Медиен скандал около ретуширана снимка на Саркози

Администрацията на френския президент Никола Саркози отрече, че той е замесен по какъвто и да е начин в ретуширането на негова снимка, публикувана в популярното седмично списание "Пари мач", собственост на близък приятел на президента, съобщават Франс прес и Ройтерс, цитирани от БТА.

Конкурентът на "Пари мач", седмичното новинарско списание "Експрес", писа днес, че "Пари мач" е ретуширал снимка на Саркози, докато гребе в кану, за да прикрие тлъстините около кръста му, наричани във Франция "любовни дръжки".

Говорителят на Елисейския дворец Давид Мартинон каза, че Саркози не е молил за тази намеса. "Определено няма каквото и да е разпореждане или искане оттук," декларира Мартинон на редовна пресконференция.

Историята с ретушираната снимка на Саркози от отпуска му в САЩ, публикувана в списанието, собственост на Арно Лагардер, близък приятел на Саркози, привлича вниманието към обвиненията, че някои медии са отразявали събития, свързани със Саркози в положителна светлина заради връзките му с богати и влиятелни личности от деловите среди.

52-годишният Саркози често е фотографиран да тича или кара колело и полага грижи за физическото си състояние. Самият той се възползва от динамичния си имидж.

Издателската група "Лагардер" е една от водещите във Франция и  притежава заглавия като "Ел" и "Пари мач", както и "Йороп 1" (Europe 1), една от най-големите френски радиостанции.

Саркози, който тази седмица отбелязва първите си сто дни във властта, не крие близкото си приятелство с някои от най-богатите бизнесмени във Франция.

Непосредствено след изборната му победа през май, той беше на почивка на яхта, собственост на милиардера Венсан Болоре.

Саркози е бил обект на остри атаки от страна на левия в. "Либерасион" и седмичника "Мариан" заради безкомпромисността си. Но обвинения, че други медии преднамерено игнорират потенциално неблагоприятни за имиджа му истории има от дълго време.    

По-рано тази година  френският вестник "Журнал дьо диманш" беше неприятно изненадан от разкритието, че не е публикувал материал, в който става ясно, че съпругата на Саркози - Сесилия, не е гласувала за него в президентските избори.

Още от Свят