Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Международните шофьори няма да се връщат вкъщи на 3 седмици

12 коментара
Международните шофьори няма да се връщат вкъщи на 3 седмици

Международните шофьори ще могат да използват кабините си за почивка, няма да е необходимо да се връщат на всеки три седмици у дома и няма да се прилага местното законодателство при заплащането им. Това реши в понеделник Комисията по транспорт към Европейския парламент, която одобри българската позиция по т.нар. пакет "Мобилност" за командированите работници в транспортния сектор, съобщи Андрей Новаков (ГЕРБ/ЕНП), който единствен от българските евродепутати имаше право да гласува.

Той определи взетото решение днес "абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция".  Промените добиха популярност като законът "Макрон", защото бяха вкарани по инициатива на Франция.

Тя искаше на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, почивките им да бъдат в хотел, както и заплащането на труда им да става по местното законодателство, ако водачите са били повече от 72 часа в дадена страна. Всичко това обаче беше отхвърлено, каза Новаков.

Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа, допълни евродепутатът от ГЕРБ.

Той казва, че е инвестирал повече от година време, за да бъде постигнат този резултат.

Андрей Новаков е пропътувал разстоянието от София до Брюксел за гласуването с тир. Това му е вдъхнало увереност и кураж преди решителния вот.

Очакванията му сега са предложението на Комисията по транспорт да бъде одобрено и от Европейския парламент, както и от Съвета на министрите. Министърът на транспорта Ивайло Московски заплаши да напусне заседанието, ако българската позиция не бъде приета по-късно този месец.

"Това е много силен сигнал и към Съвета на министрите, и към Европейската комисия за това какво мислят единствените пряко избрани от хората служители в институциите на Европейския съюз. Така че аз очаквам това, което гласувахме днес на комисия, да бъде финалното решение", каза Андрей Новаков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Гошо Тарабата
    #12
  2. emigrant
    #11

    За каква победа става дума тук? Макрон е искал да подобри условията на труд и заплащането на международните шофьори. Българската победа е в полза на фирмите превозвачи и тяхната печалба. Това е позор за България и Европейската комисия.

  3. Petio Petkov
    #10

    Някой има ли представа какво е да виждаш жената и децата веднъж на три месеца, да спиш в студ и пек в килия 2 на 2 метра, да си готвиш на газов котлон на паркинг или да караш на сухоежбина, да се къпиш по тоалетни и да получаваш български командировъчни (пари за храна и хотел) в Германия, например? Че и да те карат да протестираш срещу европейските условиия на труд и заплащане? Да победа е, но в интерес на превозвачите. Ще продължат да икономисват за сметка на аргатите.

  4. boriana
    #9
  5. Преслав
    #8

    Атанасов : ДБ готви управленска програма в която ще заложи мандатност за поста министър председател от два мандата. Хаха, то бива безсилие, но тия счупиха всякакви тъпомери. Управленска програма готвели, по-добре да сготвят... боб. Може да им се получи по-успешно.

  6. Преслав
    #7
  7. Дядо ми Петър
    #6

    Победа за българските робовладелци. За "управляващите" ни алчни, некадърни и корумпирани разбойници. За хилядите оли-го-фре-ни, които все още се връзват на лакардиите им. Но дали е победа за нещастните шофьори, превърнати (пък и не само те, за съжаление) в безгласни роби?

  8. nik
    #5

    Снощи, в импровизиран брифинг на летището Борисов каза, че не бива да се надуват фанфари, да се удрят барабани и да се говори за победа над Макрон и пр. Човешки и спокойно обясни, че става дума за търпелива, упорита и убедителна ежедневна работа за изясняване на позицията ни с партньорите на най-високо ниво. Включително с Меркел и Макрон. Евродепутатът, който тук е представен като опълченец на Шипка, също си е свършил работата човекът.Но на друго ниво и с други средства. Да се подминава ролята на правителството е нечестно и неточно.

  9. Филка Русофилка
    #4

    За да няма „Шипченски епопеи“, нашите чиновници трябва да се научат как се законодателства в ЕС. Големите държави с мощни администрации като Германия, Франция, Италия, Испания и проч. поемат инициативата за нов регламент/директива. Оперативно провеждат стотици вътрешни съгласувания и накрая внасят общ проект в Еврокомисията, който, естествено, защитава техните интереси. През това време чиновниците на смятащите се за „малки“ държави си чешат Дъ̀то и чакат да им се предложи проект. И навремето в СИВ чакаха Съветския съюз да им го предложи. После започва врякането „Аман, заман, излъгаха ни!“ :)

  10. Преслав
    #3

    Очевидно новината не се приема добре тук, защото не оправдава очакванията на най-гласовитите критици на управлението. Така се правят политики носещи реални ползи за големи групи хора, другото е безмислен хейт.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.