Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Местан се оплаква от прокурорска репресия

19 коментара
снимка БГНЕС

Бившият лидер на ДПС и настоящ на партия ДОСТ обяви, че прокуратурата го подлага на репресия по делото за катастрофата, при която загина шестмесечно бебе. Той обяснява, че държавното обвинение е манипулирало факти в разследването.

"Обвинен съм не защото съм виновен, а защото се казвам Лютви Местан. Нося в себе си тежки съмнения, че прокуратурата не се ръководи от правото, а от изпълнение на политическа поръчка", заяви той пред бТВ.

Инцидентът стана на 14 април миналата година по главния път към ГКПП "Маказа". При включване в главния път автомобилът, управляван от Местан, се удря в друг автомобил, в който пътува семейство с две деца. При сблъсъка загива бебето, ранени са 9-годишно дете и 28-годишната майка.

Местан твърди, че другият автомобил се е движел с превишена скорост и той затова не го е видял. Той обаче се е включвал на от път без предимство. Близки на пострадалото семейство заявява, че Местан не е оказал помощ, не е слязъл от автомобила си и половин час е стоял в него, докато дойдат полицаите.

"Обвинен съм за две неща – че не съм спрял на знак "Стоп". Това е нелепо, защото прокуратурата знае, че не може да докаже подобно клеветническо твърдение. Точно затова насочи всичките си усилия към второто обвинение – че съм имал видимост. Заявявам, че вместо пълно и обективно разследване, прокуратурата упражни върху мен истинска репресия, прокурорски произвол и ми отне правото на справедлив досъдебен процес. Послужи си с грубо манипулиране на фактите и обстоятелствата", казва Местан.

Другата страна на свой ред се опасява от потулване на случая заради общественото положение на обвиняемия.

Местан обаче има други опасения и сочи съобщенията на прокуратурата, както и отнемането на книжката му.

"Това стана въз основа на клеветнически твърдения, че съм извършил 13 нарушения. Това са нарушения, извършени от коли, в които никога не съм се качвал. Ще заведа дело за клевета, но ще го направя след приключването на делото", казва той.

Местан твърди, че за периода 2005-2019 г. за водача на другата кола са установени 18 тежки нарушения, 14 от които за превишена скорост и 4 за неправилно изпреварване. Неговата книжка обаче не е била отнета веднага, а това е направено преди 10 дни.

"Вторият пример е, че по това досъдебно производство са направени два огледа. На 14-и е измерено всичко друго, но не и моята видимост. Това се прави едва на 18-и, когато фактите и обстоятелствата са грубо манипулирани. Преди втория оглед по линията на видимостта ми са изсечени над 100 храста с височина 3 м, които образуваха абсолютно невидима преграда. Това е унищожаване на доказателства, което е тежко престъпление, а прокуратурата не го разследва. Най-голямата манипулация, която прокуратурата направи, е, че постави после стоп линия, за да измести видимостта ми с близо 5 м по-напред", твърди Местан.

Местан показа снимка с кола на bTV от излъчения репортаж тогава, на която не се вижда стоп линия. След това показа и снимка от делото, приложена от прокурорите, на която ясно се вижда стоп линия.

Обвинение има и към водача на другия автомобил - бащата на загиналото бебе, защото според вещите лица е карал с 32 км в час над разрешеното.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Контрапункт
    #19

    Мрън-мрън

  2. Коментарът е изтрит в 20:38 на 9 юни 2021 от автора.
    #18
  3. Мюнхен
    #17

    От това, което се изнесе като фактически материал по делото, заключението е, че вина за катастрофата носи другият шофьор, а не Местан. Другият е карал с превишена скорост, навлязъл е в платното на Местан, последният е направил маневра според правилата и онзи го е ударил с висока скорост. Ако съдът е обективен и справедлив, то би трябвало да признае Местан за невинен и да изпрати материалите на прокуратурата за образуване на наказателно дело срещу другия шофьор, който е предизвикал катастрофата.

  4. [email protected]
    #16
    Отговор на коментар #15

    Какъв ГЕРБ е палячо.Има убито дете,а Местан си е виновен.Да не казвам че той защото е политик се опитва да се изкара жертва на прокуратурата!

  5. Solar Power
    #15
    Отговор на коментар #14

    Ясно, но не ми е ясно защо всичко за теб е само ГЕРБ :) ?

  6. [email protected]
    #14
    Отговор на коментар #7

    Доколкото си спомням Местан не можа да влезе в парламента,дори и след подкрепата от Турция.Какво повече да коментираме?А и той вече беше залязъл от небосвода,когато направи катастрофата!А и още в началото някой "умници" се опитаха да го оправдаят,ама няма да как да стане,след челен удар,и Местан да излиза от стоп!

  7. САНДОКАН
    #13

    И като допълнение, към предишния ми коментар: От сведенията се разбира, че бащата е бил рисков, хазартен водач с "богата" история, което трябва да се има предвид от съда. Но като гледам какво става в България, не очаквам да се случи

  8. Димитър Мавров
    #12

    В отговор на всички "експерти" писали до 14.43,т.е.преди мен.Ако наистинасе смятате за експерти би трябвало да знаете,че всички баз изключение влизат в политиката не за черните ви очи,а са "келепира".Лютви Местан ми е противен както и всички останали "политици",но в случаят с тази катастрофа той е абсолютно невинен.Минавал съм по този път няколко пъти и като разгледах снимките направени веднага след катастрофата съм убеден,че виновен е другият щофьор по няколко причини,но за да се убедите в това трябва да разгледате не само снимките,но и топографската карта на местността.

  9. САНДОКАН
    #11

    Типичен казус от ПДУП и от съдебната практика и история, който се изучава в курсовете за шофьори и не се разбира от "органите".
    Става въпрос за "ПРАВОМЕРНО ПОВЕДЕНИЕ на ВОДАЧИТЕ"
    Далеч съм от мисълта за оневиняване на Местан, но ако има добър и грамотен адвокат, трябва да бъде оправдан или да получи минимално наказание.Бащата не е спазил правилото да не навлиза в насрещната лента при забелязване на другия автомобил. В такива случаи той не е разчитал именно на "правомерното поведение" на Местан и

  10. В Ердоганова Турция прокурорска, полицейска, ДС и военна репресия не съществува! бЕгай там бе!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.