Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото до Горна Баня се открива на Цветница

Третата линия ще се обслужва от общо 30 метровлака

5 коментара
Метрото до Горна Баня се открива на Цветница

Новите четири станции на метрото по третата линия от "Овча купел" до "Горна Баня" влизат на финална оценка пред приемателната комисия на ДНСК. Първото разглеждане по същество ще стартира на заседание утре и по традиция ще продължи няколко дни. Очакваната дата за откриване на новия участък е 25 април – Цветница. Ако има забавяне на становището на приемателната комисия, плановете са това да се случи до края на април, научи Mediapool от източници от Столична община.

През изминалия уикенд цялата трета линия на метрото не работи, като бе осъществено софтуерно свързване на системите на новото трасе от "Овча купел" до "Горна баня" с останалата част от станциите от третия метролъч.

Затварянето на участъка бе в съответствие с практиката при разширението на автоматизирани системи за управление в метрополитените и по изричното изискване на фирмата изпълнител "Сименс", посочиха през миналата седмица от Столична община.

Новият участък, чието откриване се планира за 25 април, включва четири метростанции - от "Красно село" - "Овча купел" - "Мизия" - "Овча Купел 2" до последната в кв. "Горна баня". Там се изгражда жп спирка по линията София-Перник.

Третият метролъч на софийското метро в момента работи от метростанция "Хаджи Димитър" до "Красно село". В началото на годината заради подпочвени води за над месец аварира участъкът от станция "Театрална" до "Хаджи Димитър".

В края на март правителството на Бойко Борисов отпусна на Столичната община 20 млн. лева за покупката на нови 10 метровлака за третата линия метрото и за доставка и монтаж на преградни врати за метростанции от първия и втория метродиаметър.

Третата метролиния, която свързва кварталите "Левски" и "Горна баня", ще се обслужва от общо 30 метровлака. До момента са доставени 20. Всеки е с цена 4.5 млн.евро. Те са марка Siemens и са произведени в Полша.

Под въпрос обаче са евросредствата за бъдещото разрастване на софийското метро, след като в края на януари тази година стана ясно, че софийската подземна железница е отрязана за финансиране по бъдещата европрограма "Транспортна свързаност".

Затова правителството на Борисов спешно пробва да му осигури финансиране, включвайки го сред проектите в националният план, чрез който България трябва да усвои 12 млрд. лв. грантове и до 9 млрд. лв. заеми до 2026 година от Инструмента за възстановяване и устойчивост на ЕС. Последно обаче вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че правителството няма да одобри последната версия на плана и ще остави тази задача за следващо  правителство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #5

    Дано този път са повишили мерките за сигурност срещу посегателствата на метро-терориста и член на стратегическия съвет на хибридента Еленко от рода Божков. Ако някой го види, че се качил на шафьорското място, да се сети, че влаковете са безпилотни и да сигнализира по джисиема. :)

  2. Dante Alighieri
    #4

    Спокойно, към Великден пак ще пропадне...

  3. rusonefil
    #3
    Отговор на коментар #1

    Стотиците хиляди, които пътуват удобно всеки ден не ги интересува колко книги е прочел ББ. Факт е, че ако още беше на власт високоинтелигентния бесепар, дето писал дипломна работа за копчетата на червената армия, метрото щеше още да има само една линия.

  4. Коментарът е изтрит в 15:46 на 13 април 2021 от автора.
    #2
  5. Мазен Кумунис
    #1

    Гарантирано от ГЕРБ. ;)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.