Легендите на британския прогресив "Мерилиън" (Marillion) се раздадоха за българските си фенове на сцената на античния театър в Пловдив, където в неделя вечерта свириха два часа и половина на концерт, част от фестивала Sounds Of The Ages 2017.
Това е вторият концерт на групата в България, след проведения през 2009 година в София. Музикантите от острова отново показаха класа и свириха виртуозно пред българската публика, като излязоха два пъти на бис.
Освен парчета от последния албум Fuck Everyone and Run (F E A R), оценен високо от критиката във Великобритания и феновете по света, звучаха и утвърдените класики от репертоара на групата като "Sugar Mice", "Afraid of Sunlight", "Man of a Thousand faces" и епичната "Neverland". Листата допълниха още парчета с мащабен звук като "Power" и "Sounds That Can’t Be Made" от едноименния албум.
Както и на първия концерт през 2009 г., групата излезе в пълна формация, включваща вокалиста и мултиинструменталист Стив Хогарт, китариста Стив Родъри, Марк Кели на клавири, басиста Пийт Треуавас и Иън Моузли зад барабаните. След създаването на бандата през 1979 г., този състав е променян само веднъж – когато през 1988 година Стив Хогарт заменя фронтмена и съосновател на групата Дерек Уилям Дик, повече известен като Фиш.
Музикантите демонстрираха чудесно настроение, а фронтменът Стийв Хогарт постоянно беше в контакт с публиката. След старта с цикъла El Dorado от последния албум, артистичният Хогарт обясни, че с голямо удоволствие свирят отново в България.
"Трудно е човек да си представи, че на тази сцена от 2000 години се събират хора. Но преди те не са могли да рокясват, нали така? В крайна сметка светът върви към по-добро" заяви той пред публиката.
Обаче тази теза не е никак популярна в темите от новия албум, посветен на проблемите, свързани с глобализацията, консуматорството, корпорациите и новите бизнес лидери. "Златото е убило повече хора от урана!", изпя Хорагт в може би най-енергичната, но и най-мелодична песен в новия албум - The Leavers, редуваща задъхващи клавирни и китарни партии.
В кратък флирт Хогарт и фен от публиката разменяха любезности и се обясняваха взаимно в любов, като скромно отричаха суетата на външността.
Изключително артистичният и духовит фронтмен, известен и под псевдонима "H" (Ейч), продължи в този дух през цялото време, а от публиката също не оставаха длъжни в размяната на иронични коментари. Сценичните етюди на Ейч бяха основна част от шоуто, а Родъри и Треуавас излизаха на предна линия предимно при най-разбиващите сола на китара и бас.
Sugar Mice беше широко отворената врата към времето на Фиш - врата, която въпреки злобливите подмятания тук и там, групата никога не е затваряла.
Изпепеляващите рифове на Стив Родъри в Sounds That Can’t Be Made напомниха и за предишната среща с българските фенове на бандата преди четири години, отново в Пловдив, с неговия отделен музикален проект.
При изпълнението на "Man of a Thousand Faces" публиката купонясваше здраво, но причината едва ли беше в посланието, а по-скоро в мелодията и ритъма на старата класика от албума This Strange Engine.
Когато дойде моментът за Neverland, последното парче преди бисовете, се случи точно това, което всички очакваха – публиката редуваше екстаз с благоговение, а гласът на Стив Хогарт и китарата на Стив Родъри звучаха като от друга планета. "Както вече казах, някои сме на църква..." - отбеляза фенка от публиката, някъде около третото избухване на Родъри.
Бисовете бяха два – точно както и при предното гостуване на бандата, а публиката положи всички усилия да ги докара до три. The Invisible Man и Three Minute Boy добавиха още емоция в и без това нажежения от саунда въздух. Те направиха и връзката между 1990-те и 2000-те, и може да се каже, че хронологично сет-листа вървеше предимно отпред назад.
Чудесният звук, постигнат според организаторите с помощта на аналогова техника, беше допълнен от ефектна и добре съставена и смислена мултимедия, прожектирана на големия екран зад музикантите. В разнообразните видео-миниатюри музикалните идеи придобиваха образ и цвят, а феновете се хипнотизираха като добавка.
Публиката, между които и много деца с родителите си, получи по много от това, за което бе дошла в Пловдив тази нощ. Едва ли някой, който е слушал на живо "Мерилиън", е очаквал друго.
Концертът в България се случи няколко дни, след като групата бе обявена за прогресив група №1 на Острова, на специална церемония в лондонската зала "Ъндърглоуб" (Underglobe).
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ретро!