МЕТРО глобена заради заблуда с промоционални цени

Глоба от 143 717 лв. наложи Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на хипермаркетите "МЕТРО Кеш Енд Кери България” заради заблуда на клиентите с промоционални цени. Установени са разминавания в обявените в брошурите периоди на промоциите с реално даваните в обектите на веригата, разлики в анонсираните и даваните на място цени, както и липса на промоционалните продукти в някои магазини на МЕТРО, съобщиха от антимонополната комисия в четвъртък. Според нея така компанията е подвеждала клиентите си и нарушавала конкурентните правила.

 

КЗК е открила, че разпространяваният от МЕТРО Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки” е налице както разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени” за някои от посочените хранителни продукти, така и липса на съществена и дължима информация по отношение на други хранителни продукти на място, където от дружеството е посочено, че същата може да бъде намерена.

 

Освен това цените на посочените като промоционални продукти не само се разминавали в различните магазини, но някъде цените са били и по-високи от обявените като "Най-добра цена за деня”. Според комисията, твърдението "Най-добра цена за деня”, с определяне на период на валидност от няколко дни на същата, не е коректно, поради динамичността на пазара и обективната невъзможност да се заложат предварително продажни цени на конкуренти за дни напред, под които цени МЕТРО да продава.

 

В определени обекти на МЕТРО пък промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг. в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност. Изводът за незадоволено потребителско търсене се извежда от характера на магазините на МЕТРО, а именно като такива, предназначени за търговци, в които се извършват предимно продажби на едро.

 

КЗК установила и, че предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски. В тази връзка КЗК не споделя тезата на дружество за поставяне на знак за равенство между „Най-добра цена за деня“ и „вложената добавена стойност в продуктите“ по отношение на опаковане, предлагане и по-високо качество, предвид обстоятелството, че не се представят доказателства в подкрепа на тезата му за начина, по който се опаковат конкурентните стоки и техните качества.

 

Затова антимонополният орган смята, че обявените промоции от МЕТРО имат заблуждаващ характер и това може да подведе клиентите и да нанесе вреди на конкурентите.

Още от България

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?