауфорд Хил, член на фамилията, в писмо до роднините си миналата седмица.

Мърдок се съгласи да създаде независим борд, който да контролира назначаването и уволняването на служители.

 “Аз съм дълбоко удовлетворен от степента на подкрепа, която получихме от фамилия Банкрофт”, каза медийният магнат, който оцени колко трудно е било решението.

След сделката с Мърдок, Банкрофт предават “Дау Джоунс” на друга медийна династия. Мърдок, който изгради “Нюз корпороейшън” от два австралийски вестника, контролира изкъсо медийната си империя и възнамерява един ден да я прехвърли на децата си.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Amеrikanec
    #10

    Дау Джоунз, а не Доу Джоунз... но нейсе.

  2. лимпида
    #9

    при БТВ- слагачи според политическата конктура, водени единствено от възможността за печалба, не особено високо професионални в журналистиката, но много умели в ориентацията при стандартите на типизираната телевизонна програми, то тогава СТРАХОВЕТЕ на всички за НЕЗАВИСОМОСТТА на медиите собственост на Мърдок са РЕАЛНИ. Ако разбира се БТВ е пряко на Мърдок.

  3. знаещ
    #8

    Би Ти Ви не е на Мърдок, а на Красимир Гергов.

  4. zritel
    #6

    Напълно съм съгласен с мнението на limpida за бтв.Въпрос към "знаещ" - наистина ли Мърдок няма нищо общо с тази телевизия?

  5. Stefan
    #5

    no formalno maj ne e syvsem taka. Tova 4e realno gergov dyrpa koncite ve4e e predelno iasno na vsi4ki.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.