Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МЕТРО глобена заради заблуда с промоционални цени

0 коментара

Глоба от 143 717 лв. наложи Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на хипермаркетите "МЕТРО Кеш Енд Кери България” заради заблуда на клиентите с промоционални цени. Установени са разминавания в обявените в брошурите периоди на промоциите с реално даваните в обектите на веригата, разлики в анонсираните и даваните на място цени, както и липса на промоционалните продукти в някои магазини на МЕТРО, съобщиха от антимонополната комисия в четвъртък. Според нея така компанията е подвеждала клиентите си и нарушавала конкурентните правила.

 

КЗК е открила, че разпространяваният от МЕТРО Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки” е налице както разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени” за някои от посочените хранителни продукти, така и липса на съществена и дължима информация по отношение на други хранителни продукти на място, където от дружеството е посочено, че същата може да бъде намерена.

 

Освен това цените на посочените като промоционални продукти не само се разминавали в различните магазини, но някъде цените са били и по-високи от обявените като "Най-добра цена за деня”. Според комисията, твърдението "Най-добра цена за деня”, с определяне на период на валидност от няколко дни на същата, не е коректно, поради динамичността на пазара и обективната невъзможност да се заложат предварително продажни цени на конкуренти за дни напред, под които цени МЕТРО да продава.

 

В определени обекти на МЕТРО пък промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг. в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност. Изводът за незадоволено потребителско търсене се извежда от характера на магазините на МЕТРО, а именно като такива, предназначени за търговци, в които се извършват предимно продажби на едро.

 

КЗК установила и, че предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски. В тази връзка КЗК не споделя тезата на дружество за поставяне на знак за равенство между „Най-добра цена за деня“ и „вложената добавена стойност в продуктите“ по отношение на опаковане, предлагане и по-високо качество, предвид обстоятелството, че не се представят доказателства в подкрепа на тезата му за начина, по който се опаковат конкурентните стоки и техните качества.

 

Затова антимонополният орган смята, че обявените промоции от МЕТРО имат заблуждаващ характер и това може да подведе клиентите и да нанесе вреди на конкурентите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.