Маршрутът на трамваи 1 и 7 няма да се променя още година

Още година ще остане да действа временният маршрут на трамваите по линии с номера 1 и 7 покрай НДК, каза на заседанието на столичната комисията по транспортна инфраструктура главният архитект Петър Диков, цитиран от БТА. Временното трамвайно трасе от "Петте кьошета" до НДК предизвика сериозни протести от живеещите непосредствено до него при изграждането му преди две години.

По думите на Диков причината да не се променя маршрутът, е липсата на яснота кое от новите трасета, които се обсъждат, ще бъде избран. Според единия вариант трамваите ще се изместят над сегашния трамваен път на линия номер 6, която ще се спре. Така с естакада трамвайните мотриси ще се качват от "Петте кьошета" към НДК. Вторият вариант е изграждането на трамвайното трасе от кръстовището на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий" към "Петте кьошета".

От "Столичния електротранспорт" посочиха, че при който и да е от реализираните варианти ще продължи да е натоварен бул. "Христо Ботев", откъдето ще преминава 40 на сто от трамвайното движение. При аварийна ситуация и с премахнати релси по бул. "Витоша" трамваите няма да могат да се движат към южните квартали, посочи изпълнителният директор на дружеството Евгени Ганчев.

Идеята на общинските съветници е трамваите да минават по бул. "Витоша" до бул. "Патриарх Евтимий", където ще завиват, за да стигнат до бул. "Христо Ботев". След това ще завиват по ул. "Алабин", за да стигнат до старото си трасе по бул. "Мария Луиза".

На заседанието на комисията стана ясно още, че живеещи на бул. "Македония" са срещу изграждането на планирания подземен паркинг под булеварда. Представители на инициативния комитет дойдоха на срещата, за да се оплачат.

Сред аргументите на протестиращите е, че планираният паркинг е на място, където има 11 обособени паркинга и "синя зона", които не се запълват. Освен това според инициативния комитет строителството ще застраши архитектурния ансамбъл на бул. "Македония".

Булевард "Македония" е паметник на градинско-парковото изкуство, но това звучи странно сега, защото всъщност той е покрита с пясък територия за паркиране, от която се вдига прах, посочи Диков. По думите му предлаганият проект предвижда изграждането на зелена зона.

Диков каза, че ще предложи малките улици от двете страни на булеварда да са за паркирането само на живеещите в района, а подземният паркинг да се използва от всички останали, с което подземната територия ще се запълва.

По думите му ще се направи допитване до живеещите в двата района при бул. "Македония", за да е ясно какво е мнението им за подготвяния проект. Главният архитект посочи, че ще се направи проучване и на археологическите обекти в участъка.

Споделяне
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?