Меркел иска да върне доверието към дизеловите автомобили

Доклад предупреждава, че скандалът с дизеловите емисии представлява риск за икономиката

Меркел иска да върне доверието към дизеловите автомобили

Германската канцлерка Ангела Меркел заяви, че трябва да се възстанови доверието към дизеловите автомобили, за да се избегнат забрани за движението, изключвайки негласно възможността да се планира краят на двигателите с вътрешно горене, предаде Франс прес.

Тя каза това на форум, организиран от в. "Билд". 63-годишната канцлерка, която ще се кандидатира за четвърти мандат на изборите на 24 септември, отново заяви, че иска промишлеността да остане силна и следователно "трябва да се намери разумно съчетание" на мерките, наложени в този стратегически сектор, в който работят над 800 000 души.

Меркел покани на среща на 4 септември общините, надвишаващи допустимия праг на замърсяване, "за да се изгради отново стъпка по стъпка доверието към дизела", основавайки се на "промени в софтуера", предложени от автомобилостроителите за тяхна сметка.

Проблемът е следствие от скандала с манипулираните емисии вредни газове на автомобилите, произведени от германски компании.

 

Този скандал представлява риск за най-голямата европейска икономика, като към момента е невъзможно да бъдат изчислени последиците от него. Това се посочва в месечния доклад на германското министерство на финансите, цитиран от Ройтерс.

Наред със скандала с вредните емисии при дизеловите автомобили, който започна преди почти две години, след като Фолксваген (Volkswagen) разкри, че е манипулирал тестовите данните за вредните емисии в САЩ, ведомството посочва като риск за германската икономика излизането на Великобритания от ЕС и протекционистката търговска политика на американското правителство.

Автомобилната промишленост е най-големият германски износител и осигурява около 800 000 работни места.

Рисковете, свързани с начина, по който ще се осъществи Брекзитът, както и с бъдещата търговска политика на САЩ остават, отбелязва министерството.

В допълнение т.нар. дизелова криза се определя като нов риск за германската икономика, макар че последиците от нея в момента не могат да се изчислят количествено, се посочва в документа.

Значителните разходи на домакинствата и на държавата са осигурили основния стимул за растежа на икономиката през второто тримесечие, когато показателят достигна 0,6 процента.

По-слабата външна търговия подкопа растежа, тъй като износът е нараснал по-слабо от вноса.

Министерството съобщи, че очаква промишленият сектор да продължи подема си през третото тримесечие, посочвайки стабилните поръчки и високото доверието на бизнеса.

Дизеловата криза обаче може да помрачи перспективите за растеж на германската икономика.
Като се има предвид значимостта на автомобилния сектор те (последиците от дизеловата криза) трябва да бъдат определени в средносрочен план като риск за цялостното икономическо развитие, се посочва в доклада.

Германските политици и ръководители на автомобилни компании по-рано този месец се договориха за коригиране на софтуера на дизеловите двигатели в 5,3 милиона автомобила, за да се намали замърсяването и да се възстанови репутацията на сектора.

Още по темата
Още от Бизнес

Кой според вас стои зад решението за отстраняване на Силвия Великова?