Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метростанции в нищото откриха Борисов и Ромпой

Премиерът: “Мечтите са реалност”, в “Дружба” готвят протест заради недомислицата

120 коментара
Йорданка Фандъкова, Херман ван Ромпой и Бойко Борисов на откриването, сн. БГНЕС

Председателят на Европейския съюз Херман ван Ромпой и премиерът Бойко Борисов откриха в сряда следобед участък от подземната железница в столицата, без да има път до двете метростанции. По традиция, наложена от премиера Борисов, участъкът от 2.25 км от кв.”Младост” до бул.”Цариградско шосе” се пуска предсрочно с един месец.

“Преди, когато имаше първите предизборни кампании, в мечтите на всички кандидати за кметове беше да има буферни паркинги, да има метро, което да свързва от единия до другия край София, да могат хората от провинцията да отидат, да си оставят колите и да отидат до центъра. Днес мечтите са реалност”, каза Борисов на церемонията.

По-рано в сряда премиерът благодари сам на себе си като обясни: “Ще имаме възможността две отсечки от метрото, с най-големия буферен паркинг, да ги открием с Ромпой... Това е най-добрият европейски проект за тази година.... Благодаря и на стария, и на новия кмет за този проект”. Борисов беше кмет на столицата преди да заеме премиерския пост през 2009 г.

Софийското метро е отличен пример за това, че Европа е проект на хората, каза от своя страна Херман ван Ромпой по време на откриването. “Тя е много повече от икономически проект. Европа е реален проект, който може да се види и да се пипне и да направи живота на нашите жители по-удобен. Тази инвестиция в метрото на София е отличен пример за това. Радвам се, че Европейският съюз допринесе с финансова помощ за този проект”, каза Ромпой.

По думите му “60 000 000 евро от Кохезионния фонд на Европейския съюз бяха усвоени по един мъдър и разумен начин”. “Метрото ще даде възможност на 32 000 души да стигат по-бързо до града и ще допринесе за по-чиста околна среда. Този проект ще направи жителите на тази чудесна столица на България още по-привързани към нея. Точно това трябва да е Европа – Европа на солидарността”, каза още председателят на Европейския съвет.

Ромпой и Борисов се разходиха от едната до другата страна на метростанцията на бул. "Цариградско шосе" при Интер Експо Център, а на връщане ескалаторът към повърхността блокира. Още един инцидент помрачи рязането на лентичката от Борисов, Ромпой и кмета Фандъкова - в суматохата един от операторите, отразяващ събитието, падна и си счупи крака.

Метрото и станциите готови, но достъпът до тях не

Метрото и двете нови станции са готови, но хората трудно могат да стигнат до тях. Проблемът ще бъде отстранен до година, обещават от общината.

Живеещите в "Младост" 1А и 3 ще трябва да стигат до станцията в "Младост" 3, която е близо до магазин "Била", по тясна пътека, защото пътят все още не е изграден. По план над метрото трябва да има булевард. Столична община обаче забави удължаването на бул. "Сахаров", като се очаква строителството да започне в края на месеца и по план да приключи през август.

Проблем има и с другата станция на бул.”Цариградско шосе”. Тя се оказва недостъпна за 30-хилядното население на жк.”Дружба 2”. Единственият начин да се стигне до станцията е по обрасла с храсти стръмна пътечка.

Първоначално станцията е трябвало да бъде в близост до жилищните блокове, но проектът е променен и сега тя е в близост до празните в момента офис сгради.

През 2009 г. тогавашният кмет на столицата Бойко Борисов е направил първа копка на бул. "Копенхаген", където да преминава довеждащ транспорт до метрото. Резна лентичката, но нямаше втора копка, спомня си Петър Златев, жител на “Дружба 2”, цитиран от dnevnik.bg. . И досега булевардът не е ремонтиран, няма и тротоар, по който да могат да се движат пешеходци. По проект по бул.”Копенхаген” трябва да минат трамваи, които да стигат до метрото.

Жителите на “Дружба” на протест заради недомислицата

Жители на “Дружба 2” обмисляха да протестират в сряда по време на тържественото откриване на новата придобивка заради недомислицата.

След като се разбрало за протеста Столична община изпратила емисари да разубеждават хората. На място с тях лично се срещнал зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Столичният кмет Йорданка Фандъкова пък обещала до година проблемът да е решен, пише dnevnik.bg.

Само ден по-рано във вторник Фандъкова се похвали с интегрирания подход, който е наложила общината при строителството на метро. Успоредно с изграждането на подземната железница се ремонтира и обновява цялото пространство над нея, каза Фандъкова по време на конференция за устойчиво градско развитие.

Освен новият участък на метрото, ще бъде открит и първият подземен паркинг на "Цариградско шосе" за 1300 коли. Идеята на буферните паркинги по метростанциите е хората да оставят колите си на тях и да ползват метрото до центъра. Първите 2 часа на паркинга са безплатни срещу купен билет за метрото. След това цената е 0.50 лв./час. Всеки шофьор ще получава карта, на която ще се отбелязват часовете при влизане и престой.

“Най-екологичен транспорт, най-бърз, най-чист. Хората, които идват от провинцията, спират, оставят си автомобила, не замърсяват града, не харчат за бензин, взимат си билетчета – от “Люлин”, "Обеля”, след два месеца - цяла София. Това е енергийна ефективност и екология”, каза премиерът Борисов.

Строителството на метрото става със средства от еврофондовете по оперативна програма “Транспорт”. Проектът се съфинансира и със заем от Европейската инвестиционна банка. Това е най-успешният български проект по еврофондовете, който често получава похвали от Брюксел.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

120 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #120

    Още едма метростанция е почти по средата на нищото - тази на Мария Луиза, между Надежда и Централна гара.

  2. vsoft
    #119

    Съвсем чистокръвни българи трябва са форумците тук — все мърморят, все критикуват, все не харесват и никой с нищо не може да им угоди. Перефразирана фраза от разказа на Чудомир - "Критик"

  3. Коментарът е изтрит в на от автора.
    #118
  4. Анонимен
    #117

    Бойко благодарил сам на себе си... А на кого, ако не на себе си да благодари...На Станишев, Доган, Царя, Костов, Виденов - дълъг списък - на тях ли трябва да благодари...Е пропуснал народа, бачкатора, електората - но кой се сеща/на кого му пука ... Както и да е - метрото ме кефи - и то много - и инфраструктурата ще оправят - и чакам втората линия - при това с нетърпение Е по-добре щеше да е всичко това да върви в комплект - но нали сме си българи - така предпочитаме...

  5. Анонимен
    #116

    Тъпи, но упорити. Писа се, че метрото е пуснато до Цариградско шосе. След което строителството продължава, за да иде до "Дружба"2 и от там до летището. За "Дружба" са предвидени две спирки. И пак - Ама, как от "Дружба" да се качваме на рейс до Цариградско шосе, че да вземем метрото?

  6. Анонимен
    #115

    Като прочетох мненията отдолу и видях едно такова: "Мачкай, Бойко комунетата! Щом квичат - на прав път си!" Защо? Защото е открил една станция на метрото ли? Май ще излезе вярно, че привържениците на ГЕРБ били най-интелигентните и образовани от всички избиратели.

  7. Анонимен
    #114

    Рампой по-добре да беше отишъл във Варна, за да види как копоите на Цветанов и Борисов по нареждане на мафиотската организация ТИМ бият мирни граждани!!!

  8. Анонимен
    #113

    А като човек от провинцията ще отида с колата до полето, ще паркирам като буфер, ще взема метрото, ще се прехвърля някъде на трамвай, ще си свърша работата, ще ползвам пак градския транспорт обратно, ще се бутам в некъпаните и вмирисани пътници, ще се държа за мазни дръжки, ще платя накрая същите пари като за синя зона и накрая ще се измета от най-добрия град за живеене в България.

  9. Анонимен
    #112

    Като човек от "провинцията", демек провинциалист, категорично не съм съгласен, че ако отида в столицата ще я замърся. Обикновено избягвам да ходя там, освен по други причини и защото ме е гнус.

  10. Анонимен
    #111

    Цитат от No 110 - Кой разумен човек ще се качи на автобус в Дружба и след като стигне до Цариградско шосе ще слезе за да се прехвърли, да плати втори път и да пътува 15 км през Младост за орлов мост вместо да продължи с рейса 6 км по съществуващата бърза буслента? Отговор - Йорданка Фандъкова

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.