Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мистерията с "фалита" на “Холдинг Пътища” се задълбочава

Дружеството, контролирано от Васил Божков, има задължения за над 137 млн. лв.

16 коментара

Съдия Румяна Чиналова, която гледа т.нар. дело “Октопод”, ще гледа искането за обявяване в несъстоятелност на контролираното от Васил Божков дружеството “Холдинг пътища”, съобщиха от Софийския градски съд. Делото е образувано по искане на мистериозната фирма “Групстрой” от град Левски, който стана известен с многото телефонни измамници.

Молбата на “Групстрой” е внесена в съда на 20 юли, но едва на 6 август “Холдинг Пътища” официално уведоми акционерите си и всички заинтересовани лица за искането ѝ. Причината е, че “Холдинг Пътища” е бил уведомен официално на 3 август. Дружеството “има основателни аргументи за възражения по внесената молба, които ще бъдат представени в предоставения ни едномесечен срок”, се казва в официалното съобщение на “Холдинг Пътища”.

Мистерия с фирмата

Дружеството с ограничена отговорност “Групстрой” е създадено през септември 2010 г. в град Левски с капитал 5000 лв. Собственици са Златко Илиев Петров с дял от 2600 лв. и Илия Петров Пантелеев с останалите 2400 лв. Предметът на дейност на компанията е широк спектър от услуги от транспортни с тежкотоварни автомобили до търговия с хранителни стоки, въглища и хотелиерство, показва справка в Търговския регистър.

Mediapool не успя да открие двамата съдружници. На телефона даден за контакт в Търговския регистър отговаряше счетоводна кантора.

Компанията не е регистрирана в Камарата на строителите. Регистрацията в строителната камара е задължителна, за да може фирмата да работи легално на строителни обекти.

“Групстрой” не е позната в строителния бранш, показа допитване на Mediapool до собственици на компании в бранша. Според някои от тях фирмата най-вероятно е подставено лице и участва в поредната схема измислена от Васил Божков.

“Групстрой” има да взима от клиенти и доставчици 302 хил. лв. към края на 2011 г. В същото време има задължения за 134 хил. лв., показва финансовият отчет на дружеството, публикуван в търговския регистър.

Компанията отчита печалба от 4000 лв. за 2011 г. Приходите и са възлизали на 25 000 лв. и са от строителство.

Загубата на “Холдинг Пътища” намалява на полугодието

“Холдинг Пътища” приключва полугодието със загуба от 2.6 млн. лв., показва неконсолидираният отчет на компанията, която се търгува на фондовата борса. Това е подобрение спрямо същия период на 2011 г., когато загубата е била 6.4 млн. лв.

Другите финансови показатели на компанията, контролирана от Васил Божков, обаче се влошават. Приходите на “Холдинг Пътища”, без тези на дъщерни дружества, са намалели почти наполовина за полугодието, до 4.3 млн. лв.

Задълженията на компанията с падеж над една година възлизат на 137.6 млн. лв., което е ръст от 5% спрямо края на юни 2011 г. По-голяма част от тях са към банки.

За една година “Холдинг Пътища” е успял да намали краткосрочните си дългове от 11 млн. лв. на 581 хил. лв.

Дълговете на “Холдинг Пътища” са към Уникредит Булбанк, швейцарската UBS, ПИБ, фирмата "ДСП-1" и "Еврофутбол", показва още неконсолидирания отчет на дружеството.

В края на юни заемът към "Уникредит Булбанк" е просрочен и се предоговаря. Задълженията на “Холдинг Пътища” към банката са за над 20 млн. евро.

“Холдинг Пътища” е успял да предоговори кредитите си към ПИБ. Това е станало след ипотекиране на имоти на дружеството от групата "ПСТ Холдинг", също контролирано от Васил Божков, към което през последната година се прехвърлят активи от други негови компании.

В доклада за дейността на “Холдинг Пътища” няма информация да има дълговете към "Групстрой", което е поискало несъстоятелността на дружеството на Васил Божков.

Поредният фалит

Ако молбата на “Групстрой” бъде уважена от съда, това ще е второто инфраструктурно дружество сред контролираните от Божков, обявено в несъстоятелност.

Малко преди първа копка на участъка от Ямбол до Карнобат на магистрала “Тракия” през септември 2010 г., искане за несъстоятелност подаде друго дружество, контролирано от Божков, “Мостстрой”, което по-късно беше обявено във фалит. “Холдинг Пътища” е водещ партньор в строителството на най-дългия и скъп участък от магистралата.

Друго контролирано от Божков дружество - "Железопътна инфраструктура-холиднгово дружество" - пък поиска несъстоятелност на свои дъщерни компании.

Още пари за магистрала “Тракия”

Неофициално в бранша се говори, че фалирането на “Холдинг Пътища” е заради поискани още допълнителни пари за строителството на магистрала “Тракия”. Божков вече получи веднъж близо 30 млн. лв. заради слаби почви. Засега от пътната агенция категорично отказват да му дадат исканата сума. Това го е принудило на този ход, твърдят фирми от бранша.

Официално от холдинга и пътната агенция отричат да има искания за нови средства за строежа на “Тракия”. Факт е обаче, че Васил Божков не спази обещанието дадено на премиера Бойко Борисов да пусне 17-километровия участък от Ямбол до пътен възел Петолъчката на 1 август.

Според компании от бранша, познаващи похватите на Божков, ако не му бъдат дадени допълнителни пари магистралата може да не бъде готова и през февруари 2013 г., както е по договор. Изпълнителният директор на “Холдинг Пътища” Иван Иванов през април намекна, че най-вероятно ще искат удължаване на срока заради форсмажорни обстоятелства – тежката зима и придошлите реки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    А пропо Зарата в коя фирма я водите на работа?Може и други да искаме,по същия начин с командировки и платена отпуска по 20 дена.

  2. Анонимен
    #15

    Същата е и далаверата са Доставчици и Клиенти.Сключват се договори за нереално високи цени,нали е пазарна икономика кой ще им каже на каква цена да е договора,нал.тъй.После се плаща част по договора като авансово плащане,останалото виси със задължение,даже се и провизира в карая на годината..демек разходите се раздуваат.

  3. Анонимен
    #14

    Тея от Холдинга ме веселят.Не били давали заплати от миналата година.Еи кво давате..АВАНСИ ..нали, а начислените заплати,тея за 10 000бг лева са само като начислени ,за повече разходи, без реално да излизат от касата.

  4. Анонимен
    #13

    "Трейс Груп"фалирай пътният сектор..ммного ми допада идеята:)

  5. Анонимен
    #12

    До 1: "Печелиш с нереално ниска цена, после анекси, анекси... За проблемите с влажните почви се е знаеше предварително. Но не е луд който яде баницата с анекси....." Спомням си как бях чел един договор, който по същество представляваше деклариране на добри намерения, а в анексите към него, видимо се заформяха договорни отношения и останалите небивалици към тях, които естествено варираха според зададената им летва за надскачане!:) Зелникът е вкусно изкушение, особено ако можеш да го скатаеш!:) Vankata

  6. Анонимен
    #11

    Изтеглили сте ипотечен жилищен кредит от Пощенска банка на стойност 40 000 лв при лихва 7% за срок от 30 години. Месечната ви вноска е била 266 лв. (при 7%). След 5 промени на лихвения процент (само нагоре, макар „плаваща” лихва да не значи непременно „повишаваща се” лихва!) лихвата ви е станала 10.4 %, т.е. повишение с 3.4 пункта, което обаче е равнозначно на 37%, понеже месечната ви анюитетна вноска от 266 лв е станала 364 лв. (с 98 лв повече ежемесечно). За период (остатъчен) от 26 години това повишение от „само” 3.4 пункта ви натоварва с 26 г. х 12 м. х 98 лв. = 30 576 лв. (а кредитът е бил 40 000 лв.).

  7. LEGNA
    #10

    форсмажорни обстоятелства- ами да-БОИКО ПРЕМИЕР,А БОЖКОВ СТРОИТЕЛ

  8. Анонимен
    #9

    Е, какво ново под българското слънце?! Черепос, кокалис и тиквос - съвсем правилно беше написал един чужд журналист, че в БГ богат се става не от честен бизнес, а чрез източване и крадене на обществени фондове, т.е. на държавата, т.е. нас. Черепи, пъпки и всякаква подобна измет. Но за това е виновен и който дава зелника!

  9. Анонимен
    #8

    "Черепи и Тикви"

  10. Допуснеш голяма българска фирма да строи магистрала и ето какво се случва.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.