Половината от малкия и средния бизнес у нас има желание да кандидатства за финансиране на проекти от европейските фондове, но същевременно 90% от него не разполага със специалисти, подготвени за кандидатстването. Това показва представително изследване на МВМД сред бизнеса, неправителствените организации, местната власт и журналистите, проведено в края на февруари и началото на март т. г., резултатите от което бяха огласени във вторник. Изследването е поръчано от Министерството на финансите в рамките на стартиращата широка кампания за популяризиране на усвояването на средствата от еврофондовете.
Кампанията ще включва разясняване на максимално достъпен език на същността, приложението, механизма на действие и начинът на усвояване на европейските структурни фондове, както и разпределението на парите от тях по седемте оперативни програми. Между 2007 и 2013 г. по тези програми бизнесът в България, неправителствените организации и местните власти могат да усвоят 7 млрд. евро.
Проучването на МВМД показва още, че противно на очакванията близо 60% от бъдещите бенефициенти смятат, че по-голямата част или всичките 7 млрд. евро ще бъдат усвоени. Само 44% от журналистите са на това мнение.
Сред трудностите за усвояване на средствата анкетираните посочват основно тежките процедури, липсата на практическа информация, неуменията за разработване на проекти. Едва 1% от бенефициентите са склонни да слагат сред пречките корупцията, докато една трета от журналистите я посочват, пак поради общия поглед, който имат над усвояването на средствата от предприсъединителните програми, “приятелските кръгове” от фирми и особено от последните скандали около програма САПАРД и фонд “Земеделие”.
Кампанията на МФ ще се проведе от март до юли т. г. под мотото “Бъдете активни” и ще акцентира именно върху активността на тези, които искат да получат финансиране от еврофондовете. Проектите могат да са в много широк спектър от дейности. Кампанията ще разяснява и целия път на усвояване на средствата – от Националната стратегическа референтна рамка (pdf), през седемте оперативни програми, подготовката на проектите за кандидатстване, одобряването им, отпускането на средствата, съфинансирането, последващия контрол.
Партньори на финансовото министерство са Българската стопанска камара, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Центърът за икономическо развитие.
Рекламната обезпеченост на кампанията се извършва от агенция “ПР-медия”, която спечели оспорван конкурс за обществена поръчка на МФ и започна изпълнението по него още преди да са приключили обжалванията на резултатите от конкурса на другата участваща в конкурса фирма. “ПР-медия” е автор на тв клип и рекламни карета във вестниците, които ще вдъхновяват бизнеса да запретва ръкави и да пише проекти. Рекламната кампания струва 2,25 млн. лв.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Линка не работи ууу
ЗА ПЕТЪР СТОЯНОВ - КОПИЕ ОТ ВЕСТНИКhttp://www.pro-anti.net/show.php?issue=794&article=3Никой не трябва да се изненадва от решението на комунистите да не допуснат Георги Константинов до комисията за отваряне на досиетата.Да очаквате това,значи да очаквате и Кадафи да признае че българските мед.сестри са невинни,а заразяването на децата е станало поради мърлявостта която е царяла и цари в Либийските болници.Това диктаторите и последователите на диктаторските режими и идеологий никога не вършат.Това …
значи цялостно отричане на всичко в което те са вярвали,или по-точно което са искали другите да вярват.Комунистът склонява към компромис и логични действия,само когато го настъпиш по ботуша и той няма на къде да отиде.За съжаление в момента не се намира кой да свърши тази работа,защото хората които бяха призвани да сторят това се изпокараха,а и доста от тях излязоха най-обикновенни кариеристи,защо не и някой от тях все още скрити "осведомители" на ДС.Прочетете статията на д-р Валери Велев в този брой на вестника за Петър Стоянов, и пред вас могат да възникнат много въпроси и можете да си отговорите на много неща.Кой пусна троянският кон наречен принц Кирил до държавните дела,за да може след това той да докара баща си до държавната баница добре подготвен,а той самият(Кирил)да влезе във всички съмнителни сделки-магистрала Тракия,Дунав мост,БТК и т.н.Кой спря като президент закона за досиетата,кой се отказа от СДС и се кандидатира като "независим",а след това реши да става "шеф" на същото това СДС?Кой проведе тази глупава кандидат -президенска кампания,за да даде възможност на Г.Първанов да се добере до най-високия държавен пост?Къде са сега "водачите" на ОДС като Кр.Каракачанов,Ст.Софиянски,Мозер,Л.Дило в,Д.Абаджиев, Сугарев,Н.Михайлова, и подобни?А ние къде сме,та си стоим в дома когато има избори?Сега много ще се поведат подир Бойко Борисов и пак ще "оплескат" нещата.Да бяхме си запазили Жорж Ганчев,поне беше по атрактивен,а не такъв "турук" като Б.Борисов!Да не се оплакваме,защото според народната мъдрост:"каквото си направиш сам,никой друг не може да ти го стори"----КОПИРАЛ http://www.stefan-tcholakov.com/СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВШВЕЦИЯ
Провеждането на конкурса за избор на професионална агенция или фирма за провеждане на ПР кампания, трябваше да бъде първа стъпка в прилагането на професионализъм, законност и гаранция за спазване на правилата в усвояването на пари от ЕС.Не разбрах имало ли е конкурс, законен ли е и ако има договор няма ли да бъде публично обявен на сайта на министерство на финансите, за да се информираме какво, как и къде да се ползваме от тази възможностите на кампанията за 2 милиона и 250 хиляди лева. Ще се публикуват …
ли договорите с избраните медии за популяризиране и подкрепа на ПР агеницията в нейната работа за 2 милиона и т.н. Медияпул има ли договор с Моника Янова? От МФ и от фирмата на Моника Янова-Йосифова само да не излизат с номера за търговска тайна. Тези милиони са от БЮДЖЕТА НА държавата и трябва да има тотална прозрабност при изразходване. Разчитам на офисите на европеските служби в София да помогнат за информирането ни и по този процес. За топлофикация и САПАРД разбрахме от техните действия.А, разчитам и на гл. прокурор Борис Велчев.
Кампанията е спечелена, то се знай, от фирмата на Моника Йосифова, женичката на Венци Йосифов.
срещу които получаваме от трите най-дългия - некакви си рекламни карета и клипчета. Тая работа с усвояването на европари с реклама не става, а със стабилно обучение, но млъкни сърце... ПР медия също има нужда от пари, който познава Моника, знае защо...
А, да, прав си! Ако и мутрата от Банкя се включи към ахмет-Сава, програма - maximum на комуноидите ще е изпълнена.
Добре де, за какво са необходими специални кампании? Не е ли достатъчно изключително компетентното присъствие на ахмет-Сава?Та той е изключителен експерт по всички видове усвоявания!
присъствието на Бойко. Сега неговите евродепутати ще обяснят в ЕП че без Бойко не може, и че трябва той да стане президент на ЕС. Да живее Бойко, без него не можем
Извинявам се... получи се.
BIVCH DONOSNIK NA 6 TO CHEFA BLIZO 70 GODICHEN BOJIDAR DANEV CHTE VURTI S PARITE OT FONDOVETE OPASNOST NE MU DAVAITE DA TRUPA OCHTE PARI NAKRAL E DOSTATUCNO