Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото получи годишна държавна субсидия от 15 млн. лв. за третия лъч

Трасето ще обслужва 170 000 пътници дневно и ще намали трафика с 45 000 автомобила

1 коментар
Метрото получи годишна държавна субсидия от 15 млн. лв. за третия лъч

Държавата отпусна годишната субсидия за изграждането на метрото на Столична община. Сега тя е 15 млн. лв. и средствата се използват за съфинансирането на строящия се трети лъч на метрото от Малък градски театър "Зад Канала" през центъра, Красно село и Овча купел до околовръстното на Горна баня. Над 80% от средствата се осигуряват от еврофондовете.

Обикновено годишно Столична община получава между 10 и 20 млн. лв. за метрото.

"Това е едно изключително съоръжение, един подземен град строим пред дишаща и работеща близо двумилионна столица. Изграждането на метрото като капацитет на строителство е след строителство на ядрена централа", заяви премиерът Бойко Борисов преди началото на правителственото заседание.

Премиерът изрази и задоволството си от хода на строителството на третата линия.

"За радост българските архитекти, инженери, фирми, изпълнители, проектанти се справят изключително добре", каза Борисов.

Първата част от нея, която минава през центъра – от Малък градски театър "Зад Канала" до Красно село, трябва да бъде пусната в експлоатация през есента на 2019 г.

Преди дни започна работата и по отсечка от Овча купел до околовръстното шосе.

Третият лъч на метро ще се ползва от 170 000 души дневно, а заедно с останалите два подземната железница ще обслужва до половин милион пътници дневно. Това показват изчисленията на експерти, съобщиха от пиар компания, обслужваща Столичния метрополитен.

Ефектът ще е минимум 45 хиляди автомобила дневно по-малко трафик по софийските улици. Това означава намаление с 90 хиляди тона годишно на вредните газове, отделяни в атмосферата и поне 22 на сто по-малко пътни инциденти, се казва в съобщението.

Решението да се строи метро в София е от края на 60-те години на ХХ век - столетие след като първата "подземна железница" вече е тръгнала в Лондон през 1863 г.

Първият участък от Люлин до ул. "Опълченска" – 5 станции с дължина 6.5 км, бяха пуснати по времето на столичния кмет Стефан Софиянски – януари 1998 г. Тогава метрото се строеше чрез заем, плащан от Столична община.

Ускореното строителство на подземната железница стана с помощта на европейските фондове след влизането на страната ни в ЕС. Общинското дружество "Метрополитен", начело със Стоян Братоев, беше винаги готово с проектите, което доведе до отпускането на допълнителни средства за изграждането на метрото, за да не се загубят европарите. Железопътните и пътни магистрали, както и водните проекти – драгирането на Дунав, не се справят така добре с усвояването на европарите. През настоящия програмен период е на път да се случи същото. Общо инвестицията от еврофондовете възлиза на около 1 млрд. евро.

До момента са построени две линии на метрото с обща дължина 40 километра с 35 станции. От тях 21 от спирките и 21 километра са съфинансирани от Европейския съюз през първия програмен период.

Строящата се трета линия струва 500 млн. евро, като 341 млн. евро от тях са от еврофондовете. Останалите се осигуряват от заеми, държавния и общинския бюджет.

След пускането на линията ще бъдат открити 600 постоянни работни места.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #1

    А парите от билетите и картите на пътниците в метрото къде са? Метрото е търговско дружество и би трябвало да се самофинансира за да разширява дейността си.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.