Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Маршрутът на трамваи 1 и 7 няма да се променя още година

8 коментара

Още година ще остане да действа временният маршрут на трамваите по линии с номера 1 и 7 покрай НДК, каза на заседанието на столичната комисията по транспортна инфраструктура главният архитект Петър Диков, цитиран от БТА. Временното трамвайно трасе от "Петте кьошета" до НДК предизвика сериозни протести от живеещите непосредствено до него при изграждането му преди две години.

По думите на Диков причината да не се променя маршрутът, е липсата на яснота кое от новите трасета, които се обсъждат, ще бъде избран. Според единия вариант трамваите ще се изместят над сегашния трамваен път на линия номер 6, която ще се спре. Така с естакада трамвайните мотриси ще се качват от "Петте кьошета" към НДК. Вторият вариант е изграждането на трамвайното трасе от кръстовището на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий" към "Петте кьошета".

От "Столичния електротранспорт" посочиха, че при който и да е от реализираните варианти ще продължи да е натоварен бул. "Христо Ботев", откъдето ще преминава 40 на сто от трамвайното движение. При аварийна ситуация и с премахнати релси по бул. "Витоша" трамваите няма да могат да се движат към южните квартали, посочи изпълнителният директор на дружеството Евгени Ганчев.

Идеята на общинските съветници е трамваите да минават по бул. "Витоша" до бул. "Патриарх Евтимий", където ще завиват, за да стигнат до бул. "Христо Ботев". След това ще завиват по ул. "Алабин", за да стигнат до старото си трасе по бул. "Мария Луиза".

На заседанието на комисията стана ясно още, че живеещи на бул. "Македония" са срещу изграждането на планирания подземен паркинг под булеварда. Представители на инициативния комитет дойдоха на срещата, за да се оплачат.

Сред аргументите на протестиращите е, че планираният паркинг е на място, където има 11 обособени паркинга и "синя зона", които не се запълват. Освен това според инициативния комитет строителството ще застраши архитектурния ансамбъл на бул. "Македония".

Булевард "Македония" е паметник на градинско-парковото изкуство, но това звучи странно сега, защото всъщност той е покрита с пясък територия за паркиране, от която се вдига прах, посочи Диков. По думите му предлаганият проект предвижда изграждането на зелена зона.

Диков каза, че ще предложи малките улици от двете страни на булеварда да са за паркирането само на живеещите в района, а подземният паркинг да се използва от всички останали, с което подземната територия ще се запълва.

По думите му ще се направи допитване до живеещите в двата района при бул. "Македония", за да е ясно какво е мнението им за подготвяния проект. Главният архитект посочи, че ще се направи проучване и на археологическите обекти в участъка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Една трамвайна мотриса може да се експлоатира 30-40 години, при добра поддръжка, а тролей и автобус доста по-малко. В този ред на мисли трамвая е най-евтиния, екологичен и с най-голяма възможност, след метрото, за превоз на пътници за единица време. Спирането на трамвайното движение по Витоша е една от най-големите глупости осъществени през последните години. Това на практика блокира нормалното движение на трамвайните линии в центъра на града и ги направи неудобни, както и ненужно удължи маршрута им.

  2. Анонимен
    #7

    Пълна глупост е трнспортни трасета,формирани от Мусман плана да се махат. Защо се премахва трамвай 1 и 7 по бул.Витоша -от Патриарха до Алабин и велоалеята. Ще се формира пивница и бирария.Вижте още сега докъде слагат маси и чадъри. Хората-пешеходци ще се провират между масите. А парка е в непостедствена близост и е много по добро място за разходка,игри на деца и отмора. И преустройството за премествате на трамвая ще струва много по скъпо.Може да се обезшумият трамвайте. Нито санитарни условия-тоаленти

  3. Анонимен
    #6

    Диков е пълен идиот, а Фандък. е истинско недоразумение. Да унищожиш основната тангента в плана на София, на-удобната връзка север - юг, свързваща основни райони от Иван Вазов до гарата, и всички свързани с тях квартали. Пълен идиотизъм! Как ще отидеш например от Ив.Вазов или от Патриарха до Халите? Само пеша... Абе .....

  4. Анонимен
    #5

    Така е, защото допуснахме некомпетентни и корумпирани селяни да се разпореждат с любимата ни Столица като с бащиния. Основната им цел е да "усвоят" колкото се може повече мангизи и да гушнат колкото се може повече комисионни. А това, че цели райони са изолирани с години наред и жителите им - тероризирани, изобщо не ги интересува. ДОКОГА ЩЕ ГИ ТЪРПИМ?

  5. Анонимен
    #4

    Да се пусне временно трамвая по Витошка. Кмета и който е измислил всички трамваи да минават по Ботев до се повозят в час пик там. Не евярно че 40% от трамваите минават по Ботев, повече са, а прибавете и тези които минават по пл. Македония.

  6. Анонимен
    #3

    Квартал Иван Вазов сега е почти напълно изолиран от центъра на София. Улицата Борис е в ями и дупки ,като през втората световна война. Уличката Ц.Асен е тясна ,ужасна и в дупки ,локви и неравности. Циганите кърпят в делнични дни около обяд и чат пат в събота около 12 часа. Дивашка история. Фандъкова, вземи мини един път по тези улици и виж какъв ужас е. Кола до кола,да стигнеш от кв.Иван Вазов до съдебната палата в центъра на София с такси е истинско приключение и късане на нерви. Безумци,за какво

  7. Анонимен
    #2

    Спокойно по бул.Витоша до Иван Вазов,Борово и кв.Надежда може да си вървят тролейчета.Безшумно ,екологично чисто и разумно. Стига с тия строшени таралясници,които вдигат тупурдия до небето и са опасни отгоре на всичко.

  8. Анонимен
    #1

    Защо трамвай 12 минава толкова рядко 15-17мин в работен ден - как е възможно гарата да няма връзка с метрото? А в празнични дни просто забрави ... За сетен път недомислици и малоумни решения.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.