Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Медийният образ на България в чужбина е преобладаващо негативен

2 коментара

В чуждите медии продължават да се публикуват преобладаващо негативни политически и икономически новини, свързани с България, позитивните са основно за износа на български стоки, а напоследък  с успеха на футболния клуб на "Лудогорец" в Лига Европа. Това се посочва в проучване за медийния профил на страната ни в чужбина, направено от Commetric за периода 15 февруари – 15 март, тази година сред водещи медии от  Европа и САЩ. То бе представено на форума "Образът на България по света“, организиран от списание "Мениджър“

Медиите в Англия, Испания и Германия публикуват най-много новини за България. За страната ни продължават да преобладават негативните или неутралните новини и коментари -  налице е отрицателен баланс на тона, с който се поднасят новините от и за страната ни, съобщи Кристина Тоцева,  управляващ директор на Commetric България. Източници на тематиката в чуждите медии са главно икономическото и политическото състояние на страната, а държавното управление е с най-голям принос за негативния ни медиен имидж.

Трудно се откриват добри новини в основните послания на чуждото медийно покритие – преобладават главно статистики и класации на ЕС, където обикновено сме на последните места. Липсват ясно изразени брандови характеристики и идентичност. Много малко присъстват теми, на които сме свикнали да гледаме като силни отличителни характеристики – туризъм, културно и историческо наследство. Няма и новини за България като технологичен център, което трябва да се отчита като напълно изгубена позиция в сравнение с медийния интерес към страната ни през 80-те, когато светът ни поставяше сред техническите нации и наред с това славеше и Черноморието ни, посочи още Тоцева.

Сто процента позитивни отзиви в чуждите медии днес има само по темата за износ на продукти и услуги. Вдъхновени от феномена „Лудогорец”, испанските медии с ентусиазъм налагат конкретен образ на успешен българин – този на Кирил Домусчиев. Промъкват се и други положителни представи, сред които се открояват най-вече добрите впечатления от прочутото гостоприемство на българите, допълни тя.

Не се вълнувайте толкова какво мислят и говорят за вас в чужбина. Мислете най-вече за това как да се случи трансформация в обществото, посъветва хърватският режисьор Хървойе Хрибар.

"Нека не се фокусираме непрестанно върху индивидуалните успехи на някой българин, а да се стремим да градим собствено самочувствие и умение да бъдем доволни, че сме такива, каквито сме”, посочи цигуларят и диригент Максим Ешкенази.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Rhapsody of fire
    #2

    А какво "позитивно" правим, за да имаме "позитивен" образ? Нищо. На негативни действия съответства и негативен образ. Каквото се повикало - такова се обадило.

  2. edvarda
    #1

    При толкова много "поп кръстьовци" да очакваш позитивно мнение ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.