Медийната група на Ирена Кръстева ще съди "клеветниците" си

Медийната група на Ирена Кръстева ще съди "клеветниците" си

"Свидетели сме на тревожна тенденция да се настройва негативно общественото мнение срещу една независима медийна група и една търговска банка, като се използват едни и същи неверни и грубо манипулирани факти", се казва в разпространено от собствените ѝ вестници изявление на “Нова българска медийна група холдинг” и подписано от председателя на нейния Съвет на директорите Ирена Кръстева.

От изявлението става ясно, че то е предизвикано от публикации, свързващи медийната група с Корпоративна търговска банка (КТБ). В края на миналата седмица бе разпространена справка на Министерството на финансите, поискана с официално писмо от 11 главни редактори и собственици на печатните медии от Съюза на издателите. От нея се разбра, че 48 на сто от парите на 18-те най-големи държавни фирми са по сметки именно в КТБ, като делът на банката не само не е намалял, но и е нараснал при управлението на новото правителство. Над 64% от от парите на тези компании към 31 март 2010 г. са концентрирани в три банки, чийто пазарен дял от депозитите в банковия сектор иначе е под 9%. Освен КТБ това са СИБанк и "Централна кооперативна банка" (ЦКБ).

Целта на тези манипулации е да се внуши на българската общественост, че медиите от групата са “купувани с държавни пари” и че собствеността им е анонимна, се казва в изявлението на “Нова българска медийна група” (НБМГ). В него се посочва, че групата е с ясна собственост. Тя притежавала вестниците “Монитор”, “Телеграф”, “Политика”, “Засада”, “Меридиан мач”, 50% от регионалния ежедневник “Борба”, както и на “Балкан българска телевизия”, но нямала никакво участие в ТВ7 и в. “Уикенд”.

"Категорично отхвърляме клеветническите твърдения, че НБМГ се контролира от Корпоративна търговска банка. Финансовата институция няма никакво участие (пряко или косвено чрез трети лица) в капитала и управлението на медийния холдинг", се казва в изявлението.

В него се твърди, че инициатор на кампанията срещу НБМГ е издателят на вестниците “Капитал” и “Дневник” Иво Прокопиев, определен като "затънал в дългове бизнесмен с твърде съмнителна репутация". Заради "клеветите и инсинуациите", уронващи "престижа и доброто ѝ име", НБМГ завежда дело срещу “Икономедиа” и вестниците “Капитал” и “Дневник”.

В изявлението се казва, че Иво Прокопиев използва Съюза на издателите в защита на своите лични корпоративни интереси. От НБМГ се питат "защо, когато някои от членовете на Съюза на издателите имаха тотален монопол върху вестникарския пазар, не плачеха за свободата на словото, а го правят сега, когато същият този пазар е равномерно разпределен".

"Още по-нелепо е техните медии да опитват да вкарват премиера Бойко Борисов в ролята на арбитър. Независимо от това, че в миналото нашата медийна група неведнъж е критикувала ГЕРБ и лично Бойко Борисов, точно при управлението на тази партия няма абсолютно никакъв натиск от страна на властта върху независимата българска журналистика", се казва в изявлението НБМГ.

Тази медийна група се формира през последната година от управлението на тройната коалиция, когато със замах бяха изкупени централни и регионални вестници, телевизии, печатница, а напоследък и информационни сайтове. По данни на прокуратурата, обявени миналата година, медийната експанзия на оглавяваната от Ирена Кръстева и синът ѝ днешният депутат от ДПС Делян Пеевски група е финансиран от Корпоративна банка.

Контролираните от от тях медии бяха безкомпромисни защитници на ДПС и бившия премиер Станишев, като буквално до изборната нощ на 5 юли 2009 г. атакуваха всекидневно ГЕРБ и Бойко Борисов. След изборната победа на ГЕРБ изданията веднага промениха политиката си на 180 градуса.
Споделяне

Още по темата

Още от България

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?