Мартин Батков обжалва търга за реклама на цифровизацията

На практика бъдещият изпълнител ще рекламира частен монопол с 10 млн. лв. държавни пари

Мартин Батков обжалва търга за реклама на цифровизацията

“Грейн адвъртайзинг” на Мартин Батков обжалва обществена поръчка за рекламна кампания на стойност 10 млн. лева, обявена от държавата миналия месец за предстоящата цифровизация, чиито старт междувременно бе отложен, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.

Целта на цифровизацията на ефира е постигане на по-добър радио и телевизонен сигнал, но реализацията ѝ се бави поради липса на средства в бюджета.

Обществената поръчка беше обявена от Министерството на транспорта в края на юли. Ведомството на министър Ивайло Московски е заложило високи изисквания към кандидатите - оборотът им да бъде над 30 млн. лв. за последните три години. Само от дейност, сходна с предмета на поръчката, трябва да са над 25 млн. лв.

Тези изисквания се покриват само от една - две български агенции и така се нарушават изискванията за конкуренция, посочва Батков в жалбата си до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

На практика бъдещият изпълнител ще рекламира с държавни пари един частен монопол – мултиплексите, чрез които ще стане цифровизацията. В момента шестте платформи за цифрово разпръскване се държат от фирми, свързани с Цветан Василев, собственик на Корпоративна търговска банка.

Заради това Европейската комисия образува наказателна процедура срещу България. Брюксел препоръча да се даде възможност на нов участник да навлезе на пазара. В приетия от правителството план за дигитализацията е записано, че ще бъде проведен конкурс за седми мултиплекс оператор.

България има ангажимент към Европейската комисия да изключи аналоговия телевизионен сигнал и да премине към дигитално излъчване на 1 септември 2013 г. В правителството обаче има разногласие по въпроса. Според вицепремиера и финансов министър Симеон Дянков това е излишно хвърляне на пари. Московски обаче заяви, че ще се прави.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?