Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Мерцедес" купи шампионския отбор на "Браун GP"

0 коментара
"Мерцедес" купи шампионския отбор на "Браун GP"
"Мерцедес – Бенц" обявиха в понеделник, че са купили 75.1% от акциите на отбора шампион през изминалия шампионат на Формула 1 "Браун GP", а от следващата година тимът ще носи името "Мерцедес GP". Германският автомобилен гигант ще продължи да доставя двигатели за "МакЛарън" до 2015 година. "Мерцедес" вече са договорили продажбата на своя дял от 40% на собствениците на английския тим, които са се задължили да ги изплатят до 2011 година.

Така "МакЛарън" и "Мерцедес" ще станат директни конкуренти в най-високотехнологичния спорт след 15 години съвместна работа.

45.1% от акциите в новия отбор "Мерцедес GP" ще се държат от "Даймлер", други 30% стават собственост на партньорската компания "Аабар инвестмънтс", а остатъкът от 24.9% ще се държат от досегашния шеф Рос Браун.

Браун, който сътвори чудо през изминалия сезон, като създаде свой собствен отбор шампион след оттеглянето на Хонда от Ф1, ще продължи да ръководи новия отбор. Представител на "Мерцедес" ще бъде Норберт Хауг, който досега заемаше този пост в "МакЛарън-Мерцедес".

Фабриката на отбора ще запази своето местоположение край английския град Бракли. Сключването на сделката означава, че "Мерцедес" ще има свой собствен заводски отбор в Ф1 след 55 години. За последно през 1955 година легендарният пилот Хуан Мануел Фанджо спечели титлата с болид изцяло конструиран от "Мерцедес".

Все още не е ясно кои пилоти ще заемат места в двата кокпита на преименувания отбор. Шампионът за изминалия сезон Дженсън Бътън вече се спряга за партньор на Люис Хамилтън в "МакЛарън". Англичаните вече заявиха, че нямат нищо против двама британски шампиони да пилотират техните болиди.

От друга страна спекулациите свързват бившите пилоти на "Уилямс" Нико Розберг и на БМВ Ник Хайдфелд като бъдещи попълнения на "Мерцедес GP". Ако това стане, феновете на Ф1 ще получат възможността да наблюдават класически сблъсък между англичани и германци още през сезон'2010.

Раздялата на "МакЛарън" с "Мерцедес" започна след като легендарният бивш шеф и настоящ акционер в английския състезателен тим Рон Денис реши да започне проект за серийно производство на шосейни суперколи под марката "МакЛарън". Германците видяха в този проект удар срещу собствената си серия спортни автомобили.

През 1992 година "МакЛарън" пусна на пазара своя проект "МакЛарън Ф1", като до 1998 година са произведени 106 броя. Въпреки че колата не е произведена за състезателни цели, с известни модификации тя печели през 1995 година "24-те часа на Льо Ман" в конкуренцията на специално произведени за целта прототипи. Много специалисти смятат този автомобил за най-добрия спортен автомобил, произведен някога.

След раздялата с "Мерцедес" Рон Денис говори именно за осигурената свобода на компанията да произведе наследника на този автомобил.

Според него екипът на компанията във Формула 1 ще излезе от разтрогнатото партньорство с Мерцедес-Бенц като голяма сила в спорта благодарение на независимостта си.

"Това е ситуация, в която всички печелят. През 21 век, за да може един екип да печели, той трябва да стане повече от обикновен екип. Благодарим на "Мерцедес", че решиха не само да ни снабдяват с двигатели, но и да ни партнират в следващите 6 години. Следващите няколко години ще са много интересни за нас. Плануваме да станем още по-голяма спортна и икономическа сила.", заяви той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.