Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Достъпът до новата метростанция "България" се оказа частна собственост (видео)

29 коментара
снимка Mediapool

В 14 часа в сряда третият лъч на столичното метро отвори врати за граждани след 4 години строителство и близо 400 милиона евро разходи. Официалната церемония се състоя на метростанция "Медицински университет".

Някои биха попитали защо церемонията не беше на проведена на метростанция "България"? Все пак това е спирката на метрото, която носи името на нашата родина. В тази станция трикольорът дебне отвсякъде, има я и шевицата.

Най-вероятното обяснение е, че входът на метростанция "България" през подлеза откъм пл. "Ручей" е частна собственост и в момента изглежда много зле. Недовършеният плочник е причината голяма част от входа на станцията в подлеза на булеварда да е заградена с огради, обкичени със скъсани мрежи.

Тази част от прилежащата инфраструктура към входа на новото метро прилича на бунище още преди да е купен първият билет.

Към входа на метростанцията в подлеза на булевардите "България" и "Иван. Е. Гешов" бе изградена много странна нова рампа за детски колички, хора в неравностойно положение и велосипедисти. Подлезът е важна част от велоалеята по протежението на бул. "България".

Проектът е странен, защото там вече има рампа, която е измислена много по-функционално от новото съоръжение. Старата рампа е напълно права и равна, докато новата има няколко остри завоя, а плочките по нея изглеждат рисковани за употреба при есенно-зимни условия.

Строителна бригада започна работа по новата рампа в началото на година. На няколко пъти работата спира заради дъждовете, а пандемията и снегът в началото на април прекратиха напъна да се налепят плочките на входа на метрото. Оттогава то си стои така – с прегради, скъсани мрежи и боклуци.

Хората в неравностойно положение и майките с детски колички преминават през чакъла, дупките и шланговете. Заради източването на подземните води от метрото и от намиращия се в непосредствена близост огромен строеж на офис сграда, навсякъде има прокарани шлангове. В деня на тържествената церемония при "Медицинския университет" около метростанция "България" миришеше на фекалии.

След пускането на материала на Mediapool от Столична община обявиха, че целият терен на подлеза до входа на метрото е частен и общината няма никакво отношение към рампите и ремонта. В полза на Столичната община е учредено безсрочно и безвъзмездно право на преминаване, но новата рампа се строи от частника.

Той не може да бъде задължен да бърза за откриването.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected]
    #29

    Интересно,как Медиапул внушава че това е метростанция която уж била открита за пътници,и има г..лупаци които са повярвали.Само медията е забравила подробността,че тази станция ще я откриват 2021 год.и все още е в изграждане.Ама както се знае."На лъжата краката са къси"!

  2. harv
    #28

    Защо Mediapool не попита-как един подлез може да се окаже частна собственост!?

  3. Entdecken
    #27

    Жалкото е че тиквоний и фатсъкщова по примера на кумира им тодор-каскета от село Правец според който България едва ли не не е съществувала преди девети и тиквата винаги се изкарва откривател на топлата вода. Така поръчаното от Столична община филмче за развитието на метрото без да пропуска заслугите на тошо-каскета за няколкото километра подземни работи по метрото през 70-те години въобще не споменава кой и как е построил първата действаща линия на метрото до жк Люлин - т.е. СДС - и то без никакви

  4. Страшимир
    #26

    Ей, който ще се вози на метрото да се вози, че утре го дават дъждовно с повишена опасност от наводнения,най-вече в метрото.

  5. QMTIKVA
    #25

    Ако беше моя тази частна собсгвеност, щях да сложа бариера, който иска да ползва частната ми собственост за преминаване, да може да ми заплати 2лв. и да си преминава колкото ще.

  6. bez_ime
    #24

    Трябва да сме благодарни на ГЕРБ: - защото строят върху частна собственост; - защото строят некачествено; - защото крадат половината пари от всички обществени поръчки. Гербаджийчета, за още нещо трябва ли да сме ви благодарни?

  7. Мазен Кумунис
    #23

    По време на откриването на 3-тия лъч уличните келеши протестираха много грозно! И след откриването, според медиите първи са влезли да се възползват от новата линия. Това си е направо диагноза! Венсеремос! ;)

  8. fantom
    #22
    Отговор на коментар #18

    ОТБЕЛЯЗВАМ, че по-голям манияк от тебе е само Мони. За какво скромно мнение говориш. Та то изобщо не е твое, камо ли пък скромно.

  9. fantom
    #21
    Отговор на коментар #7

    Трол Мони,Манията да пишеш глупости ни в клин, ни в ръкав ще те погуби. Опротивя на всички!

  10. ирис
    #20

    хубавое

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.