Между 80 000 и 100 000 безстопанствени външни реклами в страната

Между 80 000 и 100 000 са безстопанствените външни реклами в цялата страна, за които никой не се грижи, съобщи в неделя Мариан Енев, заместник председател на Българската асоциация на производителите на рекламно-информационни елементи, цитиран от БТА.

Тези реклами, които са по фасади и магазини, са потенциално опасни и би трябвало да се премахнат, коментира той.

От асоциацията искат при монтирането на всяка реклама да има гаранционен стикер с уникален номер, за да може да се води регистър на рекламите в България. В този регистър трябва да има информация какъв е гаранционния срок, кога е сложена рекламата и кой се грижи за поддръжката ѝ в експлоатационния срок, обясни председателят на асоциацията Светлозар Дяков.

Той посочи, че няма единна национална наредба, която да гарантира безопасността при проектиране, монтажа и следгаранционното обслужване на тези реклами. В момента общините могат да разпореждат премахване на рекламите, но при голяма част се сваля само лицевата част, а останалата част от съоръжението остава, каза Дяков.

Той смята, че трябва да има лицензионен режим на фирмите, които могат да произвеждат такива реклами. Според него трябва всяка реклама при въвеждане в експлоатация да бъде придружена с документ, който показва, че е изработена от фирма, която работи в "светлия" сектор.

От асоциацията показаха снимки на реклами в София, които не са поддържани и потенциално опасни. В едното съоръжение например има открит трансформатор, който според експертите при висока влажност на въздуха може да изпусне искра и да стане причина за пожар.

При друга външна реклама високоволтов кабел се допира до ламарина и всеки, които се добре до нея, може да пострада от токов удар.  Стоят и стари реклами на организации, които вече не съществуват, а някои от елементите им вече са счупени и висят, заплашвайки да паднат всеки момент.

Още по темата
Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?