Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Министерството на транспорта се отказа да харчи 1 млн. лв. за филми за магистралите

Изпълнителите на обектите задължени да увековечат строителството

27 коментара
Министерството на транспорта се отказа да харчи 1 млн. лв. за филми за магистралите

Министерството на транспорта се е отказало да харчи около един милион лева за увековечаване на строителството на жп линии, магистрали и метрото. Вместо това е прехвърлило това задължение на изпълнителите. Това става ясно от регистъра за обществените поръчки.

Направата на документални филми за строителството на обектите е изискване на Европейската комисия и е залегнало в комуникационния план на оперативна програма "Транспорт", одобрен от Брюксел.

Идеята за направата на филмите е да се покаже нагледно как са се строили обектите и какво се оставя за бъдещите поколения.

Същото се правеше и по времето на социализма, когато в кината преди игралния филм се прожектираше документална хроника с успехите на социалистическото строителство.

До момента от големите инфраструктурни обекти, реализирани с европейски средства, има направени два филма – за метрото и магистрала "Тракия".

Първият филм беше за метрото и беше излъчен по време на комитета за наблюдение на програма "Транспорт" през зимата на 2012 г. Тогава изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев показа как е построена втората линия на подземната железница от кв.“Надежда“ до бул.“Черни връх“ и продължението на първата линия до кв.“Младост“. Той получи за това висока оценка от присъстващите на презентацията представители на Европейската комисия.

През юли тази година по време на заключителната конференция по случай пускането на магистрала "Тракия" беше излъчена и премиерата на 10-минутния документален филм за строителството ѝ. Автор на лентата е журналистката Десислава Данкинова.

И двата документални филма все още не са излъчвани по нито една национална телевизия.

Поръчка за 824 600 лв. за шест филма

Прекратената поръчка на Министерството на транспорта беше за направата на шест документални филма на обща стойност 824 600 лв. без ДДС до 31 март 2015 г.  Търгът беше пуснат от служебния министър на транспорта Кристиян Кръстев.

Поръчката беше разделена на четири обособени позиции, всяка от които обхваща по един приоритет на оперативна програма "Транспорт" – магистрали, железници, метро и речни и морски пътища.

Първата позиция беше за направата на два документални филма за магистралите с индикативна стойност 300 000 лв. без ДДС. Единият филм трябваше да обхване строителството на построената вече "Тракия", изграждащата се "Марица" и все още незапочнатата София – Калотина. Вторият филм беше за строящата се магистрала "Струма" и обходите на Враца и Монтана, както и връзката между гара Яна и магистрала "Хемус", която предстои да бъде открита в понеделник.

По втората позиция трябваше да се направят два документални филма за проектите за развитие на железопътната инфраструктура с индикативна стойност 300 000 лв. без ДДС. Единият филм тряваше да покаже ремонта на жп линията Септември – Пловдив – Бургас, както и модернизацията на гарите по трасето. Другият филм трябваше да обхване модернизацията на линията Димитровград – Свиленград – турска граница и изграждането на интермодалния терминал в Пловдив.

Третата позиция с индикативна стойност 112 300 лв. без ДДС беше за направата на филм за продължението на метрото до бизнес парка и летището, както и плановете му за развитие през следващия програмен период 2014-2020 г.

Четвъртата позиция предвиждаше да се направи един документален филм за 112 300 лв. без ДДС за проектите за развитие на морските и вътрешно водните пътища, като трябваше да се отрази  изграждането на интермодалния терминал в Русе, речната информационна система в българския участък на Дунав и критичните участъци по реката, както и възстановяване на проектните параметри на линията Русе – Варна.

Натоварване на изпълнителите с филмите

С решение на министъра на транспорта Данаил Папазов обаче поръчката се прекратява. Заради поетия ангажимент към Брюксел филмите ще се правят, но остават отговорност на изпълнителите на обектите.

Мотивите за взимането на това решение е, че "в по-голямата част от утвърдените комуникационни планове за инфраструктурните проекти, финансирани по оперативна програма "Транспорт", е предвидена дейност "изготвяне на документален филм" по конкретния проект".

Изпълнителите поддържат база данни от документален архив, който могат да използват успешно при изработването на филма като се проследи целият процес в развитието на проектите, мотивира се министър Папазов. Той посочва, че ползването на документални кадри дава възможност да се намали "стойността на обществените поръчки при равни други обстоятелства".  Така възлагането на дейността от изпълнителите по проектите ще бъде най-икономично и ефективно реализирана, е посочено в мотивите за прекратяване.

Министър Папазов задължава всеки бенефициент по програма "Транспорт" да подготви по един общ филм за всички изпълнявани от него проекти. Големите изпълнители са Агенция "Пътна инфраструктура", Национална компания "Железопътна инфраструктура" и "Метрополитен".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

27 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #27

    До № 26. Очевидно е, че БСП не умее да си подбира кадрите и има нулев кадрови потенциал, за което е отговорен лидерът, който излъга своите избиратели.Навсякъде в администрацията на всички равнища е пълно с кадри на ГЕРБ, ДСБ, НДСВ, включително такива назначени от БСП. Станишев закопа и БСП и страната.

  2. Анонимен
    #26

    Десислава Терзиева е един конформист, който се кланяше с охота пред портрета на Бойко Борисов докато беше на власт. Плюеше по "тройната коалиция", а сега с охота е яхнала именно правителство, оглавявано от БСП и Станишев. Тази жена е една политическа куртизантка, която се интересува единствено от личната си кариера и обогатяване.

  3. Анонимен
    #25

    Казват че женицата с цикламеното костюмче била протеже на Николайчо крадливи, наречен още малкия мук

  4. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #24
  5. Анонимен
    #23

    18, Нали? Друго си е най-личният софиянец Боко Рапоня бабаитски да разкърши плещи, да кръцне лентичката, да си я прибере в горното джобче на сакенцето или ризето, да се огледа самодоволно, да чупне от погачата и да натика залъка в устата на момичето, дето му я поднася! Наоколо кръшни репортерки подпикват от кеф, а народът ликува! Само дето накрая бяха взели да го освиркват, та кръцването на лентичките се пазеше в дълбока тайна и присъстваха само слугински телевизии. Искаме си Боко! Нали така, умните и интелигентни протестъри?

  6. Анонимен
    #22

    А аз се чудех защо Боко реже лентичката на едното платно, после реже лентичката на другото платно и непрекъснато го снимат - то било "изискване на Европейската комисия"! Начи, не било от тъпоглав нарцисизъм и телевизионен слугинаж. Успокоих се.

  7. Анонимен
    #21

    "Женицата с цикламеното костюмче..."
    З.Златанова е 8 години председател на Европейската комисия в България. Защо Брюксел е държал на нея - не вярвам да е заради костюмчето. Верно е И.Ф се запомня лесно. "Дебелото Лили" с мазната косица също, Десислава тежкат артилерия в Русе сия знаят като Деси Тъпото. Ц.Ц е красавец ,маникен и разбира се умен:) Да изброявам ли Мирко Найденов,Нона Караджова (пиещата безалкохолни),Меката китка Ники Найденов, Тотьо - за това синдикално недоразумение да се пита

  8. Анонимен
    #20

    рекет до дупка-обикновен принцип

  9. Анонимен
    #19

    Не е лошо да се направи сериал с епизоди,за които предлагам заглавия: МУТРА РЕЖЕ ЛЕНТА ТИКВА ОТКРИВА ЧАСТ ОТ МАГИСТРАЛА БУДА СЕ ПЪЧИ ПРЕД КАМЕРА БОКО,МАМИН БОКО ! ЦВЪЧКО БРОИ АПАРТАМЕНТИ и др.

  10. Анонимен
    #18

    Тази все едно че мие повръщано.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.