Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото отиде при главния прокурор

9 коментара

Два дни след като кметът на София Бойко Борисов закара медиите да видят колко хубаво става метрото, спорно легитимния орган Столичен граждански общински съвет поиска от главния прокурор спиране на строежите. Това съобщи във вторник временния председател на организацията арх. Димитър Димитров.

По време на нарочна пресконференция той аргументира сигнала си до Борис Велчев с наличие на гражданско дело срещу строителството на тунела между метростанции 8 и 9. Той обаче не уточни кой точно води делото и с какво се нарушават гражданските му права, но поиска спирането на строежите до приключването на процеса.

Проверка на Mediapool по описа на Софийски градски съд не откри дело срещу строежа на подземната железница.

В същото време арх. Димитров заяви, че проектът за метрото е направен нефункционално и некомпетентно. Според него през строежите се източват пари от националния и общински бюджет. Той подплати тезата си с виждането, че някои метростанциите били достроени излишно, а при други липсвали задължителни елементи.

“Така например 99.99% от гражданите, които слизат на метростанция "Сердика", използват само единия вход - този откъм страната на подлеза на Президентството, а другият вход - който също е оборудван с ескалатори, стои почти неизползван”, обясни арх. Димитров

Според него спирките "Обеля", при Ректората на СУ, при ст. "Юнак" и при Интерпред били направени в крива, с което се намалявало достъпа до тях с около 10 процента.

Той отчете като голям пропуск липсата на метростанция при хотел “Плиска”. Според него досега за изграждането на метрото са изхарчени около 500 млн. евро и то само за отсечка от 10 км. Това били много повече от необходимото. Повече пари се давали и за настоящото строителство.

По думите на Димитров компанията “Тайсей корп.” е изсякла десет пъти повече дървета в Борисовата градина от това, което ѝ е било позволено от общината – вместо 12 – 120. С тези мотиви Столичният граждански общински съвет поиска оставката на зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов и на шефа на общинската фирма “Метрополитен”

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Organizer
    #10

    София затова има транспортни проблеми - защото ги "решават" архитектите. Крайно време е архитектите да си гледат архитектурните проекти, а транспорта да бъде оставен на транспортните комуникатори.

  2. Минувач
    #8

    Откакто Б.Б. е кмет постоянно се отлагат сроковете за пускане на метрото до Младост. И все се обяснява същия колко трудно и сложно било и как не знам си кой не си бил свършил работата и не му давали неговите ( а не нашите ) си пари.

  3. Metropoliten
    #7

    Арх. ДимиТрофф мечтае метрото до х-т Плиска да е. То по-тази логика и до Окръжна болница трябва да има спирка, а за сточна гара да не говорим. И пак с тези дървета, 12, а не 120. То от листни въшки хиляди загинаха, а той за 108 дървета се е хванал.

  4. Брехмаамустара
    #6

    Че и при прокуроро!

  5. маман
    #5

    То като се слезе под земята не е важно има ли дървета и каде са те. Важното е обръча от фирми да дои добре.

  6. рони
    #4

    Винаги се появява някой учен-недоучен да плещи глупости по медиите.

  7. Запознат
    #3

    Главният проблем на Софийското метро е, че се строи по съветски проект - малко осъвременен вариант на решенията от 30-те години на 20-ти век. Я вижте на какви влакчета се возим и ще се возим до края на света?! Съветски - тесни, грозни, бавно тръгват, още по-бавно спират, разстоянията между станциите - като за 20-милионен, а не 2-милионен град... Луди пари за поддръжка и ток... Норми за строителство - съветските СНИП-ове от 70-те години на 20-ти век ... Безумни радиуси на завоите, съчетани с безумни наклони. А Паметникът на Съветската армия гордо си размахва шмайзера отгоре! Отврат!

  8. Соня
    #2

    Не знам арх. Димитров как е преценил, че слизащите на тази станция използват само единя вход. Предполагам, че не се е разхождал толкова много там. Аз всеки ден минавам точно през другия подлез (по ул. "Княз Борис I") и ако нацеля момент, в който е пристигнал влак, едва успявам да сляза по стълбището от хора.Истинска загадка! Това ако е един процент от пътниците, то тогава не искам да си мисля колко пътници успява да побере един влак в посока... Около 2 хиляди?

  9. fras
    #1

    1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.