Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Милионите за магистрала "Струма" отиват за "Хемус"

Извеждат тировете от Кърджали до четири години

2 коментара
Нанков по време на посещението си в Кърджали

Милионите за строителството на магистрала "Струма" може да се пренасочат към изграждането на магистрала "Хемус" или скоростния път Ботевград – Видин. Това съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков в Кърджали в отговор на въпрос.

Причината е забавянето на проекта през Кресненското дефиле и откритото римско селище край Благоевград, което спря работата по строежа.

Магистрала "Струма"

"Търсим баланса между археологията, екологията и скоростното строителство. Няма да позволим разрушаване на археология за сметка на магистрала. Строителството в близост до археологическия комплекс е спряно и такова не е извършвано в рамките на разкопките", коментира Нанков изграждането на магистрала "Струма", цитиран от пресцентъра на регионалното министерство.

По думите му експертна комисия, свикана от министъра на културата Боил Банов, в която са включени "светила" в археологията ще даде решението за консервацията и реставрацията на селището Скаптопара. Жители на Благоевград поискаха съдбата му да се реши с местен референдум.

За да не се загубят европейските средства за изграждането на магистрала "Струма", се обсъждат различни варианти. Сред тях са парите да се пренасочат към магистрала "Хемус" (София - Варна) или за скоростния път Ботевград – Видин, има и други, каза Нанков.

За изграждането на магистрала "Струма" бяха заделени около 600 млн. евро от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

В момента се строят два участъка от магистралата. 24-километровият от Кресна до Сандански трябва да е готов предсрочно до края на годината, по думите на министъра. Другият - 13 километра от Благоевград до Крупник трябва да бъде завършен до края на 2020 г.  В този участък се намира тунел "Железница". Изборът за изпълнители се провали на два пъти и в момента се прави трети опит. Офертите на кандидатите бяха отворени в края на ноември, но до момента по неясни причини все още не са отворени ценовите предложения.
Срокът за строителството на 2-километровия тунел е близо три години. Има риск надземната част на магистралата да бъде построена, но да не може да се ползва, заради липсата на избран изпълнител за тунела.

Магистрала "Хемус"

Междувременно управляващите поеха ангажимент магистрала "Хемус" да е готова до 2024 г. Аутобанът между София и Варна е основен приоритет на правителството на ГЕРБ. Целта на управляващите е до края на годината в строеж да са 77 км от магистралата, а за други 85 км да бъдат обявени тръжни процедури. Така остават само около 90 км от Велико Търново до пътен възел "Буховци", Търговище. Плановете са търговете за тях да бъдат пуснати през 2019 г.

В момента се строи близо 10-километровата отсечка от Ябланица до пътен възел "Боаза", разклона за Тетевен, и други 16.5 км от пътен възел "Белокопитово" до пътен възел "Буховци".

Околовръстният път на Кърджали

Околовръстният път на Кърджали, който ще изведе тежкият трафик извън града, може да е готов през 2022 г., обеща Николай Нанков на жителите на града.

Сега в час пик минават по около 10 000 автомобила на денонощие през Кърджали, защото това е единственият път към граничният пункт "Маказа".

В момента е издадено разрешение за строеж на част от околовръстния път, за която е проведена процедура по ОВОС, има одобрен парцеларен план и са отчуждени имотите, каза Нанков.

За останалата част от околовръстния път на областния град продължават проектирането и отчуждаването на терени. Регионалният министър призова областната администрация и местната власт да съдействат за бързото приключване на отчуждителните процедури.

Проектът за изграждане на околовръстния път на Кърджали ще бъде включен като приоритетен в бюджетната програма на Агенция "Пътна инфраструктура" за 2019 г., обеща Нанков. 

Той ще бъде възложен на два етапа на инженеринг – допроектиране и реално строителство, като процедурата може да започне през 2019 г. Вторият етап включва изграждането на две тежки мостови съоръжения, чрез които транзитният трафик ще бъде изведен от града, каза Нанков.

Планът е обществената поръчка за инженеринг да бъде обявена в началото на 2019 г., а строителството да започне в средата на годината и да приключат до три – три и половина година след това, каза Нанков.

Той обеща до есента да бъде напълно рехабилитиран третокласният път Ардино - Кърджали.

Издадено е и разрешение за строеж за пътя Момчилград – Крумовград, който ще се рехабилитира със средства по програма "Интеррег V-A Гърция – България", съобщи още регионалният министър. За рехабилитацията на още 6 км от трасето ще бъде осигурено национално финансиране.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Горскио
    #2

    За тунелите под Кресненското дефиле: има одобрено финансиране, има проект, екологични са, теренът е идеален за тунели с къси вентилационни шахти и евтина експлоатация с естествена вентилация. Проблемът е, че спонсорите на Бойко от магистралния бизнес не могат да строят тунели, а и не искат. При тунелното строителство възможностите за кражби са силно ограничени. Няма преместване на инфраструктура, няма бензиностанции, няма капанчета. Купуваш си японска къртица, запретваш ръкави и копаеш.

  2. dimitardi100
    #1

    Строежите и развитието вървят ръка за ръка !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.