Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Всички на влака: Мая Манолова агитира властта да слезе от колите на НСО

Друга идея е бюджетът да плаща билетите на хора, посетили приемните на омбудсмана в публичния транспорт

12 коментара
Всички на влака: Мая Манолова агитира властта да слезе от колите на НСО

Правителството вече със сигурност горчиво съжалява за решението си да лиши омбудсмана Мая Манолова от услугите на НСО – тя не само ловко се възползва от възможността да пътува с влакове и автобуси, в които да открие приемни за граждани, но и смята да започне кампания, с която да призове всички представители на държавните институции да слязат от служебните си автомобили и да ползват обществения транспорт. Това несъмнено е печеливша кауза и ще напомпа допълнително рейтинга на Манолова, който отдавна тревожи властта.

"Опитват се да ми попречат да си върша работата, но няма да успеят. Ето с автобус, с влак, с обществен транспорт, с градски транспорт аз ще си върша работата и ще бъда сред хората. Ако се окаже, че това е възможно, след това ще започна една кампания, с която да призова всички представители на държавни институции да слязат от служебните коли и да се насочат към обществения транспорт. Пробвам да видя дали е възможно, даже за човек като мен, който пътува непрекъснато", каза Мая Манолова в понеделник при пристигането си в Стара Загора.

Оказа се, че шофьорът на автобуса, с който е пътувала, е бивш служител на НСО.

"Финансовият министър иска да ѝ отнеме колата и шофьора на НСО, но съдбата като е решила и с автобус да е, пак зад волана ще бъде професионалист от службата", шегуваха се останалите пътници в автобуса, както се твърди в разпространеното до медиите съобщение от офиса на омбудсмана.

Новата ѝ обсесия да свали властта от колите на НСО и да я качи на публичен транспорт е предизвикана от решението на правителството да лиши омбудсмана от кола и шофьор на службата. Това ще стане с промени в Закона за държавната охрана, които се прокарват обаче чрез държавния бюджет за следващата година. Това е и единствената промяна в работата на спецслужбата, която охранява десетки политици, висши чиновници и магистрати и която финансовият Владислав Горанов окачестви като "скъпа таксиметрова компания".

Миналата седмица той разясни, че тъй като Манолова не е заплашена и не се нуждае от охрана, е преценено, че няма нужда от кола и шофьор на НСО https://www.mediapool.bg/vladislav-goranov-predpochitame-simeonov-da-ne-podava-ostavka-news285724.html

Реформата на НСО се свежда до това националният омбудсман да не разполага с кола и шофьор, които да използва, за да бъде при гражданите, коментира Манолова преди да потегли за Стара Загора.

До този момент финансовият министър не е представил разчети с колко ще се увеличат постъпленията в бюджета от отпадането на служебния автомобил на омбудсмана.

Манолова обмисля да прати билетите за осчетоводяване на Горанов

Във вторник Манолова ще продължи обиколката си из страна с влак, който тръгва от Централната жп гара в София в 6:55 часа. "Отваряме приемна във влака по жп линията София – Варна, за да уплътним 8-те часа пътуване", каза Манолова, която от няколко дни редовно информира за графика си. Тя допълни, че хиляди хора ползват всекидневно обществен транспорт и нейното пътуване няма да е нещо извънредно.

"Да, факт е, че служебната кола е удобство и предвид очакванията на хората да съм на точното място и в точното време, общественият транспорт изглежда сложен за постигането на тази цел", каза Манолова. Въпреки това изрази готовност, ако е необходимо, да пътува всеки ден с такси, тролей, метро, автобус или влак, с каквото е необходимо.

Манолова каза още, че обмисля да осчетоводи билетите на гражданите, които ще ползват приемната във влака и да ги изпрати на финансовия министър Владислав Горанов, който да им ги заплати.

По принцип гражданите не са длъжни да плащат за приемна с когото и да било, но така може да им излезе по-евтино, отколкото да пътуват до офиса ми в столицата, каза Манолова в Стара Загора.

Преди това тя коментира пред бТВ, че "проблеми от кабинет в София не се решават". Уточни, че в становищата си по трите закона, свързани с бюджета за следващата година не е повдигала въпроса с отнемането на автомобила ѝ, защото го смята за дребен.

Факт е обаче, че преди решението да ѝ отнемат услугите на НСО, Манолова не се беше сетила колко хубаво е всички да се возят на влак и автобус.

Тя освен това съобщи, че администрацията ѝ има две стари "баничарки", една от които не е в движение. Има още една лека кола, с която да се обикалят затвори, детски институции и гранични пунктове при експулсиране. Няма как да сваля колегите си от автомобилите, а в разчета за следващата година пари за ново превозно средство няма, каза Манолова.

Затова омбудсманът ще използва обществен транспорт, за да ходи на изнесени приемни, ще превръща пътуванията си в срещи с гражданите. Според нея подобен модел трябва да се възприеме и от другите институции, за да бъдат те по-близо до проблемите на хората.

Сред тези проблеми по думите ѝ били промените в застраховането и обезщетенията за пострадали при пътни инциденти. Тя отбеляза, че въпреки всичко извършителят на катастрофата може отделно да бъде осъден да плати голямо обезщетение и така се повдига въпросът защо въобще плаща "Гражданска отговорност".

Манолова разкритикува начина, по който важни предложения се внасят с промени между първо и второ четене в парламента без обществена дискусия. По подобен начин управляващите действат за приемането на 30 закона.

Като потенциално засегнати омбудсмана даде пример за стотиците ранно пенсионирани бивши служители на силовите структури, които са в активна възраст, но няма да имат право да са държавни служители от началото на следващата година – след решение без мотиви и дебат.

Стара Загора – първият град с детски омбудсман

Междувременно Стара Загора стана първия град у нас с детски омбудсман. Това е Бетина Радева, ученичка от ХІ клас на гимназията за чужди езици "Ромен Ролан". Неин заместник е съученикът ѝ Калоян Максимов. Първата инициатива на двамата ще бъде анкета - какво вълнува младите в града. "За нас е важно да се чува гласът на младежите. Да бъдем обединители на общността е наша кауза", каза Бетина Радева.

Двамата са били избрани след оспорван конкурс в надпревара с 20 екипа от по двама ученика от седем местни училища. Организатор на инициативата е общественият посредник на Стара Загора Надежда Чакърова – Николова.

Манолова изрази надежда, че първото, с което ще се заеме новата омбудсманска двойка, ще бъдат проблемите на младите хора и на децата в Стара Загора, да станат по-видими.

Омбудсманът нарече събитието "уникално" за България, защото се случва за първи път. Тя пожела на младите си колеги "да се превърнат в усилвател и говорител на младежкото мнение, което да отстояват".

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Димитър Мавров
    #12

    Към писалият под N 2,8 следващата степен е "простак(Nikola Nikoplov)

  2. безпартийна
    #11

    Дали Горанов, който лиши Манолова от автомобил, ще посмее да слезе от колата на НСО, да ползва публичен транспорт и да попадне в обятията на народната любов? Въобще не питам за Борисов, Цацаров и Пеевски.

  3. безпартийна
    #10

    На Манолова не й трябва охрана от НСО. Но й трябва служебен автомобил и шофьор. Заяждането с нея само ще й вдигне още повече рейтинга. Тя им го върна с пътуването с влак, което едва ли ще помогне много за срещи с нея по време на пътуването. Но контрата ще остане в управляващите.

  4. Boris Kamov
    #9

    Щом Доган и свинкята имат охрана и коли от НСО, защо да нямат такива радости и останалите политически кречетала и мафиоти?

  5. Nikola Nikolov
    #8
    Отговор на коментар #7

    Животното е многолико - нарича се "мъдър" мат'рял !!!

  6. перо
    #7

    Малката и голЕмата правда...кое е животното-единствено - което се спъва два,че и повече пъти в един и същи камък? ...цитат от непрежалим: Бе ние партиата така ли ще я оставиме...Сега е така,а след още двадесет години умре цялото старо поколение, и какво ще знаят следващите за истината какво и как са ни освободили на 9ти, геройски са слезли като лавини и са помели Сичките фащисти(никакви нацсоц не сме и чували и...към светли бъднини...ма то идва и Бъдни вечер...

  7. pepe
    #6

    ...иначе ще продължаваме да се заяждаме с "Мая Костинбродска" и да позволяваме Ахмед да ни се изплъзва. Докато се "дърляме" на дребно, ще продължават да ни крадат на едро.

  8. pepe
    #5
    Отговор на коментар #4

    И да се "поясня" - не знам дали Мая Манолова има нужда от скъпи VIP таксиметрови услуги, както и дали от тях имат нужда много други "важни лица" /предполагам обаче, че "службата" /пък и не само/има интерес да има повече "подзащитни"/; обаче съм сигурен, че е крайно време тази държава /а и повечето от тези, коитото живеят в нея/ да си оправи "приоритетите"!

  9. pepe
    #4
    Отговор на коментар #2

    Не, не е нагла, въобще дори не е... Мая Костинбродска... При положение, че упорито държат да защитават Доган - бедния човечец, срещу когото имало толкова много заплахи!

  10. boriana
    #3

    Каквото искате си мислете, даже че защитавам Мая Манолова, което от гледна точка на хората с комунистическо мислене, без значение на политическата им вяра, е ерес. Но отнемането на колата си е чисто заяждане и открита провокация. А на Доган отнеха ли я?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.