Международната космическа станция вече се снабдява с търговски полети

Международната космическа станция вече се снабдява с търговски полети

Първата изцяло комерсиална мисия за снабдяване на Международната космическа станция започна в понеделник, съобщи ББС. Ракетата "Фалкон" (сокол, бел. ред.) с товарната капсула "Дракон" ще доставят на МКС и обитаващите я шестима астронавти близо 400 кг храна, дрехи, резервни части и пособия за експерименти. Изкачването на капсулата до необходимата орбита за скачване със станцията е преминало гладко.

Това е първият от 12-те полета, които регистрираната в Калифорния частна компания SpaceX ще извърши за НАСА. Договорът с фирмата е за 1.6 милиарда долара. По-рано тази година НАСА пенсионира и последната си совалка, което принуди агенцията да потърси услугите на частния сектор.

Договорът със SpaceX бе подписан през май тази година, след като компанията проведе серия успешни тестове на ракетната си система.

НАСА е пред подписване на договор и с втора частна компания. В началото на следващата година Orbital science corporation (орбитална научна корпорация, бел. ред.) ще проведе тестове на ракетата-носител Антарес и роботизирания товарен кораб Цигнус лебед, лат., бел. ред.). Ако всичко мине по план, компанията ще сключи договор с НАСА за 1.9 милиарда долара.

НАСА вече изрази намерение да повери живота на астронавтите в ръцете на частния сектор. SpaceX вече разработва модели за превръщането на роботизираната капсула Дракон в управляем космически кораб. Компанията декларира, че е на няколко години от постигането на възможността да бъде използвана като "частно такси" до космоса.

Политиката на НАСА по прехвърляне на дейности по обслужване на обекти в ниска земна орбита има за цел да спести ресурси по разработване на кораби за по-далечни мисии, коментира ББС. От агенция декларират, че целта е да се разработят системи, които могат да извършат полети до Марс и до по-големи астероиди в Слънчевата система.

1. Анонимен

Как ще ги стигнем американците?

2. Анонимен

Още по-неприятно е да четеш неграмотни "ФОРУМЦИ" ! Ястреб на англ. език е HAWK !

3. Анонимен

Фалкон означава СОКОЛ, а ястреб е НОУК !! Неприятно е да четеш неграмотни журналисти.

4. Анонимен

Само че руснаците могат да качват товари, но не могат и да връщат.

5. Анонимен

Напротив, вярно е. Това е полет организиран от търговска фирма. Качването на товари и хора в ниска орбита е вече във възможностите и на частни фирми. Преди 50 г. това се извършваше само от две-три големи държави и целия им икономически потенциал. Сега го правят неголеми фирми, разбира се с целево финансиране от НАСА.

6. Анонимен

Не е вярно, че това е първият търговски полет в космоса. Руснаците отдавна возят срещу заплащане всякакви мераклии в това число и американските астронавти. Едва ли безплато снабдяват станцията с храна. Убеден съм, че кетъринга, който са организирали е срещу заплащане и то не малко. Просто вече ще имат и конкуренция за част от транспортните услуги (до 500 кГ).

7. Анонимен

Falcon е сокол, редакторе. Hawk е ястреб.