"Медиарисърч" няма намерение да купува конкурентната "ГАРБ"

Компанията, която мери гледаемостта на телевизиите, "Медиарисърч" няма намерение да придобива конкурентната "ГАРБ". Това стана ясно от думите на Тереза Шимечкова, председател на съвета на директорите на "Медиарисърч".

Двете компании са в битка за българския пазар. "ГАРБ", зад която стои банкерът Цветан Василев, работи с бТВ и ТВ7, докато "Медиарисърч", обслужва групата на Нова телевизия, Дискавъри, AXN, FOX и други.

Двете компании използват различни методи за отчитане гледаемостта на телевизионните канали.

Интересът към нашите данни се увеличава, като в последните един-два месеца имаме ръст на договорите с телевизии, рекламодатели и продуцентски къщи, каза Иван Генчев, изпълнителен директор на "Медиарисърч България". Той не посочи конкретно колко договора имат, защото предстои подписването на още пет-шест нови. Имаме договори с всички големи потребители, каза Генчев.

Очакваме на пазара да остане само една компания, която да измерва гледаемостта на телевизиите, каза Томаш Бичек, директор "Бизнес развитие" в "Медиарисъч". Коя от двете компании ще остане ще каже пазарът, допълни той.

Очакваме рекламодателите да ни подкрепят, допълни Тереза Шимечкова. По думите ѝ заради наличието на две компании, които мерят гледаемостта на телевизиите, "Медиарисърч" работи с преференциални цени на българския пазар.

Освен телевизиите и продуцентските къщи, рекламодзателите също настояват една фирма да мери рейтингите на телевизиите. Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) изразиха "сериозната си загриженост от утвърждаването на българския пазар на две системи за данни за телевизионната аудитории, които ще се използват от телевизионните оператори при реализацията на рекламни кампании" през юли.

Пийпълметричната система на "ГАРБ" беше одитирана в края на 2013 г. от френския институт CESP. Одитът послужи като аргумент за играчите на пазара, участвали в одита с такса, ГАРБ да остане официален доставчик на рейтингови данни.

В отговор "Медиарисърч" представи одит на своята система за мерене на данните, направена от компанията Robert Ruud Analysetjester.

Чешката компания "Медиарисърч" стъпи на българския пазар през 2012 г., поканена от собственика на Нова телевизия – шведската група "Модърн Таймс Груп (Modern Times Group - MTG), която се усъмни в данните, предоставени от ГАРБ. През юли 2014 г. 51% от акциите на "Медиарисърч" бяха придобити от Nielsen. Останалите акции се държат от Ян Рюгхаймер, Владимир Комар, Тереза Шимечкова и Майкъл Джордан.

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?