Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Машинистът на дерайлиралия влак в Испания говорел по телефона преди катастрофата

2 коментара

Малко преди дерайлирането на влака в Испания на 24 юли, машинистът е говорел по телефона с контрольора на влака, предадоха световните агенции. В катастрофата загинаха 79 души. 61 от ранените продължават да са в болница, 13 са в критично състояние.

Машинистът е идентифицирал човека, с когото е разговарял, като контрольора на железопътната компания Ренфе. Той бил във влака, съобщи съдът в областта Галисия.

Машинистът се е явил по свое желание днес пред съдията, за да съобщи тази информация. "Той заяви, че не говорел по телефона в самия момент на дерайлирането, а е затворил телефона няколко секунди преди това. В разговора се обсъдило на кой кей на спре влакът на следващата гара", се уточнява в изявлението на съда.

Според някои данни обаждането може да е било направено от контрольора, който няма достъп до кабината и може да разговаря с машиниста само по телефона.

Служителите на Ренфе имат право да ползват телефон във влаковете само при спешни случаи.

Записите на черните кутии разкриха, че машинистът е говорел по телефона със свой колега и е разглеждал карта в момента на катастрофата, когато скоростта на влака е била 153 км/час.

Първите данни от черните кутии потвърждават хипотезата за превишена скорост като причина за най-тежката железопътна катастрофа в Испания от 1944 г.

В неделя машинистът бе обвинен в 79 убийства по непредпазливост и оставен на свобода под съдебен контрол. Съдът поиска от телефонните оператори информация за разговорите на машиниста по мобилните му телефони - личния и служебния.

Машинистът призна, че имал "момент на невнимание" преди катастрофата, но заяви, че няма представа защо.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Да, твърде съмнително. Че машинистът има вина, сигурно има (макар че това трябва да се докаже по надлежния път), но кой знае колко безхаберници ще се скрият сега зад гърба му и ще стоварят вината си върху него.

  2. Анонимен
    #1

    Става интересно, въпреки оскъдните информации защо е станала тази тежка катастрофа. Нещата отиват по познатото русло - бушонът-машинист трябва да изгори! Моля запознати да изяснят:
    1. Защо автоматизираната система за управление на влака ERTSM не се е задействала и да намали скоростта ако машиниста се е заплеснал (заспал)?
    2.Ако в този участък тази сситема е липсвала, мястото било ли е сигнализирано с пътни знаци, показващи намалението на скоростта?
    3.В кабината на локомотива не е ли имало помощник-машинист?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.