Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Машинистът на влака в Испания призна своя грешка за катастрофата

Получи 79 обвинения в убийство поради професионална небрежност и бе пуснат от ареста

3 коментара
Полицай води машиниста на влака след инцидента, при който загинаха 79 души сн.ЕПА/БГНЕС

Машинистът на дерайлиралия влак в Испания заяви, че катастрофата, при която загинаха 79 души, се дължи на човешка грешка, а не на технически проблем, предаде ДПА в понеделник.

 

Франсиско Хосе Гарсон каза на съдия следовател, че е управлявал влака със 190 км/час при завой, където максимално допустимата скорост е 80 км/час. Това се случило, защото толкова се бил разсеял, че изгубил представа в кой участък на линията се намира влакът. Той не осъзнал, че е стигнал до място, където трябва да намали скоростта. Когато ударил спирачките, било твърде късно.

 

Съдията Луис Алаес повдигна на 52-годишният Гарсон обвинение в 79 убийства поради професионална небрежност и нанасяне на неустановен брой наранявания, до които се е стигнало в резултат на професионално безразсъдство. Преди това Алаес е изслушал в продължение на два часа показанията на Гарсон на заседание при закрити врата. Машинистът бе освободен от ареста, но ще се явява в съда за отчет всяка седмица. Забранено му е да напуска Испания и да управлява влак за срок от шест месеца. Според местни медии пред съдията Гарсон признал, че се е държал безотговорно на работното си място.

 

По-късно в понеделник ще се състои заупокойна литургия за жертвите на катастрофата в катедралата на Сантяго де Компостела. Сред присъстващите ще бъдат премиерът Мариано Рахой, министри, престолонаследникът принц Фелипе и съпругата му Летисия и принцеса Елена.

 

Критици обвиниха политиците, железопътната компания Ренфе и компанията за поддръжка на железопътни линии Адиф, че прехвърлят цялата вина върху Гарсон, за да не накърнят репутацията на испанската високоскоростна железопътна мрежа.

 

Влакът дерайлира в участък от трасето, където машинистът трябва бързо да намали скоростта, за да премине от високоскоростни на обикновени релси.

 

В този участък е липсвала Европейската система за контрол на влаковете, която автоматично понижава скоростта на влакове, ако те се движат по-бързо от допустимото, отбелязва ДПА.

 

Синдикатът на машинистите пък изрази опасения, че Гарсон е официално обвинен преди да е анализирана информацията от т. нар. "черни кутии", която трябва да даде отговор на въпроса защо машинистът е навлязъл в завоя със скорост двойно по-голяма от разрешената.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    КАК МОЖЕ ВИСОКО СКОРОСТЕН ВЛАК ДА СЕ УПРАВЛЯВА ОТ ЕДИН МАШИНИСТ,ВСЕ ЕДНО САМОЛЕТ ДА СЕ УПРАВЛЯВА ОТ ЕДИН ПИЛОТ,МОЖЕ НА ЧОВЕКА ДА МУ ПРИЛОШЕЕ

  2. Анонимен
    #2

    Праисторически технологии, да съдят до дупка железниците си!!

  3. Анонимен
    #1

    Високоскоростен влак без компютърен контрол - трудно за вярване! Ако се окаже, че само този човек е виновен, защото "се е разсеял", ще се случи отново, друг "ще се разсее". Май нещо не се казва докрай!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.