Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото до Бизнес парка свива трафика в жк "Младост" с една пета

Очаква се около 45 000 столичани да ползват новата придобивка

1 коментар
Метростанция "Бизнес парк"

Около 45 000 пътници се очаква да ползват ежедневно софийското метро до Бизнес парка в столица. Новата отсечка от станция "Младост І" до "Младост ІV" ще бъде официално открита на 8 май. След пускането ѝ прогнозите са автомобилният трафик да намалее с около една пета в района на гъстонаселения квартал "Младост". Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която провери качеството на строежа на релсовия път и новите метростанции.

Новоизградените съоръжения са от изключително важно значение за жк "Младост“ IV, тъй като ще обслужват плътно застроената жилищна част на квартала, няколкото учебни заведения в района и бизнес парка.

Стойността на отсечката от 3 километра с 3 метростанции е 44 млн. евро. От тях 34 млн. евро са от Европейския фонд за регионално развитие по оперативна програма "Транспорт", останалите 10 млн. евро са местно съфинансиране, посочи кметът.

Така цената на 1 километър ново метро на подземните участъци излиза около 16.5 млн. евро на километър. Това е няколко пъти по-евтино от завършените през 2014 г. и 2015 г. участъци на метрополитените в Прага, Варшава и Будапеща, отбеляза Фандъкова. Този пример беше даден от премиера Бойко Борисов по време на срещата с бизнеса, организирана от КРИБ, като пример как обяснил на предишния председател на ЕК Жозе Мануел Барозу как България се е преборила с корупцията и той го разбрал и спрял да пита.

Строителите

Строителството на 2.7-километровата отсечка от жк "Младост І" до жк."Младост ІV" тръгна в края на април 2013 г., като по нея има три спирки. Първата е между бул. "Андрей Ляпчев" и ул. "Балан". Втората станция е разположена под кръстовището на булевардите "Александър Малинов" и "А. Москов", а третата излиза при бизнес парка.

Именно метростанцията при Бизнес парка провери Фандъкова. Интериорът ѝ е решен така, че да е максимално свързан със съседните бизнес сгради, като са изпълнени облицовки от цветно стъкло, композитни панели и гранитогрес. Особено ефектно е асиметричното LED осветление. Изграден е и двуетажен буферен паркинг с общо 600 места.

Строителството на новото трасе включва изграждането на конструкциите на тунелите, метростанциите, естакадите, релсовия път и доставката и монтажа на оборудването на 18 системи за управление и функциониране на метрото, посочи Стоян Братоев, директор на "Метрополитен".

Главен изпълнител на проектирането и строителството ѝ е обединение "Геометро Б.П." с лидер "Геострой" АД и членове "Геотехмин" ООД и "Метропроект" ООД.

Другите метростанции са изградени от обединение “Метро Билд Младост” с водещ партньор "Джи Пи Груп". Надзорът на строителството се осъществява от обединение "МИК".

Ползите

След пускането на метрото до бизнес парка, автомобилният трафик се очаква да бъде облекчен с над 20%, каза Фандъкова. По думите ѝ се очаква около 8000 коли по-малко да минават дневно около новопостроения участък. Така вредните газове ще намалеят с около 7000 тона.

Прогнозите са поне 45 хиляди души да ползват метрото до бизнес парка, каза Фандъкова.

Освен метро, жителите на "Младост" ще се сдобият и с по-широк булевард. В края на август трябва да бъде завършено разширението на бул. "Александър Малинов" по новата регулация от бул. "Цариградско шосе" до бизнес парка и Южната дъга на Околовръстното шосе, каза Стоян Братоев.

Булевардът ще бъде с две платна от по три ленти всяко, като при бизнес парка ще има и локални платна, посочи той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Sgt. Pepper
    #1

    Между многото ползи от изграждането на метрото до бизнес парка, нека не пропускаме и факта, че цената на терените и апартаментите в района отатък Южната дъга на околовръстния път ще се покачи значително. Впрочем, тези терени не бяха ли собственост на една известна личност от политическия ни елит (в момента)?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.