Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото стига до летище София през 2015 г.

16 коментара
След две години софийското метро трябва да стига до летището, сн. БГНЕС

Софийското метро ще стигне до летището в началото на 2015 г. Това обеща министърът на транспорта Ивайло Московски. Той, министърът по еврофондовете Томислав Дончев, столичният кмет Йорданка Фандъкова и шефът на общинското дружество “Метрополитен” Стоян Братоев направиха първа копка на продължението на първата линия на метрото до аеропорта.

Новата отсечка от бул.”Цариградско шосе” до летището е с дължина от 5 км и ще има четири метростанции. Строителството ѝ ще струва 136 млн. лв., като финансирането е осигурено по оперативна програма “Транспорт”. От тях 110 млн. лв. са безвъзмездна европейска помощ, а останалата част се осигуряват от Столичната община.

 

Продължението на метрото ще помогне за развитието на летище “София” и превръщането му в интермодален център, каза министър Московски. "Знаково е, че в една и съща година завършваме етап от метрото и същевременно - строителството продължава", каза Йорданка Фандъкова.

 

За да върви по-бързо, строителството е разделено на три участъка. Първият с дължина от 2 километра ще се изгражда тунелно след бул.”Цариградско шосе”, което преминава в открито трасе 200 метра преди метростанция, разположена между бул.”Проф.Цветан Лазаров” и ул.”Кап.Димитър Списаревски”. Изпълнител е “Станилов – Метропроект” на цена от 23.5 млн. лв. без ДДС.

 

Вторият участък от 3 километра ще се строи по открит способ. Трасето минава под пътното платно на бул.”Кръстю Пастухов” от ул.”Капитан Димитър Списаревски” до бул.”Искърско шосе”. Метростанцията ще бъде разположена под кръстовището на булевардите ”Кръстю Пастуховм” и “Искърско шосе”. По проекта е предвидена малка жп гара на линията София – Пловдив. Изпълнител на обекта е обединение "Метро Дружба", в което влизат "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и “Ар Джи Би" срещу 63.6 млн. лв.

 

Последният участък от ул.”Поручик Неделчо Бонев” до летище “София” е с дължина 2 км и ще има две открити метростанции. Станцията при летището е с входове, разположени непосредствено до входа на пътническия терминал на новото летище. Изпълнител е консорциум “Метро Сифер”, в което влизат пловдивската “Сиенит" и "Архитекти Серафимови". Стойността на обекта е 48.95 млн. лв. без ДДС.

 

Строителният надзор и на трите обекта ще се осъществява от обединение “Ен Ар – Рубикон” срещу 682 000 лв.

 

Договорите са в сила от 1 ноември 2012 г. Строителните дейности трябва да приключат до края на 2014 г., а трасето да бъде пуснато в експлоатация в началото на 2015 г. С пускането на новата отсечка от летището до центъра на София ще се стига за 15 - 16 минути, посочи Стоян Братоев.

 

В момента над 300 000 души ползват метрото дневно.

 

През март се очаква да започне и изграждането на връзка на метрото с Бизнес парка в столичния квартал “Младост”.

 

Със средства по оперативна програма “Транспорт” бяха пуснати близо 15 км метро с 13 метростанции, като инвестицията възлиза на над 1 млрд. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    Е, не разбирам дали летище София е по важно да бъде с метро или хилядите хора пътуващи от Нови Искър, Кътина, Гниляне, Александър Войков, Требич, Мировяне, Илиенци всеки ден на работа в столицата. Просто транспорта на тези хора е чудовищен, разреден, остарял и на рядко, пък иначе сме Столична община.Губим часове само в едната посока до работата, връщането не го броим. Всички други квартали са уредени, пък за нас никой не се сеща. А толкова би било удобно едно метро, или един трамвай, или автобуси,

  2. Анонимен
    #15

    Смятах, смятах и излиза, че първият вторият третият участък са 7 км., а не 5, както е написано. Кое е вярното?

  3. Анонимен
    #14

    Герб са доказали, че държат на думата си. Каквото са го почнали са го направили и не прехвърлят топката на друг. Герб начело с Бойко Борисов е единствената сериозна и национално отговорна политическа сила у нас.

  4. Анонимен
    #13

    На този народ няма угодия. Гласувайте за Станишев, той ще построи същото метро през 3015г.

  5. Анонимен
    #12

    по открит способ 3км. за 63мильона? ЕwАЛА

  6. Анонимен
    #11

    Няма да стигне доникъде . Според "независимите " социолози , Герб губят изборите ,спинозните крадци барабар с щалварите печелят изборите , щипват мангизите , спират им субсидията , аларма , мъгла , и ни лук яли ни лук мирисали , до следващите избори .

  7. Анонимен
    #10

    Абе 8 ясно е че си селяк,ама си от ония през които не върви влак,а сигурно и автобус. Чудя се от къде си набавяш интернет.

  8. Анонимен
    #9

    Номер 8, Върни се в училище и повтори уроците по география на България !

  9. Космополит
    #8

    До хейтър номер 2 - От Гара Искър няма как да се хване влака за Пловдив. Или предлагате пътниците от летището за Пловдив (Стара Загора, Сливен Ямбол, Бургас и т.н.) с багажи в ръце, да се движат един километър пеша до приветливата, чиста и удобна Гара Искър, откъдето да хванат влака за Варна. И внимавайте с хейтването защото ако я карате така, ви чака това, което номер 5 е писал.

  10. Анонимен
    #7

    Добре е защото хората от страната които пътуват за чужбина като пристигат на гарата директно ще стигат до летището сметрото без да гледат грозната Шопия

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.