Медиите в ЕС с нищожен взаимен интерес към страните членки, сочи проучване

Медиите в ЕС с нищожен взаимен интерес към страните членки, сочи проучване

Нищожен е взаимният медиен интерес между страните от Европейския съюз, сочат разпространените днес резултати от проучване на италиански експерти, цитирани от БТА.

Екип от университета "Милано-Бикока" (по името на квартала, в който е разположен) е анализирал около 2 милиона статии, поместени в 148 всекидневника и седмичника от 27 страни (без Хърватия) в ЕС. От България са били включени публикации в "24 часа", "Дневник", "Монитор", "Новинар", "Пари" и "Стандарт".

Най-голям е медийният интерес към Германия, която е цитирана средно 5.04 процента, докато най-малко внимание е обърнато на Малта - 0.2 на сто. След Германия се нареждат Франция (4.97%), Великобритания (3.41%), Италия (3.27%) и Испания (2.76%).

Люксембург проявява най-силен интерес към другите страни от ЕС и ги цитира средно 2.63 процента, а Италия е най-слабо заинтересована с 0.77%.

Най-често се цитират помежду си Великобритания и Ирландия (около 6%), Естония, Латвия и Литва, както и Чехия и Словакия (по около 5%).

Някои страни проявяват подчертан интерес към други, какъвто е случаят с отделяното от медиите в Кипър място на събитията в Гърция, с вниманието на Люксембург към Германия и Франция, както и с това на Ирландия към Обединеното кралство Великобритания и Северна Ирландия.

По-равномерно е разпределен интересът на медиите в Латвия, Унгария и Словения към събитията в останалите части на ЕС.

Колкото една страна е по-голяма, толкова е по-малък нейният интерес към другите партньори от ЕС, установява изследването. Темите, който най-често привличат вниманието, са свързани с населението, брутния вътрешен продукт на глава от населението, географската близост, езиковия и културен афинитет, специфичните взаимоотношения на историческа основа и текущата икономическа криза.

Италианските медии отделят най-много място на Франция (4.2%), Германия (3.2%), Великобритания 2.35%) и Испания (2.06%).

Едва забележим е интересът на Италия към Словакия (0.16%), Литва (0.14%), Малта и Латвия (по 0.11%)) и Кипър (0.09%).

Малта обаче проявява най-силен интерес към Италия (10.22%), следвана от Словения (5.33%), Люксембург (4.8%), Румъния (4.42%), Ирландия (4.4%), Великобритания (4.33%) и България (4.32%).

Малко се интересуват от Италия - между 1.97 и 1.37 процента - медиите в Португалия, Швеция, Естония, Дания и Унгария.

На този фон интригуващо е заключението на авторите, че въвеждането на единната европейска парична единица не стимулира информационната интеграция и медиите в еврозоната не проявяват по-голям интерес към валутните си събратя, отколкото тези, които са извън нея.

Споделяне
Още от Европа

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?