Мини електро камиони ще се сглобяват в България

Китайската "Сентро" и германската "Севик" ще инвестират 10 млн. евро в "Тракия икономическа зона"

Китайската компания "Сентро" (Senntro Automotive Group) и германската "Севик" (Sevic eMobility) ще инвестират около 10 млн. евро в сглобяването на мини електрически камиони през следващите три години в "Тракия икономическа зона". В новия завод ще бъдат наети първоначално около 150 души.

Плановете са първият мини камион да е готов до половин година. Това обеща Питър Уанг, изпълнителен директор на "Сентро" по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов, който подкара мини камиончето пред министерството в София.

Целта ни е заводът край Пловдив е да се превърне в център за сглобяване на мини електрически ванове за Централна Европа, както и за производство на отделни части за тях и поддръжката им, посочи Питър Уанг, според съобщение на "Тракия икономическа зона".

Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, коментира Жилбер Жост председател на "Севик", които са стратегически партньор на китайската компания производител за европейския пазар.

Направено е проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. Бизнес моделът, който предлагаме, е комплексна услуга, която дава информация във всеки един момент за движението на превозното средство, с какво е натоварено, както и поддръжката на превозното средство. Всичко това се управлява чрез мобилна комуникация, обясни Жост. По думите му за целта не е необходимо камиончетата да бъдат купувани от клиентите, а могат да се наемат.

"Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, камионът може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Той може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция", каза Питър Уанг, докато се возеше до министъра на икономиката Емил Караниколов.

Мини електро камиона Метро

Мини електро камиона "Метро" се предлага в няколко европейски страни и в САЩ. Подходящ е за градски условия за зареждане на хипермаркети, доставки на стоки, спедиторски и логистични компании, летища, болнични заведения. Според "Сивик" повече от 10 млн. компании в Европа могат да използват малките е-камиони.

Максималната скорост, която развива "Метро" е 50 км/ч, а максимално полезното му натоварване може да достигне до 1200 килограма.

"Сентро" предлага четири модулни дизайна на "Метро" - камион ван, хладилен ван, платформен камион и пикап за легло. Всеки от тях може да бъде персонализиран с различни модулни решения от фабриката или монтирани след продажбата.

Стандартната батерия позволява максимален пробег от 80 км, а допълнително монтиран модул го удължава до 190 км при пълно зареждане. Захранването на "Метро" е електрически мотор с мощност от 24kW, като батериите се зареждат за около 7 часа при 220 V.

Недостатък на камиончето е, че батерията не е литиево-йонна, но "Сентро" работи по внедряването ѝ.

Инвеститорите

Компанията "Сентро" (Cenntro Automotive Group) е създадена през 2013 г. на Кайманските острови, но производствената и технологична база е Китай. Фабриките ѝ са разположени в четири китайска града по източното крайбрежие.

"Сентро" работи с 12 компании от Китай, САЩ и Европа по сглобяването на малки електрически автомобили. Базите му в Европа са в Лион, холандския град Хармелен и германския Дармщадт.

Плановете им са през тази година да произведат около 50 000 електро камиони, а през 2019 г. да увеличат броя им до 180 000.

Компанията "Севик" (Sevic eMobility) е регистрирана в Люксембург, но базата ѝ е в Германия. Предлага електрически мобилни средства за придвижване в 13 европейски страни.

По нейни данни интерес към малките електрокамиони на "Сентро" интерес са потвърдили Carrefour, Amazon, Metro, Cora, DHL, Deutsche Poust, Domino's Pizza, UPS, Ikea, Aldi, Auchan.

От "Севик" посочват, че прогнозите са за ръст на електрическите автомобили в Европа, заради въведени изисквания в редица страни да се продават само такива автомобили, като окачванията са техният брой да достигне 785 хил. през 2025 г. В Норвегия и Холандия се забранява продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене – от 2020 г., Германия – от 2030 г., а Великобритания и Франция – от 2040 г.

Още от Бизнес

Очаквате ли обективно и пълно разследване на случая "Джи Пи груп"?