Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мерцедес е най-продаваната луксозна марка в света през юли

За седемте месеца обаче продажбите ѝ са на трето място – след тези на конкурентите БМВ и Ауди

1 коментар
Снимка: БГНЕС

"Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) е най-продаваната премиум марка през юли 2015 г. става ясно след публикуването на резултатите за доставките и на останалите германски производители на луксозни коли – базираният в Мюхнен концерн БМВ (Bayerische Motoren Werke, или BMW) и на Ауди (Audi) – подразделението за луксозни коли на гиганта Фолксваген (Volkswagen).

Изкачването на Мерцедес на върха се дължи основно на силния ръст на продажбите на китайския пазар, които контрастират с цялостното му свиване. В световен мащаб от бранда на базирания в Щутгарт автомобилен концерн "Даймлер" (Daimler AG) са доставени 149 753 превозни средства, или с над 15% повече спрямо юли 2014 г.

През миналия месец от БМВ са продали 147 513 коли от едноименната марка, или ръст от 5.8% на годишна база, докато Ауди е доставило 146 100 автомобила, което е нарастване с 1.4% спрямо юли 2014 г., обобщава агенция Блумбърг.

Решението на Китай от миналата седмица да обезцени валутата си най-силно за последните две десетилетия обаче е предизвикателство пред трите премиум германски производителя. Мярката, с която Поднебесната империя се бори със икономическото забавяне, ще доведе до спад на приходите на компаниите от най-големия автомобилен пазар в света. От "Даймлер" очакват "малък" ефект за печалбата от обезценяването на юана, докато от БМВ обявиха, че приемат стратегия за управление на експозицията си според колебанията на китайската валута.

Доставките на автомобили в Китай се свиха с 2.5% до 1.3 млн. коли през юли 2015 г., което е най-ниското ниво от февруари 2014 г. Продажбите на Ауди в страната са намалели с 13% до 42 267 единици, докато Мерцедес достави с 42% повече коли, търгувайки 29 540 превозни средства. Продажбите на БМВ се свиха със 7.4% до 32 226 автомобила през юли 2015 г.

Забавянето на пазара в Китай усилва борбата за пазарен дял в луксозния сегмент, като Ауди и Мерцедес имат намерение до края на десетилетието да изпреварят БМВ като най-продаваната луксозна автомобилна марка в света.

Баварците са категорични лидери по продажби за януари-юли 2015 г., като са успели да пласират на световния пазар 1 079 563 автомобила, което е с 5.2% повече спрямо същия период на миналата година. С продадените 1 048 450 коли Ауди изпреварва Мерцедес само с 272 бройки. Нарастването при подразделението на Фолксваген е 3.5%, докато продажбите на Мерцедес са се увеличили с 14.7%.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #1

    Не е лесно да си направиш марката имиджова. А в случая в имиджа влиза звездата, маската, и разбира се качеството, макар че като изключим S класата, другите модели не са по-добри от другите марки в същия клас, но мерцедес се продава най-добре, и най-скъпо (и много се краде).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.