Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Меркел иска да върне доверието към дизеловите автомобили

Доклад предупреждава, че скандалът с дизеловите емисии представлява риск за икономиката

5 коментара
Меркел иска да върне доверието към дизеловите автомобили

Германската канцлерка Ангела Меркел заяви, че трябва да се възстанови доверието към дизеловите автомобили, за да се избегнат забрани за движението, изключвайки негласно възможността да се планира краят на двигателите с вътрешно горене, предаде Франс прес.

Тя каза това на форум, организиран от в. "Билд". 63-годишната канцлерка, която ще се кандидатира за четвърти мандат на изборите на 24 септември, отново заяви, че иска промишлеността да остане силна и следователно "трябва да се намери разумно съчетание" на мерките, наложени в този стратегически сектор, в който работят над 800 000 души.

Меркел покани на среща на 4 септември общините, надвишаващи допустимия праг на замърсяване, "за да се изгради отново стъпка по стъпка доверието към дизела", основавайки се на "промени в софтуера", предложени от автомобилостроителите за тяхна сметка.

Проблемът е следствие от скандала с манипулираните емисии вредни газове на автомобилите, произведени от германски компании.

 

Този скандал представлява риск за най-голямата европейска икономика, като към момента е невъзможно да бъдат изчислени последиците от него. Това се посочва в месечния доклад на германското министерство на финансите, цитиран от Ройтерс.

Наред със скандала с вредните емисии при дизеловите автомобили, който започна преди почти две години, след като Фолксваген (Volkswagen) разкри, че е манипулирал тестовите данните за вредните емисии в САЩ, ведомството посочва като риск за германската икономика излизането на Великобритания от ЕС и протекционистката търговска политика на американското правителство.

Автомобилната промишленост е най-големият германски износител и осигурява около 800 000 работни места.

Рисковете, свързани с начина, по който ще се осъществи Брекзитът, както и с бъдещата търговска политика на САЩ остават, отбелязва министерството.

В допълнение т.нар. дизелова криза се определя като нов риск за германската икономика, макар че последиците от нея в момента не могат да се изчислят количествено, се посочва в документа.

Значителните разходи на домакинствата и на държавата са осигурили основния стимул за растежа на икономиката през второто тримесечие, когато показателят достигна 0,6 процента.

По-слабата външна търговия подкопа растежа, тъй като износът е нараснал по-слабо от вноса.

Министерството съобщи, че очаква промишленият сектор да продължи подема си през третото тримесечие, посочвайки стабилните поръчки и високото доверието на бизнеса.

Дизеловата криза обаче може да помрачи перспективите за растеж на германската икономика.
Като се има предвид значимостта на автомобилния сектор те (последиците от дизеловата криза) трябва да бъдат определени в средносрочен план като риск за цялостното икономическо развитие, се посочва в доклада.

Германските политици и ръководители на автомобилни компании по-рано този месец се договориха за коригиране на софтуера на дизеловите двигатели в 5,3 милиона автомобила, за да се намали замърсяването и да се възстанови репутацията на сектора.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Pilgrim
    #5
  2. анита хегерланд
    #4

    Борба за пазари на автомобили?!

  3. Milenca
    #3

    Германия наистина проспа алтернативите в намаляването на вредните емисии на автомобилите. Хибридите и електричките са все още на ниво експерименти, но германските автомобилостроителите като малоумни искат да запазят първенството си в голямолитражните 5,5 м шосейни крайцери. Американците, притежатели на най-големия световен пазар отсякоха: "не на дизеловите печки!" Мисля си дали бъдещето няма да е на хибрида с голям елктромотор (или 4 в главините), и 1 л бензинов като авариен и за дозареждане на батерията?

  4. dimitardi100
    #2

    800 000 може да работят в автиндустрията, но 8 000 000 000 дишат мръсен въздух ! Германските фирми проспаха хибридната революция, за разлика от японските например, и сега някой трябва да ги спасява политически за сметка на останалите ?!?

  5. olele
    #1

    баба Анхела е кукла на конци на автомобилните гиганти Мерцедес и ВАГ, те сега са я накарали да лъже за печките-дизелаци, така както я бяха убедили , че муслим , ще работят за без пари в автомобилните заводи, а муслим не е работник, муслим е търговец:) И сега е много тежко, няма работници, няма кой да плаща за пенсиите на дълголетните германски пенСонери, пълно е с ислямисти.... мани, баба съвсем скоро ке изгърми...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.