"Марс" разширява портфолиото си у нас

Компанията отчита 3% ръст на продажбите си на българския пазар

"Марс" разширява портфолиото си у нас

Един от големите производители на хранителни продукти в света "Марс" (Mars) ще продължи да разширява портфолиото си у нас с пускането на пазара на три нови продукта през 2020 г.

Единият е в категорията захарни изделия и дъвки - Snickers Crisp, който е добре познатият десерт Snickers, но вместо фъстъци има хрупкав ориз. Два нови продукта се пускат в категорията за грижа за домашните любимци. Единият е премиум брандът за здравословната храна за котки Perfect Fit, а другият е хигиенни средства за котки Catsan, стана ясно при представяне на плановете на компанията.

През тази година българското поделение на "Марс" постига значителен ръст от 15% в сегмента грижа за домашните любимци. Компанията е пазарен лидер в категорията "Грижа и лакомства за кучета".

Друг сегмент, в който "Марс" е лидер на българския пазар е дъвките. Наскоро компанията пусна марката Juicy Fruit на пазара у нас.

Компанията запазва силното си присъствие и на пазара на шоколадови изделия у нас, като половината от растежа ѝ идва от лансирания през годината нов продукт тип "шоколадови хапки" – Maltesers.

Българското подразделение на "Марс" отчита 3% ръст на приходите си през тази година спрямо миналата. За 2018 г. оборотът на дружеството беше над 61.6 млн. лв., а отчетеният растеж 4 на сто. Оперативната печалба на компанията е била 645 хил. лв. Това става ясно от финансовия отчет на "Марс Инкорпорейтед България" ЕООД публикуван в Търговския регистър.

Регистрираме поредния устойчив растеж на един развит пазар като българския, каза Предраг Милинчич, директор на "Марс" за България.

Компанията влиза в топ пет на най-продаваните шоколадови изделия у нас по приходи. Тя се придвижва с едно място напред спрямо миналата година измествайки "Престиж" от четвърта позиция. Най-големи приходи от продажби отчита компанията "Монделиз", която представлява марките "Своге" и "Милка" и има фабрика в България. След нея са "Нестле", "Фереро" и "Линд", сочи проучване на "Нилсен".

"Марс" определя отиващата си 2019 година като е една от важните в историята на компанията заради решението си за устойчиво развитие с мисъл за утрешния ден. Тяхното послание е, че светът, който искаме утре, започва от това как правим бизнес днес. Целта е да има позитивен ефект върху хората, околната среда и всички сфери, в които оперира "Марс", каза Предраг Милинчич.

Компанията продължава да работи активно по своя план за устойчиво развитие, в който през следващите няколко години ще инвестира 1 милиард долара, за да допринесе за разрешаването на различни глобални проблеми като климатичните промени и бедността.

В рамките на този проект "Марс" развива амбициозна програма, свързана с опаковките. Целта е 100% от тях да са рециклируеми, компостируеми или да могат да се използват многократно до 2025 г. Този план до голяма степен е постигнат, след като в момента 90% от общия обем на опаковките на продуктите са рециклируеми.

Като част от плана си за устойчиво развитие компанията има намерение до края на 2020 г. да премахне PVC-то като материал и да намали с една четвърт употребата на първична пластмаса.

Споделяне
Още от Бизнес