Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Медиите в ЕС с нищожен взаимен интерес към страните членки, сочи проучване

0 коментара
Медиите в ЕС с нищожен взаимен интерес към страните членки, сочи проучване

Нищожен е взаимният медиен интерес между страните от Европейския съюз, сочат разпространените днес резултати от проучване на италиански експерти, цитирани от БТА.

Екип от университета "Милано-Бикока" (по името на квартала, в който е разположен) е анализирал около 2 милиона статии, поместени в 148 всекидневника и седмичника от 27 страни (без Хърватия) в ЕС. От България са били включени публикации в "24 часа", "Дневник", "Монитор", "Новинар", "Пари" и "Стандарт".

Най-голям е медийният интерес към Германия, която е цитирана средно 5.04 процента, докато най-малко внимание е обърнато на Малта - 0.2 на сто. След Германия се нареждат Франция (4.97%), Великобритания (3.41%), Италия (3.27%) и Испания (2.76%).

Люксембург проявява най-силен интерес към другите страни от ЕС и ги цитира средно 2.63 процента, а Италия е най-слабо заинтересована с 0.77%.

Най-често се цитират помежду си Великобритания и Ирландия (около 6%), Естония, Латвия и Литва, както и Чехия и Словакия (по около 5%).

Някои страни проявяват подчертан интерес към други, какъвто е случаят с отделяното от медиите в Кипър място на събитията в Гърция, с вниманието на Люксембург към Германия и Франция, както и с това на Ирландия към Обединеното кралство Великобритания и Северна Ирландия.

По-равномерно е разпределен интересът на медиите в Латвия, Унгария и Словения към събитията в останалите части на ЕС.

Колкото една страна е по-голяма, толкова е по-малък нейният интерес към другите партньори от ЕС, установява изследването. Темите, който най-често привличат вниманието, са свързани с населението, брутния вътрешен продукт на глава от населението, географската близост, езиковия и културен афинитет, специфичните взаимоотношения на историческа основа и текущата икономическа криза.

Италианските медии отделят най-много място на Франция (4.2%), Германия (3.2%), Великобритания 2.35%) и Испания (2.06%).

Едва забележим е интересът на Италия към Словакия (0.16%), Литва (0.14%), Малта и Латвия (по 0.11%)) и Кипър (0.09%).

Малта обаче проявява най-силен интерес към Италия (10.22%), следвана от Словения (5.33%), Люксембург (4.8%), Румъния (4.42%), Ирландия (4.4%), Великобритания (4.33%) и България (4.32%).

Малко се интересуват от Италия - между 1.97 и 1.37 процента - медиите в Португалия, Швеция, Естония, Дания и Унгария.

На този фон интригуващо е заключението на авторите, че въвеждането на единната европейска парична единица не стимулира информационната интеграция и медиите в еврозоната не проявяват по-голям интерес към валутните си събратя, отколкото тези, които са извън нея.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.