Мерцедес е най-продаваната луксозна марка в света през юли

За седемте месеца обаче продажбите ѝ са на трето място – след тези на конкурентите БМВ и Ауди

Снимка: БГНЕС

"Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) е най-продаваната премиум марка през юли 2015 г. става ясно след публикуването на резултатите за доставките и на останалите германски производители на луксозни коли – базираният в Мюхнен концерн БМВ (Bayerische Motoren Werke, или BMW) и на Ауди (Audi) – подразделението за луксозни коли на гиганта Фолксваген (Volkswagen).

Изкачването на Мерцедес на върха се дължи основно на силния ръст на продажбите на китайския пазар, които контрастират с цялостното му свиване. В световен мащаб от бранда на базирания в Щутгарт автомобилен концерн "Даймлер" (Daimler AG) са доставени 149 753 превозни средства, или с над 15% повече спрямо юли 2014 г.

През миналия месец от БМВ са продали 147 513 коли от едноименната марка, или ръст от 5.8% на годишна база, докато Ауди е доставило 146 100 автомобила, което е нарастване с 1.4% спрямо юли 2014 г., обобщава агенция Блумбърг.

Решението на Китай от миналата седмица да обезцени валутата си най-силно за последните две десетилетия обаче е предизвикателство пред трите премиум германски производителя. Мярката, с която Поднебесната империя се бори със икономическото забавяне, ще доведе до спад на приходите на компаниите от най-големия автомобилен пазар в света. От "Даймлер" очакват "малък" ефект за печалбата от обезценяването на юана, докато от БМВ обявиха, че приемат стратегия за управление на експозицията си според колебанията на китайската валута.

Доставките на автомобили в Китай се свиха с 2.5% до 1.3 млн. коли през юли 2015 г., което е най-ниското ниво от февруари 2014 г. Продажбите на Ауди в страната са намалели с 13% до 42 267 единици, докато Мерцедес достави с 42% повече коли, търгувайки 29 540 превозни средства. Продажбите на БМВ се свиха със 7.4% до 32 226 автомобила през юли 2015 г.

Забавянето на пазара в Китай усилва борбата за пазарен дял в луксозния сегмент, като Ауди и Мерцедес имат намерение до края на десетилетието да изпреварят БМВ като най-продаваната луксозна автомобилна марка в света.

Баварците са категорични лидери по продажби за януари-юли 2015 г., като са успели да пласират на световния пазар 1 079 563 автомобила, което е с 5.2% повече спрямо същия период на миналата година. С продадените 1 048 450 коли Ауди изпреварва Мерцедес само с 272 бройки. Нарастването при подразделението на Фолксваген е 3.5%, докато продажбите на Мерцедес са се увеличили с 14.7%.

Споделяне

Още от Бизнес

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?