Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото стига до кв. "Хладилника" през 2015 г.

6 коментара

Обединение "Метро Черни връх 2013" ще строи продължението на метрото под бул."Черни връх" до кв."Хладилника", а консорциум "МИК" ще е инженер-консултант на обекта. Това става ясно от обявеното класиране на възложителя на поръчката – общинската фирма "Метрополитен".

Плановете са, ако няма обжалване на процедурата, договорите да бъдат подписани следващия месец и след Нова година да започне строителството на обекта, каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" пред Mediapool.

 

Подземната отсечка с дължина от 1301 метра с една станция, разположена между кръстовището на бул."Черни връх" и ул."Сребърна" трябва да бъде изградена за две години.

 

Финансирането е от спестените средства за строителството на продължението на метрото до бизнес парка и летището от сметката на частта на Столичната община без европейските средства.

 

Този участък ще се строи по новия австрийски тунелен метод НАТМ.

 

Търгът за строителството е спечелен от обединение "Метро Черни връх 2013", което получи максималните 100 точки. То даде и най-ниската цена за изпълнение – около 42.3 млн. лв. без ДДС при прогнозна от 60 млн. лв.

 

В обединението влизат българските "Станилов", "Джи Пи Груп" и "Метропроект Прага". "Станилов" и "Джи Пи Груп" и още две компании в момента строят част от продължението на метрото до бизнес парка. Чешката фирма проектира втората и третата линия на подземната железница.

 

Общо шестима кандидати участваха в търга, като на всички бяха отворени ценовите предложения.

Консорциум "МИК" е избран за инженер-консултант на обекта с максималните 100 точки. Той даде най-ниската цена от 196 хил. лв. без ДДС.

В консорциума влизат "Метроконсулт БГ" и "Инфрапроект консулт". Те са инженер-консултант и на продължението на метрото до бизнес парка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Да напомня нещо, което много пъти е коментирано. По-малко от 40% от парите, които София генерира, остават. Останалото се разпределя за цялата страна. Справедливо или не, нямам мнение. Но стига с тези простотии, че цяла България плаща за София.

  2. Анонимен
    #5

    @4: Софийското метро го плаща цяла България защото цяла България се изсипа в София да работи и живее.

  3. Анонимен
    #4

    1, метрото на София, за което плаща цяла България (!?) е един от основните източници на гроб за кражби и далаверки, мдааа....

  4. Анонимен
    #3

    Впрочем там, на Хладилника, се спират фекалиите от септичните ями в Драгалевци и на апартаментаджиите ще и мирише здраво докато се строи -и след това Ех, снобари-комплексари от ЖК Хладилника....

  5. Анонимен
    #2

    И аз като слизам от Драгалевци ще си оставям колата на Хладилника?!? Кеф!!!!!!!!

  6. Анонимен
    #1

    32 милиона и половина на километър не е ли много?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.