Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Марешки инвестира до 200 млн. лв. в бизнеса с горива

Отваря бензиностанция в Габрово, а до четири месеца и в София

8 коментара
Веселин Марешки

Бизнесменът Веселин Марешки ще инвестира между 150 и 200 млн. лв. в бизнеса с горива. Той отваря поредната си бензиностанция в Габрово в събота. През следващите седмици ще има още 4-5 бензиностанции в различни градове, а до три – четири месеца и в София. Това съобщи Марешки пред телевизия "България Он Еър".

След навлизането на аптечния бос в бизнеса с гориво, цените на бензина започнаха да падат. Междувременно Комисията за защита на конкуренцията предприе проверка за картел на пазара на горива у нас, но после се оправда, че е трудно за доказване.

Междувременно най-големият производител на гориво у нас "Лукойл Нефтохим Бургас" в официално съобщение до медиите поиска да знае откъде Марешки се снабдява с гориво.

"Няма значение на каква цена купувам горивото и откъде идва, а на каква стойност го продавам. Купувам го от български дистрибутори, които са дистрибутори на всички тези производители. Не мога да го произвеждам", каза  Веселин Марешки. Той допълни, че произходът на горивото е еднакъв за всички български бензиностанции.

Атаките срещу мен от последните дни показват в каква държава живеем, заяви Марешки.

"Някаква компания си позволява да прави икономическо разузнаване, като използва медии, митница, НАП, прокурори и икономическа полиция. Това е безумно и показва, че живеем в някаква ненормална държава. Или някакви си хора се опитват да ни накарат да мислим, че живеем в такава държава или че тези ненормални неща са нормални. Нямам никакво намерение да влизам в диалог с тази компания", заяви бизнесменът.

Битката между двете К-та срещу трите П-та

Битката в момента е между "двете К-та срешу трите П-та", каза Марешки. Според него корупцията и картелите са изправени срещу професионализма, пазара и патриотизма на българския народ.

"Наскоро четох нещо, което много ми хареса, и това е, че като си умрял - ти не разбираш, че си умрял, а е трудно за другите. Същото е и, когато си тъп. 20 години обясняват как пакетирам хапчета в някакви гаражи, в някакъв кораб, изнесен извън териториалните води на България. Сега същите глупости започват да ги ръсят и по новия ми бизнес проект с горивата. Нямам намерение да влизам и да отговарям на такива глупости", добави бизнесменът.

Той твърди, че горивото, което продава, е качествено. "Самите хора, които купуват лекарства и горива - те са направили разликата. Можете да видите форумите", посочи Марешки.

Защо продава евтино

"Те казват, че при цена 1.56, как аз продавам на 1.52 с 4 стотинки загуба. Аз пък питам защо, когато цената на едро беше 1.40, те продаваха на 2 лева на техните бензиностанции. Това е големият въпрос - 50-60 стотинки марж, къде отиваха тези пари? Защо при 30 долара за барел цената беше 2 лева, а сега при 40 долара е малко над 1.70 лева? Къде са отивали всичките тези пари, които наричам мародерство", пита Марешки.

Той не скри, че печели от бизнеса си с горивата.

Борба до край

"Намеквам, че в момента няма човек в България, който може да издържи на натиска. Едно е само да го направиш, а друго е да го продължиш и трето да кажеш, че ще стигнеш до край. Мога да уверя сънародниците си, че ще се боря до край", обеща бизнесменът.

Марешки заяви, че в момента няма директен достъп до базите на "Лукойл Нефтохим Бургас" и се налага да купува горивата през посредници.

"Горивото при нас пристига от най-югозападната точка Банско до североизточната във Варна. По този начин се тормозя. Ако не бяха толкова далеч, цената им щеше да е още по-ниска. Не с много. Представете си колко километра пътува горивото до Варна, като има бази в града", каза Марешки.

Той заяви, че в момента получава горивото на 1.52 и го продава на бензиностанциите си на 1.53 лв. за литър. За 1 стотинка продаваме горивото отгоре, отчете Марешки.

Разрастването на веригата му

В събота Марешки отваря нова бензиностанция в Габрово. Това ще бъде третата му след тези във Варна и край Бургас.

През следващите седмици ще има още четири, пет в различни градове, обеща бизнесменът.

"Наскоро пропътувахме цяла България, за да подпишем документите за една бензиностанция, но човекът каза, че няма да продава буквално в последния момент. Натискът е огромен“, заяви Марешки.

Той допълни, че още днес може да отвори бензиностанция в София, но тя ще бъде много малка и никой няма да може да зарежда на нея.

Договорил е обаче вече два терена в столицата и води преговори за трети. "Ще изградим изцяло нови, огромни бензиностанции, които нямат аналог с 9 бензиноколонките. Ще отворим, искаме да сме полезни на хората. Това ще стане до 3-4 месеца", каза Марешки.

По думите му ефектът от една бензиностанция и половина е около 100 млн. лева върху бюджета на българското население и фирми. "Това са спестени париза хората и бизнеса", отчете Марешки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Искър Тодоров
    #8

    Властелинът на бензиностанциите вече е съвсем ясен - пак за политика става въпрос. И не стопля завалията, че и него ще го употребят. За тоя трябва да има специална терминология - серийна еднодневка

  2. orlintodorin
    #7

    Варненското чудо изтрещя - зареждал от където и всички. Що не си кажеш бе, кво го увърташ. Той взимал от едни, пък те от други, дето имали връзка с третите. И Лукойл били в кюпа, ма от там викат, че не били...пълен батак. Ако не е гузен, що така го замаза този въпрос?

  3. ЕБачев
    #6

    Долу руската Лукоил! Долу Румен Овчаров! Долу Гоце Първанов! Да живей България!

  4. С.Славов
    #5

    На 16.03.2015г. сорт Брент достигна 52,76$ за барел,а цената в бензинджийниците беше около 1,75 за литър дизел / тогава специалистите не се бяха разбрали и пазара ги повлече на юг/.На 09.10.2015 г. Брент- а беше 54,31$ връх,от който пазара тръгна надоло,но този път здравите сили не пуснаха цената до 1,70,а чакаха партизаните.Специалистите в КЗК да погледнат графиките и да не говорят алабалистики,че картел не се доказва.Трябва да можеш да извършваш аритметични действия,а не само да събираш.

  5. Доналд Дък
    #4

    За съжаление, множеството от търговците в България потърсиха и ТЪРСЯТ най лекия път към печалбата без да се съобразяват с реалните възможности на обществото.Търговската философия на Марешки безспорно е правилна и актуална, но призваният търговец в България е почти неразбираем и силно притискан от корупция и чисто корупционни хватки на данъчни и съдебни власти, които преди всичко търсят НЕКОНТРОЛИРУЕМО лично облагодетелстване.

  6. Мони_deactivated_1480055728
    #3

    Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) прибави и Българската газова и петролна асоциация (БПГА) като ответна страна в производството за установяване на картел на пазара на цените на горива, става ясно от регистъра на ведомството. Досега ответници бяха седем компании - "Шел България", "Ромпетрол България", "ОМВ България", "Еко България", " Лукойл България", "НИС Петрол" (бензиностанциите "Газпром") и "Петрол".

  7. Мони_deactivated_1480055728
    #2

    Добре е да има конкуренция в тази страна, където горивото е голяма перо в бюджета. А една европейска страна ще наложи забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. След 2025г. на автомобилния пазар в европейската страна ще могат да се открият единствено електрически коли-чрез дотации от правителството на стойност 420 млн. евро годишно и смята да инвестира значителна сума за масово разширяване на алеите за велосипедисти и платната за градски транспорт. Около 1 млрд. евро ще бъдат отделени за изграждането на велосипедни магистрали, които да свързват 9 града.Норвегия!Въпреки че Норвегия е сред големите производители на петрол.

  8. морски
    #1

    Да е жив и здрав Марешки още сто години !!! Заради този човек варна си пое глътка въздух.Той помага на болните вече 20 години с евтини и качественни лекарства, а сега помага на цяла варненска област с евтино о качественно гориво. Да е жив и здрав !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.