Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мартин Батков обжалва търга за реклама на цифровизацията

На практика бъдещият изпълнител ще рекламира частен монопол с 10 млн. лв. държавни пари

15 коментара
Мартин Батков обжалва търга за реклама на цифровизацията

“Грейн адвъртайзинг” на Мартин Батков обжалва обществена поръчка за рекламна кампания на стойност 10 млн. лева, обявена от държавата миналия месец за предстоящата цифровизация, чиито старт междувременно бе отложен, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.

Целта на цифровизацията на ефира е постигане на по-добър радио и телевизонен сигнал, но реализацията ѝ се бави поради липса на средства в бюджета.

Обществената поръчка беше обявена от Министерството на транспорта в края на юли. Ведомството на министър Ивайло Московски е заложило високи изисквания към кандидатите - оборотът им да бъде над 30 млн. лв. за последните три години. Само от дейност, сходна с предмета на поръчката, трябва да са над 25 млн. лв.

Тези изисквания се покриват само от една - две български агенции и така се нарушават изискванията за конкуренция, посочва Батков в жалбата си до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

На практика бъдещият изпълнител ще рекламира с държавни пари един частен монопол – мултиплексите, чрез които ще стане цифровизацията. В момента шестте платформи за цифрово разпръскване се държат от фирми, свързани с Цветан Василев, собственик на Корпоративна търговска банка.

Заради това Европейската комисия образува наказателна процедура срещу България. Брюксел препоръча да се даде възможност на нов участник да навлезе на пазара. В приетия от правителството план за дигитализацията е записано, че ще бъде проведен конкурс за седми мултиплекс оператор.

България има ангажимент към Европейската комисия да изключи аналоговия телевизионен сигнал и да премине към дигитално излъчване на 1 септември 2013 г. В правителството обаче има разногласие по въпроса. Според вицепремиера и финансов министър Симеон Дянков това е излишно хвърляне на пари. Московски обаче заяви, че ще се прави.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #15

    и какво не е наред при Баткови - брата Тодор е недоволен, или Майкъл Чорни?

  2. Анонимен
    #14

    Изпълнен съм с уважение към форума. Колко много специалисти по мултипляктори. Вярное, че сме нация техническа. А аз даже не зная какво е това.

  3. Анонимен
    #13

    Грейн Адвертайзинг е фирма на Тодор Батков, а брат му е подставено лице да я управлява.

  4. Анонимен
    #12

    Антоне - много си зле - щом толкова хора са го написали, значи преди това е било написало погрешно "ЦКБ" - аз също го видях. Не ти ли идва на акъл, че хората просто да се поправили?

  5. Анонимен
    #11

    До номер 9: Анели Аспарухова Бачева-Баткова - зам. главен редактор НА СЕДМИЧНИЯ ТРУД - разкрита от комисията по досиетата като сътрудник на шести отдел ДС - сиреч ДОНОСНИК......

  6. Антон
    #10

    1,2,3, Началниците ви ще ви скъсат ушите, защото не ви плащат за предварително подготвени текстове. Къде я видяхте ЦКБ? Я прочетете 3 абзац,от долу на горе,последния ред.

  7. Анонимен
    #9

    До номер 8 - приятелю, не знам за какви мустаци говориш и за какви доносници и за какви "шесто", ама социализма отдавна си отида от България. И ако още не си го разбрал - време ти е. Стига си хейтвал!

  8. Анонимен
    #8

    Тоя крадец на едро, брат на мустака - другия крадец на мнооого едро е крайно време да бъде натикан там, където му е мястото. Просто тъпо изчадие на доносника Батков - старшии агентката на шесто - досничката .......ха, познайте... Размажете го!

  9. Анонимен
    #7

    Кой е тоя Батков?Нема ли да се появи и Братков?

  10. misho_kitarista
    #6

    Не мога да се съглася, че няма конкуренция. След като има критерии и те се изпълняват от Х-на брой компании, значи всичко е точно. И щом рекламната кампания се поема от държавата, защо изпълнителя по поръчката да се набутва за такава, след като държавата плаща? Който и да е на мястото на изпълнителя ще направи същото. А ако това е нередно, значи държавата не е уредила нещата както трябва, не изпълнителя

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.