Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мегапоръчката за поддръжка на улиците в София привлече 18 кандидати

2 коментара
Сн. БГНЕС, архив

Поръчката за поддръжка на улиците в София за над 200 млн. лева без ДДС привлече 18 кандидати. Местната власт обяви поръчка за избор на фирми, които да вършат тази работа за срок от 4 години. Договорите с настоящите фирми изтичат през май, юни и юли 2023 г.

Всички фирми, които и в момента поддържат улиците в града, са подали документи за участие и в новия търг. Въпреки големия брой участници в поръчката за някои от позициите кандидатите са двама или трима.

Това става ясно след крайния срок за получаване на оферти по поръчката. За целта на поддържането на уличната инфраструктура София е разделена на 7 зони, в които влизат по няколко района. Една фирма може да кандидатства само за една от зоните.

Най-голяма е конкуренцията за поддръжката на улиците и тротоарите в районите "Витоша", "Лозенец" и "Триадица". Документи за тази зона са подали "Трейс Груп Холд", които и сега поддържат тази зона, "БГН Инженеринг", държавната "Автомагистрали" и "Луксор Инвест".

Трима са кандидатите за зоната "Надежда", "Сердика" и "Нови Искър" - фирмата, която и сега поддържа улиците там, "Виа Конструкт Груп" в консорциум с "Пътно строителство Европа", обединение между "Пътинженеринг" и "Стефстрой", както и консорциум между "ПСТ Груп" и "Пейком България".

Три са офертите и за зоната "Кремиковци", "Оборище" и "Подуяне". Кандидатите за тази част от града са ДЛВ (и сега работят там), "БГНова", "Инмат София".

За останалите части от града офертите са по две. Фирмата, която в момента асфалтира и кърпи дупки в "Младост", "Панчарево" и "Студентски град" - "ГБС – Инфраструктурно строителство", се конкурира с "Мегаинвест – холд". За "Средец", "Изгрев", "Слатина" и "Искър" се състезават "Хидрострой" (които и сега имат договор) и консорциум около "Булстрой-монтажи". Кандидатите за "Банкя", "Красна поляна", "Красно село" и "Овча купел" са част от сегашните изпълнители - "Автомагисрали – София", "Трансстрой", "Инжстройинженеринг", "Трилиум Инженеринг", както и фирмата за асфалт "РаТек".

За "Връбница", "Възраждане", "Илинден" и "Люлин" оферти са подали обединение на фирмите "Геострой", "Пътстрой-92" и "Комунал инженеринг", както и компаниите "Нивел строй" и "Констрол", които и в момента поддържат тази част от града.

Настоящите договори бяха подписани през 2019 г. след обществена поръчка, публикувана през септември 2018 г. Към онзи момент прогнозната стойност за текущия ремонт и кърпенето на улиците в София е била 116.67 млн. лева. За четири години сумата е нараснала с над 80 млн. лева до 200.12 млн. лева.

Точната сума, която се плаща по договорите, зависи от възложената от общината работа. В договорите обикновено се залага месечна сума, но могат да се добавят дейности, които се калкулират по цените, които фирмите са дали при кандидатстването по търга. Единичните стойности също са записани в договорите. Отварянето на ценовите оферти предстои.

През април зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов обяви, че общината подготвя нови търгове за уличните ремонти, тъй като няма решение за индексирането на съществуващите контракти. Според него изпълнението по тях е трудно заради увеличението на цените на строителните услуги и материали. Затова от общината искаха държавата да разреши индексиране на вече подписани контракти, а ако това не станело, местната власт щяла да пусне нови търгове.

Към момента не може да се очаква, че новият търг за кърпене и асфалтиране на улици ще доведе до преждевременно прекратяване на съществуващите договори. Още повече, че беше пирета и методика за индексиране на вече подписаните договори. Практиката показва, че подобни големи обществени поръчки се точат с месеци заради обжалвания. Например поръчката, по която в момента се извършва уличната поддръжка, беше обявена през септември 2018 г., а първите договори са от май 2019 г.

При обявяването на търга от организацията "Спаси София" поискаха процедурата да бъде спряна, а настоящите договори – удължени с година. Мотивът им беше, че подписването на договорите от настоящия екип в общината ще остави пред свършен факт следващия кмет на столицата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Александър Борисов
    #2

    На снимката е показан първият етап, разрушаване на дефектна настилка. Като се вгледах, май, същите "майстори" редяха жълти павета на една друга снимка, поместена в предишен брой.

  2. Калико Джо
    #1

    Трябва да се бърза, че след изборите догодина Самоковката си отива, а трябва да се захранват едни хора от общинската хазна. Зад всичките тия фирмени имена от години седят едни и същи гладни мутри.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.