Машинистът на влака в Испания призна своя грешка за катастрофата

Получи 79 обвинения в убийство поради професионална небрежност и бе пуснат от ареста

Полицай води машиниста на влака след инцидента, при който загинаха 79 души сн.ЕПА/БГНЕС

Машинистът на дерайлиралия влак в Испания заяви, че катастрофата, при която загинаха 79 души, се дължи на човешка грешка, а не на технически проблем, предаде ДПА в понеделник.

 

Франсиско Хосе Гарсон каза на съдия следовател, че е управлявал влака със 190 км/час при завой, където максимално допустимата скорост е 80 км/час. Това се случило, защото толкова се бил разсеял, че изгубил представа в кой участък на линията се намира влакът. Той не осъзнал, че е стигнал до място, където трябва да намали скоростта. Когато ударил спирачките, било твърде късно.

 

Съдията Луис Алаес повдигна на 52-годишният Гарсон обвинение в 79 убийства поради професионална небрежност и нанасяне на неустановен брой наранявания, до които се е стигнало в резултат на професионално безразсъдство. Преди това Алаес е изслушал в продължение на два часа показанията на Гарсон на заседание при закрити врата. Машинистът бе освободен от ареста, но ще се явява в съда за отчет всяка седмица. Забранено му е да напуска Испания и да управлява влак за срок от шест месеца. Според местни медии пред съдията Гарсон признал, че се е държал безотговорно на работното си място.

 

По-късно в понеделник ще се състои заупокойна литургия за жертвите на катастрофата в катедралата на Сантяго де Компостела. Сред присъстващите ще бъдат премиерът Мариано Рахой, министри, престолонаследникът принц Фелипе и съпругата му Летисия и принцеса Елена.

 

Критици обвиниха политиците, железопътната компания Ренфе и компанията за поддръжка на железопътни линии Адиф, че прехвърлят цялата вина върху Гарсон, за да не накърнят репутацията на испанската високоскоростна железопътна мрежа.

 

Влакът дерайлира в участък от трасето, където машинистът трябва бързо да намали скоростта, за да премине от високоскоростни на обикновени релси.

 

В този участък е липсвала Европейската система за контрол на влаковете, която автоматично понижава скоростта на влакове, ако те се движат по-бързо от допустимото, отбелязва ДПА.

 

Синдикатът на машинистите пък изрази опасения, че Гарсон е официално обвинен преди да е анализирана информацията от т. нар. "черни кутии", която трябва да даде отговор на въпроса защо машинистът е навлязъл в завоя със скорост двойно по-голяма от разрешената.

Споделяне

Още по темата

Още от Свят