На 19 февруари България отново се преклони пред паметта и делото на Васил Левски, който пред 139 години е обесен в София. По традиция, Столичната община, Софийската света митрополия и Общобългарският комитет и фондация "Васил Левски" организираха възпоменателни прояви, които завършиха с митинг-поклонение пед паметника на Апостола на свободата.
Говорим за Апостола, за да помним идеите му – те няма да бъдат забравени. "Всеки, каквото заслужи, да му се напомня", казва Апостола, заяви в словото си президентът Росен Плевнелиев.
Левски вярваше в промяната, вярваше в упоритата работа, която да ни изведе напред. Левски не допусна несгодите да сломят душата му. "Ако ли от нийде не иде помощ, работата си е работа", казваше той, напомни държавният глава.
"Съзнаваме ли, че Апостола живя в по-тежки и драматични времена, отколкото ние днес, но постигна много. Трябва да имаме ясно съзнание за отговорностите, които поемаме с делата си. Повече от всякога ни е нужна смелост, твърдост, последователност в овладяването на предизвикателствата на времето, в което живеем", заяви държавният глава.
Росен Плевнелиев посочи, че въпреки трудностите, основното кредо на Апостола е било доверието в способностите на българския народ.
Трябва да изработим днешната наша визия и ако се говори за национален идеал, ако новото време иска нова национална кауза - тя се крие в нуждата да създадем
модерна, развита и способна държава. "Нека заложим онези основи, върху които да изградим нашия европейски успех. Мечтата на Апостола да бъдем равни на другите европейски народи може да има своите конкретни резултати и измерения", каза президентът.
"Трябва да бързаме, казваше Апостола, няма кой да ни чака" - с думи на Левски завърши първото си публично слово Росен Плевнелиев след встъпването му на поста президент на България.
Сред присъствалите на възпоменателната церемония бяха и вицепрезидентът Маргарита Попова, председателят на парламента Цецка Цачева, премиерът Бойко Борисов, министри, депутати, граждани. Домакин бе столичният кмет Йорданка Фандъкова.
С минута мълчание и падане на колене присъствалите на церемонията почетоха паметта на Апостола.
Гвардейският духов оркестър изпълни химна на България.
По-рано по повод на годишнината в памет на Васил Левски беше отслужена панихида в църквата "Света София".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
62 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
JP
Мога само да отбележа, че по всички засегнати от Иванов точки са водени дълги спорове, и в тях Иванов неизменно е излизал като неграмотен и пристрастен нихилист.
Иванов за клането в Батак: ".. в обстановка на ограничени местни безредици жители на едно българско село нападнаха за грабеж жители на друго българско село, с което имаха отдавнашни вражди за мери и гори..."
Безумна и неведнаж опровергавана теза без никаква историческа обосновка. Обаче буквално със същата теза пристигна у нас патетичната …
Балева, с явно изказаното намерение да деконструира възрожденските "митове". И буквално със същите аргументи турската историография обяснява арменския геноцид. Случайно съвпадение?
Балева поне се опита да "докаже" тезата си с една картина. Иванов от простотия даже не разбира, че е нужно да доказва нелепите си твърдения, които пряко противоречат на изследванията на големи и достойни историци като Д.Страшимиров например, проучвали описаните от тях събития не само по спомени, но на място, в разговори с хиляди живи свидетели.
Една забележка още. Иванов подло твърди, че само нищожен процент от българите са искали освобождение, останалите са били доволни под сянката на султана. Няма как да го знае, избори тогава не е имало. Знаем обаче за народното ликуване при обявяване на въстанието, описано от всички очевидци. Знаем за ентусиазма, патриотизма и героизма на младата българска войска във войната със Сърбия. Знаем и за народния подем, героизъм и патриотизъм през балканската война. Така не се държи народ, комуто насила са дали независимост.
Съвсем други са причините за предпазливостта на народа. Българите са клани, избивани, изселвани, продавани в робство системно и непрестанно пет века. Последните 50 години само съвпадат с Танзимата, когато има известно цивилизоване на властта. Но на този период се падат кланетата през Априлското въстание, и още по-страшните кланета на невинни жени и деца по дирите на отстъпващата руска армия през следващата година в Тракия. В тези последните равно участие взима редовната турска войска. Законите може да са се цивилизовали, нравите - не.
А преди Танзимата какво е било? Проф. Христо Гандев показа, че поне една трета от народа са изклани или откарани в робство, а много повече изселени от селата и градовете си в плодородните равнини и намерили спасение по чукарите само през първия век след завладяването. Системните кланета продължават и после. Демографията на цели области се променя след някое въстание, толкова страшни са кланетата. Поредните руски експедиции в североизточна България водят до опустошаване на целия край, заради наказателните кланета всеки път след изтеглянето на руската войска.
Ако не се вземат пред вид системните кланета, опасността, надвиснала над главата на всекиго при всяка проява на непокортво, не може да се разбере психологията на българите тогава. И става възможно да се манипулира демагогски с твърдения за настроенията на народа против въстанието. Преди да отвори дума за това, колко самотни са били революционерите в България, Иванов и подобните на него нека разкажат за ролята на клането като инструмент на управлението в Османска Турция. Без да се отчете този фактор, всичките им исторически ревизии са празно словоблудство.
ДЕБНАТ ОТ ТУРЦИТЕ ПОД КРЕВАТА МУ !
""" Анонимен 21:06 | 23.02.2012
...
Традицията на празниците възниква спонтанно в процеса на изграждане на национална идентичност. Тези чествания са възникнали също спонтанно в свободна България ... """
"Традиция" на фетишистки почитания на личности не възникват спонтанно в процеса на изграждане на национална идентичност. За обикновения човек не е естествено сам да възвишава себеподобни му човеци до фетиши. Не го прави и по отношение и на най-близките си - …
родители, братя и сестри, деца. "Традиция" на фетишистки почитания на личности възниква по конкретни интереси - на религиозни властоимащи, на политически властоимащи, на интересчии от най-различно естество. По тяхна конкретна инициатива и практически действия. Някои успяващи, някои неуспяващи. Успялите по правило продължават по "традиция" да задоволяват същите или подобни интереси на бъдещи същи или подобни интерсчии.
""" ... както и празника на Кирил и Методий ... """
Празникът на канонизираните за светци Кирил и Методий (без абсолютно никакъв собствен съзнателен принос за българската нация - създали са по поръчка на византийски властници азбука с цел налагане на политическо влияние на Византия в Моравия чрез покръстване и мисионерство на византийски църковници там, по случайни обстоятелства мисията им пропада, сътрудниците им са изгонени от Моравия и попадат в България, където азбуката, създанена с друга цел за други, се оказва употребима) на отредения им от канонизиралите ги църковни властоимащи ден в църковен календар (11/24 май) не е техен празник, защото канонизирани с не по-малка стойност исторически принос и стойност за българския народ има доста без да се празнуват по подобен начин. Традицията на празнуване на 11/24 май не е на празнуване фетишизирани личности Кирил и Методий, а на българска национална писменост.
""" Комунистите се опитаха да създават ритуали и измислени герои, народът не ги прие. """
Но подобни им интересчии използват създадените от комунистите ритуали и измислени герои и до днес. Иванов беше роден и жив и помни, че до края на 60-те години нито Васил Левски се "празнуваше" тупурдийски на 19 февруари, нито Христо Ботев се "празнуваше" тупурдийски на 2 юни. Впоследствие неизлъчващите собствена светлина комуняги на власт почувстваха необходимост да светят с поне отразена и започнаха да организират режисирани "празнувания" уж на въпросните двама, на които влачеха организирано първоначално само деца-ученици под строй от училищата за подсъзнателно ритуално промиване-"възпитаване" (събиране на много възрастни на едно място им беше рисковано, стигаха им хамалските милиционерски градски блокади за четири "празнувания" годишно - 1 май, 24 май, 9 септември и 7 ноември) и на тези "празнувания" поставяха фокуса над самите себе си и политикантството си - държаха безкрайни написани им речи за социализма и комунизма си и срещу враговете им капитализъм и империализъм и "продължителите" на "делата" на Васил Левски и Христо Ботев - самите те и БКП, КПСС, СССР. Впоследствие преминаха и към "общонародни" ритуални фетишистки "празнувания" с цел разширяване на аудиториите им за оглупяване.
""" Честванията на възрожденците-революционери са народни прояви, започнали са по инициатива на учители, и бързо са станали традиция заради възрожденския подем след Освобождението. """
Съчинение на неслучвала се история.
Дълги години и след Освобождението, за което възрожденците-революционери нямаха абсолютно никакъв собствен принос, те естествено продължаваха да бъдат считани от огромното мнозинство обикновени хора за такива, каквито същите гора считаха същите възрожденците-революционери и преди Освобождението - за рушители на държавата и живота им криминални престъпници и ги забравяха, защото нямаха за какво добро да ги помнят.
Убедително доказателство за това е, че един запален симпатизант на възрожденците-революционери (но държан преди Освобождението изкъсо на безопасно санитарно разстояние от тях от благоразумния си баща, изряден поданник на държавата си и доволен от нея), Иван Вазов, написа именно "Епопея на забравените" за възрожденците-революционери и пропагандния си роман за себе си и за подобни му "Под игото" - комбинация от тогава все още невъзможно да се преиначат ценни обективни факти и задъхано свое тикане и водене на читателя за носа да ги харесва и да им се радва и възхищава.
""" Ритуалните чествания са необходими за ... """
... задоволяване на пресметнат келепирджийски интерес на организиращите ритуални чествания.
""" ... поддържането на народната памет ... """
В "народната памет" се поддържа това, което е безспорно исторически установено и непреходно за поддържане в "народната памет" и се внася в "народната памет" за поддържане с изучаване в училищна възраст от всеки нов индивид на народа на действителната история на народа.
""" ... идентичност """
Индентичност на народ няма. Има идентичност на идивиди на образуващи народ. И тази им идентичност не се създава с налагане от професионални идентификатори на задължителни шаблони-калъпи за масова идентификация - кога Левски, кога Ботев, кога Ленин, кога Сталин, кога Хитлер, кога Димитров, кога Червенков, кога Живков. Идентичността на един народ е съвокупността от идентичностите на съставляващите го долу, а не спускана им от тарикати отгоре "идентичност"-масовка "Водим ви на режисирани ритуали-чествания, на процесии пред мумии в мавзолеи, на поклонения пред "паметници" на окупатори с шмайзери да се идентифицирате когато каквито ни трябвате да сте ни тесто в ръцете ..." !
""" предаването на ценностите """
Ценност за предаване не са нито ритуали-чествания, нито на тях се "предава" действително ценно - веене на байтаци, думкане на тъпани, удряне на ботуши, дрънкане на оръжие не са "ценност" за предаване.
""" на следващите поколения """
"Следващи поколения" няма (има удобна щампа за оглупяване). "Поколението" е безспирен неразграничим на предишен, сегашен, следващ непрекъснат човешки поток от идващи и отиващи си хора без да са синхронизирани и подредени на предишни, сегашни, следващи. Всеки човек е и следващ и сегашен и предишен и непрекъснато и не по синхрон едновременно приема и предава на и от спрямо себе си предишни, сегашни, следващи хора.
""" ... В САЩ например имат Президентски ден, свързан с рождените дати на Вашингтон и Линкълн ... """
Имат ден, но нямат истерични фетишистки организирани режисирани масови ритуални сборища-"чествания" на президенти-фетиши, всеки на рождения му или на смъртния му ден.
""" ... ден на Паметта, когато почитат падналите в гражданската война и следващите войни ... """
Имат ден, но нямат истерични фетишистки организирани режисирани масови ритуални сборища-"чествания" на всеки паднал на рождения му или на смъртния му ден.
""" ... Освобождението е най-важната дата в новата ни история ... """
И е предостатъчно отбелязването на датата му му като национален ден на държавата. Доколкото отминала и заминала преди вече 134 години история на някои им е все още "нова".
""" ... възрожденците-революционери са най-даровитите, най-ярко талантливите българи, появили се на нашия небосклон ... """
Недаровит лозунг без никакво действително фактическо историческо основание на нечий му собствен небосклон !
Последното, което е Левски, е "даровит" и "талантлив" възрожденец-революционер със съзаклятнически му секти-"комитети" с подлъгани в тях смехотворни под 0.1% от тогавашните българи, без никаква подкрепа от никого в обществото им, отдали се на престъпления, грабежи, изнудване и рекет с кръвнишки безотчетен "революционен данък", отнемащи им докрай съпричастност от страна на обикновените прилични хора и водещи ги до непрекъснати провали и обреченост, комитети, доказали се изцяло негодни и безполезни и при двете основани на тях въстания - Старозагорското и Априлското и довели до предвидимия им грандиозен провал.
Последното, което е Ботев, е "даровит" и "талантлив" (извън поезията си, белетристиката си и журналистиката си) възрожденец-революционер с бутафорния си "освободителен" поход в България да сваля световна военна сила с 205 романтични ентусиасти, в мнозинството си като войводата си Ботев военно неграмотни и непипвали оръжие, заложил на закупени за луди пари австрийски парадни униформи "за ефект", мечтател-сомнамбул, искренно безкрайно изумен, че не заварил в България не чакаща го армия да я поведе и да срине с нея Цариград, а и един смилил се да им даде и къшей хляб и стомна вода, обречен загинал марцина с мнозина от четниците си и отправил останалите в затвор.
Същата и по-грозна картинка са и Стамболов, провалил се грандиозно и като главен организатор на Старозагорското въстание и като главен организатор на Априлското въстания в първия търновски окръг и офейквал незабавно преди още да бъдат започнати, и Георги Бенковски, преприел накрая братоубийствена тактика с "хвърковатата си чета" на изгорената земя на български села, за да "компенсира" провала на Априлското въстание и в четвъртия пловдивски окръг с принуда останали без нищо за преживяване българи да нападат турски села за грабеж на необходимото им за преживяване. И практически всички останали възрожденец-революционер, превъзнасяни в голословни лозунги за "даровити" и "талантливи" фетиши на фетишист.
""" ... Иванов се опитва да ги принизи, да принизи и делото им ... """
Иванов описва делото им на възрожденците-революционери - дело самонадеяно, нескопосано, некадърно, обречено и изцяло безполезно за постигане на поставените им цели (вън от това, че целите им бяха само техни им на нищожни по брой съзаклятници-месианци и съвсем не бяха цели на огромното мнозинство български хора), дело на фанатици, неспряли се пред извършването на нечовешки престъпления. И това описание, действителна обективна отминала история, им отрежда място в преценките на читателите - високо, ниско, някакво, никакво (разбира се на фетишисти, обзаведени от невръстни с фетиши, научаване и проумяване на действителна история и оценки и преоценки не са им необходими - те си имат фетиши и им е лесно и просто, и радостно, че си ги имат).
""" ... Истинският въпрос е, защо Иванов, и неколцина още на неговия ум, се опитват да деконструират възрожденския прочит на нашата история. ... """
И истинският отговор на неистинския въпрос е "Защото възрожденския прочит на нашата история е констриуран от конструктори".
Иванов не е издател на "Моята си ми история на възрожденците-революционери", за по пет лева парчето с печалба с по два лева на парче за него. Иванов отделя от вече неоставащо му безкрайно много житейско време за да допринесе на хора с действителен интерес да научат собствената си действителна история. Фетишисти, умиращи да си запазят фетишите непокътнати, са само благодарен повод и ценна възможност за него да споделя факти и убеждения с други, неприключили с развитието си. Иванов не вярва в чудеса и не се опитва да ги прави.
""" Нашата история не е мит, преразказ по някаква картина ... """
Набиваната вече век в главите на беззащитни деца на ученическия чин и след това непроменима и осакатителна за цял живот съчинена-разкрасена-угрознена картина-мит "турско робство", "възрожденски революции", "възрожденци-революционери" не е преразказана действитела история.
""" Тяхната визия и идея за европейска България е победила ... """
За която победа възрожденците-революционери нямат и помен от собствен принос и заслуги. Русия победи Турция в една експанзионистична война. Войната и победата на Русия са в резултат на поредица от щастливи исторически случайности и съвпадения - че в обстановка на ограничени местни безредици жители на едно българско село нападнаха за грабеж жители на друго българско село, с което имаха отдавнашни вражди за мери и гори; че извършиха неописуеми жестокости, отнели живота на около 1500 жители и прокудили останалите, зарязали месеци горещо лято жертвите непогребани разпадащи се по улици и в къщи и църкви; че по случайност през опустошеното изоставено село минава известен военен кореспондент, американец-русофил, живеещ в Русия с руската си съпруга; че той неотдавна е скъсал поради неразбирателства с американския си вестник и е заработил за известен английски; че той описал в кореспонденция до английския вестник ужасяващата картина на последствията на грабежа в българското село; че опозиционен политик в Англия решава да използва публикацията в английския вестник за вътрешнополитическа атака срещу правителството й; че успява с атаката си и правителството на Англия декларира, че при бъдещ конфликт на Турция Великобритания няма да се намеси военно на страната на Турция; че иначе заспалите руски дипломати и военни не пропускат и виждат шанс за осъществяване на вековни лелеяни мечти за Задунайска губерния за контрол над Босфора и Дарданелите, без какъвто контрол Русия, с единствени незамръзващи зиме военноморски бази само в Черно море, е световна велика сила само лятно време; че при възможността за експанзия на Австро-Унгария в Босна и Херцеговина в обстановката на избухналото въстание там, тя откликва на предложението на Русия за тайно съглашение за ненамеса на Австро-Унгария срещу Русия при неин конфликт с Турция срещу ненамеса на Русия срещу експанзия на Австро-Унгария в Босна и Херцеговина; че повярвалите действително, че воюват за да освобождават славянски християнски народ обикновените руски, румънски, финландски, шведски войници и офицери извършват военни чудеса и надделяват над дотогава непосилната им Турция; че Бисмарк успява да осуети плановете на Русия за настаняване завинаги на Балканите и да я изтика от завладяните територии и на част от тях на север от Балкана наложи европейска България. Надписът "Освободител на България" на надгробният паметник на Дженюариъс Мак Гахан в Ню Лексингтън, Охайо, издигнат му от български емигранти в САЩ, съзнателно написал силната си кореспонденция от Батак и несъзнателно отприщил поредицата от случайни и неслучайни събития, довели накрая до освобождението на България, не е случаен и неоправдан.
""" Тук трябва да споменем, че не особено умни люде последните години стигнаха до идеята, че могат да избият клина на руското влияние у нас с клина на турското, и ни предлагат турски прочит на нашата история и минало. """
Тук Иванов трябва да спомене, че нечие скудоумие е ненадминато !
И да го зареже !
JP Постингът е мой.
Иванов: "Въпросът е обаче какво общо има помнене и почитане, неща вътрешни, душевни и немимолетни за индивид, а не външни, материални и кампанийни за сборище, с безумен демонстративен параден показен натруфен кампаниен организиран фетишизъм по календар, график и режисура ?"
Традицията на празниците възниква спонтанно в процеса на изграждане на национална идентичност. Тези чествания са възникнали също спонтанно в свободна България, както и празника на Кирил и Методий преди това.
Комунистите се опитаха …
да създават ритуали и измислени герои, народът не ги прие. Честванията на възрожденците-революционери са народни прояви, започнали са по инициатива на учители, и бързо са станали традиция заради възрожденския подем след Освобождението. Тогава честваме не само революционери, но велики деятели, създали голяма народна литература и култура, и визия за европейската принадлежност на България.
Ритуалните чествания са необходими за поддържането на народната памет и идентичност, за предаването на ценностите на следващите поколения. В САЩ например имат Президентски ден, свързан с рождените дати на Вашингтон и Линкълн, и Ден на Паметта, когато почитат падналите в гражданската война и следващите войни. Освобождението е най-важната дата в новата ни история, възрожденците-революционери са най-даровитите, най-ярко талантливите българи, появили се на нашия небосклон. Затова народът ги помни и чества.
Бих се съгласил с Иванов, ако той възразява срещу липсата на вкус и излишна помпозност на тези тържества. За съжаление, с нескопосаните си определения Иванов се опитва да ги принизи, да принизи и делото им. И тук възниква истинският въпрос, не онези измислените, които Иванов наивно задава.
Истинският въпрос е, защо Иванов, и неколцина още на неговия ум, се опитват да деконструират възрожденския прочит на нашата история. Нашата история не е мит, преразказ по някаква картина, за разлика от историографията на наши съседи, Македония, Турция или Румъния например, които са силно митологизирани. Възрожденската ни история е добре документирана, тя е създавана от велики българи. Тяхната визия и идея за европейска България е победила, и по този път независима България е постигнала най-големите си успехи. Когато Иванов принизява делото и личността на Раковски, Левски, Ботев, Вазов, това означава, че той или е лишен изцяло от сетива да разбере мащаба на свършеното от тях, или съзнателно опитва да руши един от основните темели на националната ни идентичност.
Тук трябва да споменем, че не особено умни люде последните години стигнаха до идеята, че могат да избият клина на руското влияние у нас с клина на турското, и ни предлагат турски прочит на нашата история и минало. Не им идва и на ум, че нашите възрожденци са мислили силно и дълбоко по тези въпроси, и са виждали единствено решение в европейското бъдеще на България. Не им идва на ум даже да помислят, ако опитите им успеят, с какво после ще избиваме турския клин.
ТРУДЕН ЗА РАЗБИРАНЕ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ?
""" Анонимен 00:11 | 23.02.2012
JP
...
Хората имат нужда това да си припомнят и почитат, особено днес, във времето на тежка духовна и национална криза. """
Право неотменимо на хората, всеки за себе си според неговите си му възможности да преценява, да оценява и да отмерва мярка и свободно да си припомня и почита! На което нито Иванов, нито който и да е приличен човек може да му дойде наум да се противопоставя ! Има нещо, за което и Иванов помни и почита и …
Левски и Ботев, и други от това време - не за глупостта им в много, не за фанатизма им, не за месианството им, не за безогледните им средства, не за пренебрегването им на права и живот на други, а за пренебрегването им на лично и отдаването им на обществено !
Въпросът е обаче какво общо има помнене и почитане, неща вътрешни, душевни и немимолетни за индивид, а не външни, материални и кампанийни за сборище, с безумен демонстративен параден показен натруфен кампаниен организиран фетишизъм по календар, график и режисура ?
JP Високите прояви на духа и саможертвата са неразривно свързани в нашата трагична история. Левски, Ботев и шепата още възрожденци бележат най-високото проявление на българския народен дух. Хората имат нужда това да си припомнят и почитат, особено днес, във времето на тежка духовна и национална криза. За съжаление, тесният педантичен и догматичен Иванов ум е напълно неспособен да разбере мащабите на българското възраждане и на неговите великани - Раковски, Левски, Каравелов, Ботев, Левски, Вазов, Захари. Няма необходимата мярка, защото е напълно лишен от хуманитарна култура, усет и въображение. По същата причина пребивава в блажено неведение относно този тъжен свой недъг.
НАЗОРЕН ОТ ИВАНОВ С НЕВЪЗМОЖЕН МУ ЗА ОТГОВОР ВЪПРОС ?
""" Анонимен 20:09 | 21.02.2012
...
JP
...
Прочети внимателно първия ми пост под темата, там ще намериш, наред с много други неща ... """
... патриотарски простотии и нещото отсътвие на и помен от отговор на много лош въпрос към патриотар-фетишист:
""" И.Иванов, Швеция 05:22 | 21.02.2012
...
Къде му е коментарът на словопроизводител на същественото от Иванов - защо точно и конкретно денят от изпълнението на законна присъда за тежко престъпление …
на осъден от законен съд тежък криминален престъпник трябва да се „чества” с гротескни тупурдии неотменно всяка Божа година на всеки божи 19-ти февруари ? Иванов е цял в слух и зрение за нещо, различно от витиеви възклицания, реторични въпроси, келифаревски усуквания, патриотарски лозунги, заклеймявания и прочие талаш ?
...
... докога и защо трябва да се честват всяка година с неописуеми фетишистки тупурдии ден на годишнина от неизбежната смърт на Христо Ботев, наумил си да импортира с оръжие и да става председател на българска комуна и останал безкрайно изненадан, че луди като него с австрийски парадни униформи с шапки с пера в България не го очакват да ги поведе към комунарско бъдеще през разгром на Цариград и на ден на годишнина от изпълнение на законна смъртна присъда на законен съд над Васил Левски за жестоко хладнокръвно убийство на дете „за всеки случай” ? """
?
JP Трол, не е нужно да подскачаш, за да те забележа. Прочето внимателно първия ми пост под темата, там ще намериш, наред с много други неща, точен отговор на въпросите си.
МОМЧЕ-СЕНИЛЧЕ ?
""" Анонимен 16:35 | 21.02.2012
...
... "момчето", макар и просто, е в сенилна възраст ... """
Просто е.
В сенилна възраст е.
Момчето, "просто" "забравило" и непомнещо с пълна амнезия след само 11 часа и 13 минути много лош въпрос на Иванов:
""" И.Иванов, Швеция 05:22 | 21.02.2012
...
Къде му е коментарът на словопроизводител на същественото от Иванов - защо точно и конкретно денят от изпълнението на законна присъда за тежко престъпление на осъден от законен съд тежък …
криминален престъпник трябва да се „чества” с гротескни тупурдии неотменно всяка Божа година на всеки божи 19-ти февруари ? Иванов е цял в слух и зрение за нещо, различно от витиеви възклицания, реторични въпроси, келифаревски усуквания, патриотарски лозунги, заклеймявания и прочие талаш ?
...
... докога и защо трябва да се честват всяка година с неописуеми фетишистки тупурдии ден на годишнина от неизбежната смърт на Христо Ботев, наумил си да импортира с оръжие и да става председател на българска комуна и останал безкрайно изненадан, че луди като него с австрийски парадни униформи с шапки с пера в България не го очакват да ги поведе към комунарско бъдеще през разгром на Цариград и на ден на годишнина от изпълнение на законна смъртна присъда на законен съд над Васил Левски за жестоко хладнокръвно убийство на дете „за всеки случай” ? """