Изграждането на тунел от 15-километра през Кресненското дефиле засега остава, въпреки че браншът се обяви в четвъртък против милиардното съоръжение в земетръсна зона, чиято поддръжка след това ще струва колкото издръжката на цялата пътна мрежа сега. Това стана ясно от думите на министър на транспорта Данаил Папазов на семинар в Сандански.
Транспортният министър обяви, че е склонен да изслуша пътните експерти по въпроса, но отбеляза, че всяко преразглеждане ще забави изпълнението на магистрала "Струма".
В момента върви проектирането на магистралата през Кресненското дефиле, каза Папазов. По думите му най-важното за този програмен период е проектът да бъде готов в предвидените срокове. "Задължително трябва да бъде завършена магистрала "Струма" и това е приоритет на оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.", каза Папазов.
По думите му в момента строителите на отсечката от Сандански до ГКПП "Кулата" работят при по-тежки условия спрямо колегите си в участъка от Дупница до Благоевград, но не стана ясно защо.
В четвъртък транспортният министър провери на място как върви работата по двата обекта от магистрала "Струма".
Отсечката от Дупница до Благоевград се строи от италианската "Импреза" и българските фирми "Пътстрой 92" и "ГБС Инфраструктурно строителство".
За изграждането на този участък има проблеми от обективен характер, защото на 12 места по трасето работят археолози, каза Папазов. Той допълни, че ще се търси съдействие от Министерството на културата проучванията на могилите да приключи по-бързо, за да не се спъва работата на строителите.
Другият участък от Сандански до ГКПП "Кулата" се строи от гръцката "Актор" като изпълнителите са се ангажирали до края на лятото обектът да бъде завършен, каза Папазов.
15-километровата отсечка трябваше да е готова още през март съгласно подписания договор, но вместо това срокът беше на два пъти удължаван заради неприключили отчуждения и непреместена техническа инфраструктура. В момента новият пусков срок е 15 октомври 2014 г.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
До Васил Антонов 22:30 | 26.04.2014 Василе, тръгнал съм да пътувам по пътя, а не да ям и да пия или да спя!!
Тези места през които ще мине тунелът остават без поминък - ресторантчета, хотелчета, магазинчета. В Швейцария тунелът минава под канари и ледници. У нас през живописната долина на Струма.
С Мега-тунела ставаме Швейцария на Балканите! Щото в Швейцария има няколко тунела! И можеме да си го позволим!
Пет пъти мери,веднъж режи!(ако си се облажил може да не мериш)!
Много дългият тунел трудно мож да бъде поддържан, а рискът от зетресение засяга живота на хората. Недалновидно е да остава този проект
още отсега може да се каже с 100% сигурност ,че тунела ще излезе много по скъп от първоначалната цена, а след построяването непрекъснато ще се ремонтира и ще се превърне в истинска черна дупка засмукваща колосални пари
чиято поддръжка след това ще струва колкото издръжката на цялата пътна мрежа сега